Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از زمان شروع فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز سال 95 خبر داد . به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،حمید جلالوندی با بیان اینکه در سال جاری،فرآیند انتخاب واحد های صنعتی و خدماتی سبز بر مبنای خوداظهاری صنایع و معرفی استانی است، گفت: واحدهای صنعتی براساس شاخص های انتخاب صنعت و واحد خدماتی سبز می توانند در فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پرسشنامه واحدهای صنعتی و خدماتی سبز سال 95 به همراه کتابچه راهنما به صورت فایل الکترونیکی از تاریخ96/8/1 در پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به آدرسwww.doe.ir قابل دسترس است و همه واحد های صنعتی و خدماتی متقاضی می توانند برای تکمیل پرسشنامه های مذکور به صورت مکانیزه حداکثر تا تاریخ 96/9/15 اقدام کنند.
جلالوندی با اشاره به اینکه بررسی اولیه همه اظهارنامه های واحد های صنعتی در ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها انجام می شود، افزود: پس از بررسی های نهایی در دبیرخانه مستقر در دفتر ارزیابی زیست محیطی، واحد های صنعتی و خدماتی سبز و برگزیده در دو سطح استانی و ملی معرفی می شوند.
به گفته مدیرکل دفترارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست، نصب و راه اندازی و یا اصلاح سیستم تصفیه پساب، دفع و دفن اصولی و بهداشتی زباله،مدیریت بازیافت مواد زائد، ایجاد و توسعه فضای سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، ایجاد نوآوری های زیست محیطی و خدمات فراگیر معیارهای انتخاب واحدهای خدماتی سبز است.
وی گفت: پس از پایان مهلت اعلام شده، به هیج یک از موارد ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
جلالوندی عدم قرار گیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال انتخاب، بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها، مدیریت بازیافت مواد زائد، جایگزینی انرژی های پاک،اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000، اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS18000، سازگاری با فرآیند تولید پاک،توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، کاستن اثرات منفی و ضایعات صنعت بر محیط زیست را از معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی سبز برشمرد.
مدیرکل دفترارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دبیرخانه انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به منظور بررسی دقیق تر عملکرد واحدهای متقاضی در سال جاری، گروههای صنعتی در8 گروه و همچنین گروههای خدماتی در7 گروه مورد بررسی قرار خواهند گرفت .
وی تصریح کرد: به پرسشنامه هایی که ناقص بوده و پس از تاریخ مقرر ارسال گردد به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

او افزود: بازدید از آبشخور‌ها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبار‌ها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبار‌ها و تانکر‌های پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می‌شود.

بسملی بیان کرد: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبار‌های منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره