Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@08:09:37 GMT

قزاقستان برای تجارت با ایران مصمم است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۹۲۱۰

به گزارش امتداد نیوز، کوشربایف استاندار قیزیل اوردا  که در راس هیات اقتصادی  وارد مازندارن شده بود عصر دوشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی مازندران هدف از سفر به این استان را توسعه مناسبات اقتصادی بین دو استان قیزیل اوردا و مازندارن خواند و گفت: قزاقستان در ایجاد رابطه اقتصادی با ایران مصمم است و در این باره نیز با همکاری کشورهای همسایه اقدام به راه اندازی خط ریلی برای سهولت حمل و نقل  بین قزاقستان و ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد پروژه های عظیم در قزاقستان را برای تقویت مراودات اقتصادی بین دو کشور موثر دانست و اظهار داشت: کشور قزاقستان از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در بین کشورهای مشترک المنافع حرف اول را می زند و آمار در این زمینه هم این رشد را  تصدیق می کند.

کوشربایف ادامه داد: بیشترین میزان سرمایه گذاری در ۲۶ سال اخیر بالغ بر ۸۵ درصد آن در قزاقستان صورت گرفته است و استان قیزیل اوردا نیز با ۲۲۶ هزار کیلومتر مربع مساحت از این پیشرفت بی نصیب نمانده و در بین استانهای قزاقستان در جایگاه پنجم از لحاظ صنعتی و اجتماعی قراردارد.

استاندار قیزیل اوردا یادآور شد: توسعه صنعت در استان قیزیل اوردا در ۵ساله اخیر چهار برابر شده و میزان ساخت و ساز و ساختمان سازی نیز به سه برابر رسیده است.

وی به پیشرفت های علمی این استان اشاره کردو بیان داشت: بیش ا ز۹۷ درصد محصلان در این استان به دانشگاهها وارد می شوند و میزان بالای علم آموزی را در قیزیل اوردا نشان می دهد .

کوشربایف به علاقمندی استان متبوعش برای همکاری های دو جانبه با مازندران اشاره کردو گفت: همکاری های اقتصادی ،کشاورزی و تجاری بین دو استان در طولانی مدت می تواند به نفع طرفین باشد.

وی یادآور شد: همکاری هایی در زمینه کشت برنج در ۷۰هکتار ار اراضی این استان ،احداث دو کشتارگاه طبق موازین اسلامی ، همکاری در بخش دامداری از زمینه های است که این استان با ایران به تفاهم رسیده است.

استاندار قیزیل اوردا  همکاری موجود بین دو استان را از حد مطلوب پایین تر دانست  و ابراز امیدواری کرد :  با همکاری در همکاری های بیشتری بین دو کشور  ایجاد شود .

کوشربایف در خاتمه سخنانش همکاری در بخش غلات بخصوص ذرت را خواستار شدو خاطر نشان کرد: همکاری در بخش میوه و غلاتی همچون ذرت می تواند میزان مشارکت اقتصادی بین دو کشور را افزایش دهد به گونه ای که  با تسهیل ورود  تجار ایرانی می توانند با ورود به خاک قزاقستان  به خاک کشورهای  همجوار و مشترک المنافع  نیز وارد شوند.

true برچسب ها : اتاق بازرگانی مازندران تجارت قزاقستان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند

وزیران دفاع ایران و قزاقستان در دیداری بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان انجام شد، با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات با دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دوجانبه دفاعی است.

همچنین ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک گفت و اظهار کرد امیدوارم حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان شود.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان بر تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند