Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@00:30:32 GMT

رییس قضا: برجام موشکی نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۸۴۶۹

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به آیات شریفه قرآن، موت، حیات، نفع و ضرر را صرفاً در اختیار و قدرت حضرت حق دانست و تصریح کرد: آنچه از هر موجودی از تأثیر مشاهده می‌شود متکی به قدرت و سلطنت حق است. فهم این نکته، انسان ساز است و درک و بصیرت صحیح ایجاد می کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این عالم هر لحظه از عدم در حال پدید آمدن است، افزود: اگر انسان به این مهم توجه کند که هیچ حقیقت مستقلی جز حق مطلق وجود ندارد و همه چیز قایم به او است، وجود حق را در هر نقطه که قدرت یا تحولی وجود دارد، ظاهر خواهد دید و به معنای دقیق ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» که در بسیاری از ادعیه وارد شده  و در روایات بدان توصیه شده است، دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آملی لاریجانی با اشاره به برخی آیات نظیر «لا تدرکه الابصار و هو یدرک الابصار»، این دیدگاه را حاکم بر کل قرآن دانست و خاطرنشان کرد: توجه به این معنا موجب می شود که انسان هر قول و فعلی را قائم به وجود حق متعال بداند و خداوند را بر همه افعال و اقوال خود حاضر و ناظر ببیند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست های جدید آمریکا در مورد جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حسب گزارشها و اخبار، آمریکایی ها بویژه در روزهای اخیر هجمه های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی در مقام تبلیغ و عمل آغاز کرده اند و اقدامات آنها و شیطنت هایشان فقط در مقام صحبت نیست بلکه در عمل نیز تحریم هایی را بویژه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده اند.

آملی لاریجانی افزود: به جز دو موضوع هسته ای و برجام، اظهارات مقامات آمریکایی بیشتر حول دو محور می گردد که یکی قدرت موشکی ایران و دیگری حضور جمهوری اسلامی در منطقه است. البته هر دو موضوع پاسخ روشنی دارد که لازم است مقامات ایالات متحده به آن توجه کنند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع است و قطعاً در مورد آن برجام 2 و3 و هیچ گونه مذاکره ای نخواهیم داشت. جمهوری اسلامی با کسب تجربیات فراوان طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی مانند حمایت های آمریکا از رژیم صدام و قراردادن ایران تحت شدیدترین ضربات موشکی، تمام تلاش خود را برای ارتقای قدرت دفاعی و توان بازدارندگی به کار خواهد بست. چرا ما باید از کمترین حق خود که حق دفاع است محروم بمانیم فقط برای اینکه آمریکا و هم پیمانانش ما را ضعیف می خواهند.

آملی لاریجانی با اشاره به حضور ایران در منطقه نیز گفت: حضور جمهوری اسلامی در منطقه به زور سرنیزه نبوده است بلکه در قلوب مردم جای دارد. علاوه براین، حضور جمهوری اسلامی در سوریه و عراق با دعوت رسمی دولتهای قانونی این کشورها بوده است و ایران در سخت ترین شرایط که هیچ کشوری از مردم این کشورها حمایت نمی کرد، با جان و مال خود برای حفاظت از مردم سوریه و عراق وارد میدان شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه داعش را آمریکا خلق کرده است و حالا جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم می کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در منطقه جغرافیایی خود حضور دارد. شما در منطقه ما چه می کنید که از هزاران کیلومتر آن طرف تر به اینجا آمده اید و پایگاه نظامی ایجاد کرده اید؟ به بهانه برقراری امنیت وارد عراق شدید اما همه زیرساخت ها را نابود کردید و داعش را به جا گذاشتید. قصد داشتید با تبلیغات و فضاسازی، داعش را 20 سال در منطقه نگه دارید اما با حمایت های مستشاری جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت در این هدف خود ناکام ماندید و در مدتی بسیار کوتاه شاهد پاک سازی بسیاری از مناطق از لوث وجود داعش شدید.

آملی لاریجانی افزود: در افغانستان نیز به بهانه ایجاد امنیت ورود یافتید و 15 سال است که در آنجا حضور دارید. هر روز یک گوشه از این کشور درگیر کشتار، قتل و غارت است. آیا افغانستان پس از حضور شما امن تر شده است؟ امروز نیز در حالی که داعش در سوریه و عراق رو به  زوال است قصد دارید این گروه تروریستی را در افغانستان تقویت کنید. شما در واقع سردمدار حمایت از تروریسم در دنیا هستید البته مردم جهان همواره این موضوع را می دانستند اما امروز با موضع گیریهای علنی، این حمایت ها آشکارتر شده است. علاوه براین خود شما در دوران رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خلق داعش اعتراف کرده بودید و وزیر خارجه سابق آمریکا نیز در خاطرات خود به این موضوع اذعان کرده بود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه منطق عقلانی و انسانی جمهوری اسلامی عامل نفوذ ایران در منطقه است، تصریح کرد: حضور ما در منطقه به کمک توپ و تانک نبوده است بلکه ما حضور مستشاری داشته ایم و به درخواست کشورها به آنها کمک کرده ایم.

آملی لاریجانی گفت: آمریکایی ها در طول این سالها خباثت های فراوانی نسبت به جمهوری اسلامی مرتکب شده اند و نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا کودتاهای زیادی به راه انداخته اند و از انقلاب های مخملی حمایت کرده اند. امروز نیز می بینیم که منفعت طلبی آنها در فروش اسلحه، به شکل بمب بر سر کودکان مردم مظلوم یمن فرود می آید. حال با چنین کارنامه سیاهی، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی خلاف ادب و اخلاق و به دور از هرگونه تعادل روحی و فهم انسانی، «ملت بزرگ ایران را تروریست خطاب می کند» و این نشان می دهد که از وادی فهم و ادب بسیار دور است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه فشارهای دشمن موجب انسجام هرچه بیشتر مردم ما می شود، اظهار کرد: سران قوا و مسئولان کشور نیز حرفشان بسیار روشن است و مسیر خود را در مقابله با سیاستهای آمریکا تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری طی می کنند. امیدواریم مسئولان اجرایی، دولت و رئیس جمهور محترم نیز به همین شیوه در عرصه عمل نیز پاسخ های قاطعی به یاوه گویی ها و اقدامات آمریکا بدهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به عملکرد اروپا و حضور نظامی برخی از کشورهای اروپایی در جنوب خلیج فارس با بیان اینکه اروپا اجازه ندارد در امور دفاعی ما دخالت کند، خاطرنشان کرد: اروپایی ها باید بدانند که اگر بخواهند با آمریکا تقسیم کار کنند، همان گونه که مقابل آمریکا ایستادیم مقابل آنها نیز خواهیم ایستاد. گره زدن برجام با امور دفاعی جمهوری اسلامی کار غلطی است و ایران زیربار آن نخواهد رفت. قطعاً مردم و مسئولان نیز مسنجم تر از گذشته تحت چارچوب های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب حرکت خواهند کرد و نشان خواهند داد که به زیاده خواهی ها اعتنایی ندارند.

آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روش و مسیر کار دستگاه قضایی، تصریح کرد: قوه قضاییه حسب قانون اساسی، قوانین عادی و شرع، وظایف بسیار سنگینی برعهده دارد. فصل یازدهم قانون اساسی مشتمل بر اصول 156 به بعد این وظایف سنگین را برعهده دستگاه قضایی قرار داده است و امروز می بینیم که با حجم وسیع خدمات قوه قضاییه در چارچوب انجام وظایف قانونی، دشمن از خلأ اطلاع رسانی سوءاستفاده می کند. بسیاری از مردم نمی دانند که دستگاه قضایی با این حجم از وظایف و خدمات با کمبود امکانات روبروست و در حال حاضر حتی برای جذب یک نیروی خدماتی موانعی وجود دارد، البته در حال حاضر در چارچوب آنچه در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه تصویب شده استخدام هایی داریم که همین میزان موجب نو شدن دستگاه قضایی می شود. در ابتدای کار اینجانب در قوه قضاییه حدود هفت هزار قاضی داشتیم که تعدادی از آنها در واحدهای ستادی بودند، اما الان بیش از 11 هزار قاضی در دستگاه قضایی مشغول به کار هستند و معتقدیم برای اتقان هرچه بیشتر آرا و همچنین تسریع در رسیدگی ها باید باز هم قاضی و نیروی انسانی جذب شود.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مشکلات و کمبودهای دستگاه قضایی توسط مسئولان قوه و روسای دادگستریها، خاطرنشان کرد: برای ارزیابی کارآمدی یک دستگاه باید میزان امکانات و تلاشهای آن دستگاه را سنجید. در میان همه وظایف دستگاه قضایی، رسیدگی ها نقش برجسته ای دارد. در سالها و ماههای اخیر هجمه های عجیبی را علیه دستگاه قضایی می بینیم. قوه قضاییه به سراغ هرکس که اتهامی متوجه اوست می رود، متهم به برخورد سیاسی می شود و امروز نیز متأسفانه فضای مجازی ابزاری برای این هجمه ها و فضاسازی علیه قوه قضاییه شده است. اگر قرار باشد دستگاه قضایی به سراغ هر کس رفت متهم به سیاسی کاری شود باید قوه قضاییه را تعطیل کنیم.

آملی لاریجانی افزود: این اقدامات و فضاسازی ها نیز به یک گروه و خط سیاسی اختصاص ندارد بلکه از چپ و راست، یکی به بهانه عدالت خواهی و دیگری با عنوان امر به معروف  و نهی از منکر به قوه قضاییه می تازد. یکی اتهام مالی دارد و می گوید برخورد قوه قضاییه، سیاسی است. دیگری به دلیل فساد تحت تعقیب است و دستگاه قضایی را متهم به برخورد سیاسی می کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مسئولان قضایی باید محکم در برابر این قبیل فضاسازی های رسانه ای بایستند و منفعل نشوند، در عین حال تأکید کرد: بنیان احضارها، تعقیب ها و رسیدگی های قضایی باید شرعی، قانونی و عادلانه باشد و پس از آن محکم برای احقاق حقوق مردم بدون هیچ گونه هراسی خواهیم ایستاد و به شانتاژهای تبلیغاتی توجهی نخواهیم کرد.

آملی لاریجانی با اشاره به آیه شریفه «ان الله یدافع عن الذین آمنوا»، این وعده خداوند را قطعی دانست و خطاب به مسئولان عالی قضایی گفت: اگر تزلزلی در کار ما ایجاد شود به معنای عقب نشینی از حقوق مردم و حق الله خواهد بود. ما باید در مسیر خود محکم بایستیم و به این وعده خدا ایمان داشته باشیم که مدافع ما خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه خطاب به تخریب گران دستگاه قضایی نیز گفت: کسانی که خارج از کشور اقدام به این کار می کنند قطعاً اجیر شده‌اند و با اتصال به سرویس های جاسوسی کشورهای بیگانه بابت این هجمه ها پول دریافت می کنند. وقتی مقامات آمریکا تصریح می کنند که نظر ما تغییر نظام جمهوری اسلامی است، تردیدی در زمینه اجیر کردن افراد باقی نمی ماند.

آملی لاریجانی افزود: اما کسانی که داخل کشور دست به تخریب قوه قضاییه می زنند این توصیه مشفقانه را فراموش نکنند که اقدام آنها در امتداد کار تخریب گران خارجی است و تخریب رکنی از ارکان نظام جمهوری اسلامی به ضرر مردم و کشور تمام می شود، چه قصد این کار را داشته باشند و چه قصد نداشته باشند. دستگاه قضایی نیز باید بصیر باشد و اگر کسانی در مقام رسیدگی به پرونده شان اقدام به افترا و تخریب می کنند و با استفاده نابجا از فضای مجازی علیه قوه قضاییه انواع تهمت ها را روا می دارند، مورد برخورد قانونی قرار می گیرند تا این بساط جمع شود. مردم عزیز ما هم باید آگاه باشند که عده‌ای برای فرار از قانون و رسیدگی‌های قانونی فضاسازی می‌کنند. تخریب علیه قوه قضاییه برای قانون گریزی است.

براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس دستگاه قضا امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) طی سخنانی در در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد شهادت علامه شهید مطهری و همچنین روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری شخصیتی دارای ایده‌های نو و مکتب فکری بود و افکارش جهانشمول و مختص و قابلِ استفاده برای همه طبقات و اقشار بود. پدر من نیز که یک کشاورز روستایی بود در محیط زندگی خود با وجود فقدان وسایل ارتباط جمعی، آثار شهید مطهری را تهیه و مطالعه کرده بود.

بیشتر بخوانید: وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی و علمی شهید مطهری، گفت: شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود و در برابر مخالفین و کسانی که دارای نقطه‌نظرات متفاوت بودند با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد و سعی داشت همه اَقوال را استماع کند، اما در میدان مباحثه، جدی و قوی و زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: شهید مطهری دردِ دین و مردم را داشت و این امر از ناحیه او منحصر به جغرافیای ایران نبود؛ شهید مطهری در مقطعی موضوعِ حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی را مطرح کرد که شاید هنوز چنین تفکری در جهان اسلام و در میان آزادی‌خواهان دنیا نُضج و استحکام نیافته بود.

رئیس عدلیه اظهار داشت: شهید مطهری با تحجر و خرافات و التقاط و انحراف، ستیز داشت و پهلوان میدان مبارزه با متحجرین، التقاطی‌ها و معاندین و مارکسیست‌ها بود و زمانی که دشمنان پی بردند توانایی رویارویی فکری و کلامی با شهید مطهری را ندارند، دست به ترور او زدند. در واقع دشمنان فهمیدند که مطهری علیه مطامع دنیوی آن‌هاست و خریدنی و قابل نفوذ نیست؛ لذا تنها راه را در ترور این شخصیت والامقام دیدند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز باید پاسدار ارزش‌هایی باشیم که شهید مطهری جان خود را در راه آن‌ها فدا کرد؛ ایشان در برابر انحراف و التقاط و تحجر و خرافات و ترویج ضدارزش‌ها، سینه سپر کرد و مجاهدانه به تبیین‌گری علیه این مقولات پرداخت؛ ما نیز امروز باید همین مسیر مستقیم را ادامه دهیم و اجازه ندهیم این امور مذموم در جامعه رواج یابند. بیش و پیش از همه، ما کارگزاران نظام در این راستا مسئولیت و وظیفه داریم و باید تدابیری اتخاذ شود که اندیشه‌های شهید مطهری در کلیه دستگاه‌های حکومتی، ساری و جاری شود.

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است؛ شهید مطهری شخصیتی است که در این زمینه حرف برای گفتن دارد و نقطه‌نظراتش در این حوزه بسیار اثرگذار و راهگشاست؛ لذا باید از اندیشه شهید مطهری در این بخش استفاده تمام و کمال شود.

اژه‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: باید توجه داشت که برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد؛ در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی هم در محل خودش باید به کار گرفته شود و در مواردی اتخاذ چنین رویکردی نیز لازم است اما چنانچه از مقولات فرهنگی و تبیینی در قبال برخی مسائل غفلت شود، کار ناقص می‌ماند و این نکته‌ای است که ما کارگزاران نظام همواره باید مدنظر قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقطه‌نظرات فقهی و حقوقی و قضایی شهید مطهری گفت: شهید مطهری در حوزه مقولات فقهی و حقوقی و قضایی نیز دارای تأملات و نقطه‌نظراتی بودند که متأسفانه کمتر به این مقوله پرداخته شده است و شاید در این زمینه کوتاهی و غفلت از ما و شما اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری بوده است؛ علی‌ایحال ما آمادگی داریم که نماینده‌ای را برای عضویت در این ستاد معرفی کنیم و هر چه بیشتر از آراء و اندیشه‌های شهید مطهری برای پیشبرد امور خود وام بگیریم.

دستگاه قضا موافق برگزاری دادگاه‌های علنی است

قاضی‌القضات در ادامه این نشست با اشاره به پیشنهاد مطرح شده توسط علی مطهری؛ مبنی بر بکارگیری مجازات "تشهیر" در قبال مرتکبان جرائم خشن، گفت: در ابتدا باید تأکید کنم که قوه قضاییه و شخصِ من با شفافیت و برگزاری دادگاه‌های علنی (به استثنای مواردی که قانون اساسی منع کرده است) کاملاً موافق هستیم.

اژه‌ای گفت: مجدانه معتقدیم که باید برخورد بازدارنده‌ای را در قبال متعرضین به جان و مال و عِرض مردم و بیت‌المال صورت داد؛ اگر چه بر انجام اقدامات و برنامه‌های آموزشی و بازاجتماعی کردن مجرمین و محکومین تأکید داریم اما بر این مقوله نیز اصرار داریم که نمی‌توان امنیت و آرامش مردم را رها کرد و اجازه داد هر کس دست به هر کاری بزند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: یکی از اقدامات بازدارنده در قبال مجرمین، معرفی و شناساندن آن‌ها به جامعه به عنوان یک مجرم است؛ در اثر این اقدام، نوعی بازدارندگی در خودِ فردِ مجرم ایجاد می‌شود تا به سمت جرم و جنایت نرود و حتی خانواده او نیز به کمک جامعه و دستگاه‌های مسئول می‌آید. در عین حال باید توجه داشت که همه قوا و دستگاه‌های حکومتی از جمله قوه قضاییه باید ملتزم به قانون باشند و در حال حاضر قانون به ما اجازه این امر را نداده است. البته برخی اشخاص می‌گویند اگر به مجلس برویم، این موارد را به قانون تبدیل می‌کنیم؛ ما در قوه قضاییه از این امر استقبال می‌کنیم و حتی پیشنهاداتی را در برخی از این موضوعات داشتیم و داریم. علی‌ایحال تأکید می‌کنم که هر موردی که به قانون تبدیل شد قوه قضاییه ملتزم به انجام آن است.

رئیس دستگاه قضا افزود: نمی‌خواهم بگویم همه موارد، اما برخی موارد که برای جامعه مضر هستند را تأکید داریم که مرتکبین آن‌ها در زندان بمانند و به تناسب جرم‌شان و وفق قانون، مجازات سنگین‌تر شوند. البته افرادی نیز ممکن است فریب خورده باشند و اظهار ندامت کنند و حتی اگر به زندان بروند و یا در زندان بمانند نیز تبعات بدتری متوجه آن‌ها باشد، تأکید ما در اینگونه موارد اِعمال ارفاقات قانونی است؛ اما تأکید مؤکد داریم عناصر اصلی که برای جامعه مضر هستند نباید مشمول ارفاق شوند.

رئیس عدلیه با اشاره به مقوله سرعت در مجازات مجرمین به‌ویژه مرتکبین جرائم خشن نیز گفت: ما صددرصد معتقد به لحاظ سرعت در مجازات مجرمین بویژه مرتکبین جرائم خشن هستیم؛ البته در مواردی برای اجرای این مهم، با محدودیت‌هایی به جهت نیرو و حتی زمانبندی‌های قانونی مواجه‌ایم. باید تأکید کنم که در سندِ روزآمدشده‌ی تحول قضایی نیز برای برخی از این امور پیش‌بینی‌هایی شده است و سندِ مزبور این انعطاف و قابلیّت را برای اصلاح و تکمیل شدن نیز دارد، لذا بار دیگر از همه نقادان و صاحبنظران دعوت می‌کنیم که با مطالعه این سند، نقطه‌نظرات خود را در قبال آن ارائه کنند.

اندیشه‌های شهید مطهری در موضوع "نظام خانواده و نقش زن در اسلام" ترویج یابد

بنا بر اعلام این گزارش، پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، ۱۲ نفر از مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت شهید مطهری، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

علی مطهری؛ مسئول ستاد بزرگداشت شهید مطهری، ضمن ارائه گزارشی از سابقه فعالیت این ستاد طی دهه‌های گذشته، برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سالروز شهادت شهید مطهری در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

وی با اشاره به تعبیرات به کار رفته از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری درباره شهید مطهری، اظهار کرد: استفاده از توصیفات و تعبیرات عمیق و شیوا توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید مطهری، صرفاً ناشی از علایق قلبی این دو شخصیت بزرگوار نسبت به شهید مطهری نیست بلکه مقصود اصلی از به کارگیری این عبارات و تأکید بر آن‌ها، این است که مبادا افکار و اندیشه‌های این شهید والامقام به ورطه فراموشی سپرده شود.

مطهری همچنین بر ضرورت اهتمام ویژه رسانه‌ها در امر تبلیغ و ترویج نظرات و اندیشه‌های شهید مطهری به‌ویژه در موضوعاتی نظیر "نظام خانواده و نقش زن در اسلام" تأکید کرد.

وی در ادامه بیان کرد: ستاد بزرگداشت شهید مطهری شامل ۲۵ سازمان و نهاد است و پیشنهاد ما این است که قوه قضاییه نیز در این ستاد، دارای نماینده باشد.

مطهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به بیان نکاتی در رابطه با اصل بکارگیری مجازات تشهیر در قبال مرتکبین جرایم خشن و همچنین تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت پرداخت.

جعفرپور؛ دبیر ستاد بزرگداشت شهید مطهری نیز در این جلسه به ذکر برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی وزارت علوم در سالروز شهادت شهید مطهری پرداخت و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با حضور دانشجویان و اساتید، برپایی مسابقات کتابخوانی از آثار شهید مطهری به صورت مجازی و حضوری و همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدای دانشگاهی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی وزارت علوم در سالروز شهادت شهید مطهری است.

در ادامه نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت ورزش و جوانان، سازمان صداوسیما و بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری در ستاد بزرگداشت شهید مطهری، برنامه‌های این دستگاه‌ها به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری را بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228589 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است