Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:31:23 GMT

آغاز ثبت نام خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۷۷۷۷

آغاز ثبت نام خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از زمان شروع فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، حمید جلالوندی با بیان اینکه در سال جاری، فرآیند انتخاب واحد های صنعتی و خدماتی سبز بر مبنای خوداظهاری صنایع  و معرفی استانی است، اظهار کرد: واحدهای صنعتی براساس شاخص های انتخاب صنعت و واحد خدماتی سبز می توانند در فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالوندی خاطر نشان کرد: پرسشنامه واحد های صنعتی و خدماتی سبز سال ۹۵ به  همراه کتابچه راهنما به صورت فایل الکترونیکی از تاریخ ۹۶/۸/۱ در پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس www.doe.ir قابل دسترس است و کلیه واحد های صنعتی و خدماتی متقاضی می توانند جهت تکمیل پرسشنامه های مذکور به صورت مکانیزه حداکثر تا تاریخ ۹۶/۹/۱۵ اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بررسی اولیه همه اظهارنامه های واحد های صنعتی در ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها انجام می شود، گفت: پس از بررسی های نهایی در دبیرخانه مستقر در دفتر ارزیابی زیست محیطی، واحد های صنعتی و خدماتی سبز و برگزیده در دو سطح استانی و ملی معرفی می شوند.

به گفته جلالوندی، نصب و راه اندازی و یا اصلاح سیستم تصفیه پساب، دفع و دفن اصولی و بهداشتی زباله، مدیریت بازیافت مواد زائد، ایجاد و توسعه فضای سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO۱۴۰۰۰، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، ایجاد نوآوری های زیست محیطی و خدمات فراگیر معیارهای انتخاب واحدهای خدماتی سبز است.

جلاوندی تصریح کرد: پس از پایان مهلت اعلام شده، به هیج یک از موارد ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی عدم قرار گیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال انتخاب، بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها، مدیریت بازیافت مواد زائد، جایگزینی انرژی های پاک، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO۱۴۰۰۰، اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS۱۸۰۰۰، سازگاری با فرآیند تولید پاک، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، کاستن اثرات منفی و ضایعات صنعت بر محیط زیست را از معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی سبز برشمرد.

مدیر کل ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: دبیرخانه انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به منظور بررسی دقیق تر عملکرد واحدهای متقاضی در سال جاری، گروههای صنعتی در ۸ گروه و همچنین گروههای خدماتی در ۷ گروه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

جلالوندی خاطر نشان کرد: به پرسشنامه هایی که ناقص بوده و پس از تاریخ مقرر ارسال گردد به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست