Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از همدان، سرهنگ هادی قزوینه‌ ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: در این مدت با انجام 30 عملیات فرا‌استانی مشترک موفق به کشف 2 هزار و 625 کیلوگرم انواع مواد مخدر شده‌ایم که از این مقدار، 725 کیلو خارج از استان کشف شده زیرا و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان نه تنها در استان که خارج از حوزه استان نیز به تعقیب باندهای توزیع مواد و قاچاقچیان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، دستگیری یکی از قاچاقچیان در ملارد از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ۴۸ ساعت گذشته را نمونه عملیات برون استانی عنوان کرد و افزود: در حوزه مقابله و جمع‌آوری خرده‌فروشان نیز اقدامات مؤثری انجام شده است.

قزوینه‌ با اشاره به افزایش یک درصدی در حوزه دستگیری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سطح استان گفت: قاچاقچیان و خرده‌فروشان، پیاده‌نظام باندهای مواد مخدر و شبکه‌های توزیع به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه خرده‌فروشی مواد از حضور ثابت به سیار تغییر پیدا کرده، عنوان کرد: برخی افراد اقدام به توزیع مواد با موتورسیکلت می‌کنند، اما سعی در شناسایی و جمع‌آوری آن‌ها داشته و در مجموع با تلاش‌های پلیس، فعالیت خرده‌فروشان در سطح استان بسیار کمرنگ شده است.

قزوینه‌ از تشکیل بانک اطلاعاتی خرده‌فروشان مواد مخدر به تفکیک کلانتری‎های استان خبر داد و افزود: در این بانک، اسامی افراد سابقه‌دار ثبت شده و دائم بروز شده و اطلاعات افراد جدید نیز ثبت می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۴ باند و یک شبکه توزیع مواد مخدر، متلاشی و ۲۰ میلیون و ۳۷۵ هزار عدد قرص غیرمجاز نیز که از غرب کشور به سمت تهران در حال قاچاق بود، کشف شده است.

قزوینه‌ با اشاره به جمع‌آوری معتادان نیز گفت: حضور معتادان متجاهر در بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها آزاردهنده است که با بهره‌گیری از ظرفیت کمپ‌ها برای جمع‌آوری و درمان آن‌ها اقدام شده است.

وی افزود: بدین منظور با ۴۴ کمپ استان برای پذیرش معتادان بی‌بضاعت که بیشتر آن‌ها از خانواده طرد شده‌اند؛ تعامل برقرار کرده و بخش زیادی از آن‌ها تحویل کمپ‌ها شده‌اند.

قزوینه‌ از افزایش 10 درصدی جمع‌آوری معتادان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: این کار سبب تردد کمتر معتادان متجاهر در محل‌های عمومی استان شده است.

وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به طور متوسط روزی ۳۰ عملیات انجام می‌دهد، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون5  هزار و 330 عملیات در حوزه مواد مخدر استان انجام شده است.

قزوینه با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان معادل ۵۵ درصد مربوط به تریاک بوده، اظهار داشت: در این مدت ۳۰۵ مورد طرح پاک‌سازی مناطق آلوده نیز در استان انجام و خرده‌فروشان دستگیر شده‌اند.

وی گفت: استان همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه، شرایط خاصی دارد و به همین دلیل ۲۴۹ طرح کنترل محور محاسباتی در سطح استان انجام شده است.

قزوینه، آگاهی بخشی به جامعه را از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد و افزود: برای افزایش سطح اطلاعات جامعه از عوارض سوء مواد مخدر اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 26 هزار نفر کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: برگزاری ۲۲۵ مورد کلاس، نمایشگاه و برنامه فرهنگی و حضور کارشناسان در مدارس از دیگر اقدامات پلیس برای پیشگیری است و پارسال کارشناسان ما در ۱۶۰ مدرسه حضور پیدا کردند.

قزوینه مطرح کرد: در حوزه مقابله با فروش مواد مخدر در فضای مجازی نیز دفتر رصدی که زیر‌نظر پلیس فتا فعالیت می‌کند، ایجاد کرده و شبکه‌های اجتماعی رصد می‌شود که موارد خوبی شناسایی شده و بیشترین فعالیت در حوزه مخدرهایی چون “گل” و “شاهدانه” بوده است.

وی درباره چرایی برگشت برخی افراد به حوزه توزیع مواد مخدر پس از دستگیری نیز تصریح کرد: به صراحت اعلام می‌کنم در هیچ استانی، احکام قضایی در حوزه مواد مخدر مانند همدان قاطعانه پیگیری نمی‌شود و کنترل مجرمان از برنامه‌های ما بوده و افراد زیر نظر گرفته می‌شوند، اما حمایت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی از طرف خانواده و جامعه پس از درمان معتادان و قاچاقچیان لازم است تا دوباره به این عرصه برنگردند.

قزوینه از اجرای طرح کرامت در ملایر به صورت پایلوت نیز خبر داد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور، این طرح را در دو شهرستان ملایر و فلاورجان اجرا کرده که حاکی از مبارزه همه‌جانبه با اعتیاد در 7 مرحله است به طوری که پس از دو سال، حوزه مواد مخدر قابل مدیریت باشد که یکی از این اقدامات، راه‌اندازی کمپ ویژه بانوان است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان

سردار  علی اکبر جاویدان  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت : با دریافت خبری توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی استان محموله‌ای را از بندرعباس به سمت خمیر انتقال دهند، به سرعت چندین تیم اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمیر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی از هماهنگی‌های درون و برون سازمانی برای اجرا دقیق و هدفمند عملیات خبر داد و افزود: پس از چند ساعت کار اطلاعاتی، سرانجام یک دستگاه خودروی پژو توسط مأموران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گفت: راننده خودرو و سرنشین با بی توجهی به دستورات پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی با شلیک چند تیر هوایی و لاستیک عقب، خودرور متوقف و سرنشین آن دستگیر و در بازرسی از آن ۱۴۷ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در عملیاتی دیگر نیز مأموران انتظامی شهرستان جاسک با اشراف اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد حمل مواد مخدر از تنگه راگب و گذراندن از پشت ایست و بازرسی (بونجی) را داشت با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندتیر هوایی دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت در بازرسی از آن، مقدار ۹۸ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری دو متهم و پیگیری جهت دستگیری دیگر متهم خودروی پژو، گفت: در این دو عملیات ۲۴۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک و حشیش کشف شد.

 سردار جاویدان در پایان ضمن هشدار در خصوص آثار سوء اعتیاد در جامعه، از شهروندان خواست تا ضمن تعامل با پلیس در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه ۱۲۸ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران