Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از بدهی ۶۰ میلیارد تومانی فدراسیون‌ها به این شرکت در سنوات گذشته تاکنون خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی در نشستی رسانه‌ای در خصوص افتتاح پروژه های ورزشی گفت: از زمان تاسیس شرکت توسعه 596 پروژه ورزشی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 92 از تعداد 392 پروژه 54 طرح افتتاح شد و تا پایان سال مالی 48 پروزه هم افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص افتتاح پروژه های ورزشی در هفته تربیت بدنی افزود: در این هفته پنج پروژه افتتاح شد که مهمترین آن پیست دوومیدانی بروجن بود و امیدواریم تا پایان سال طرح های دیگری هم راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی گفت: در سال 95، 509 میلیارد تومان اعتبار به صورت موارد قانونی اوراق برای شرکت توسعه در نظر گرفته شد که از این مبلغ 232 میلیارد جذب شد. 368 میلیارد تومان بودجه برای سال 96 در نظر گرفته شده که تاکنون 206 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی در خصوص شرایط ورزشگاه نقش جهان اصفهان افزود: این ورزشگاه کار عمرانی دیگری به جز چادرکشی در نقش جهان نداریم. بیابان‌های خارج از ورزشگاه مربوط به شرکت توسعه نیست. نرده کشی بعضی قسمت‌ها هم به شرایط بستگی دارد و مربوط به شرکت فولاد و استان است. مدبر در مورد خصوصی سازی گفت: طرح‌های نیمه تمام خود را می‌توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم که این هم مربوط به کار استان ها است.  اعتقاد به این داریم که خصوصی سازی انجام شود، قانون و دولت هم روی این موضوع تاکید دارد. اموال و دارایی‌های شرکت می‌تواند واگذار شود. شرکت ۳۳ نقطه دارد که از این تعداد ۱۷ مورد مجموعه‌های سوارکاری در کشور است. به غیر از مجموعه نوروزآباد و گنبد سایر مجموعه ها قابل واگذاری است. در واقع واگذاری فقط فروش نیست و بخش‌های متنوعی دارد. می‌توانیم تصدی دولت را در این خصوص کم کنیم. همانطور که 80  درصد اماکن مجموعه انقلاب در اختیار بخش خصوصی است.

وی افزود: موضوع فروش باعث بلاتکلیفی شرکت توسعه در بازسازی و نگهداری شده است. این بلاتکلیفی به سود ورزش کشور نیست. وقتی پیست اسکی دیزین در معرض فروش قرار می‌گیرد، نمی‌شود هزینه‌ای برای بهینه سازی آن کرد و امیدوارم این مشکل حل شود.

مدبر با اشاره به فضا‌هایی که در اختیار فدراسیون‌ها است، گفت: امکانات دولت در اختیار فدراسیون ها است که از آن برای بخش قهرمانی، مسابقات و درآمدزایی استفاده می‌کنند در مجموع 57 درصد اماکن شرکت توسعه در اختیار فدراسیون ها قرار دارد. مجموعه آزادی 41 مکان دارد که 27 مکان آن برای فدراسیون ها است. مجموعه انقلاب 22 مکان، مجموعه شیرودی 80 درصد، مجموعه کشوری 38 درصد، تنیس استقلال صد درصد و سوارکاری 29 درصد را در اختیار فدراسیون های ورزشی قرار داده اند.

وی با گلایه از بدهی فدراسیون ها ورزشی به شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی افزود: فدراسیون ها از مجموعه هایی که در اختیار دارند، بهره برداری می‌کنند، اما نگهداری بهینه از امکانات ندارند. مثل وضعیت نگهداری سالن افراسیابی توسط فدراسیون جودو. بعضی فدراسیون ها فقط استفاده کننده هستند و بعضی‌ها هم بدهی دارند و اجاره نمی‌دهند. باز هم گلایه دارند و پول آب و برق را هم‌ نمی دهند. در این مدت سه و نیم میلیارد طلب ما و جزئی از انشعابات ما است که پرداخت کردیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی گفت: وضعیت فدراسیون‌ها را درک می‌کنیم که درآمد ندارند، اما آن‌ها می‌توانند بخشی از اعتبارات را به بدهی خود اختصاص دهند. برای بازسازی چمن آزادی بعد از هر بازی حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم در صورتیکه فدراسیون فوتبال از آن درآمد دارند و پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعه تنیس درآمد دارد، اما اجاره نمی‌دهد. فدراسیون جودو بهترین سالن یعنی سالن افراسیابی را در اختیار دارد، اما تنها برای تمرین از آن استفاده می‌شود، در صورتیکه می‌شود مسابقات مختلفی در آن برگزار کرد. بدهی‌های انباشته فدراسیون‌ها، ما رو دچار مشکل کرده که این بدهی حدود ۶۰ میلیارد تومان در مجموع سنوات است. شرکت دولتی ما  نمی‌تواند بدهی‌ها را نگیرد.

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به اینکه اصلاح روابط مالی صنعت برق می‌تواند به سرعت گردش منابع نقدینگی و حذف بروکراسی امکان برنامه‌ریزی و برآورد منابع برای کل سال بهبود نقدینگی بر اساس تلاش شرکت‌ها در وصول استفاده از اعتبار گردش نقدینگی در حساب شرکت‌ها انگیزه وصول معوقات رسوب شده در استان‌ها و حمایت مقامات سیاسی استان بیانجامد، گفت: تأمین منابع مالی در حوزه جاری با توجه به نیازهای منطقی هر شرکت با تعیین ضرایب محاسبه و تعیین شده، انجام خواهد شد و متناسب با آنها منابع لازم در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌ای سعی شده تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانون موجود، برنامه‌های مصوب سالیانه بر اساس منابع در دسترس، اجرا و از طریق کنترل حجم سرمایه گذاری شرکت‌ها از افزایش بدهی‌ها جلوگیری شود.

ذبیحی در عین حال بزرگترین تهدید در راه اجرای طرح مالکیت و استقلال مالی شرکت‌های توزیع را عدم توجه کافی احتمالی برخی از شرکت‌های توزیع به مناسبات و نحوه خرید برق از بورس انرژی و عدم مراقبت و مدیریت دقیق تناسب منابع و مصارف عنوان کرد و در خصوص بدهی سالیان گذشته شرکت‌های توزیع به سازندگان و پیمانکاران نیز گفت: حل اساسی این بدهی‌ها مستلزم اصلاحات اساسی اقتصاد صنعت برق در هزینه انشعاب و دریافت بهای تمام شده قیمت برق است.

وی در همین زمینه افزود: اما در کوتاه مدت استفاده از رسوب معوقات فروش برق و وصول آن در شرایط حاضر، راه حل کوتاه مدت است، ضمن آنکه امیدواریم بخشی از بدهی‌ها نیز از طریق ظرفیت‌های قانونی در دسترس قابل تحقق، در آینده تأمین شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان تأمین برق تعهدات ایجاد شده در حوزه مشترکین جدید را اولویت نخست کارهای حوزه توزیع نیروی برق در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: طرح‌های مرتبط با گذر از اوج بار سال ١٤٠٣، هوشمندسازی و کنترل پذیری بار و طرح‌های تبدیل شبکه‌های سیمی مسی به کابل خود نگهدار نیز در زمره برنامه‌های اولویت دار سال جاری است.

کد خبر 6089929 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان