Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری – ایرنا – در حالیکه جمعی از روستاییان پایین دست شهرستان جویبار نگران کم ابی اب بندانهای منطقه در روزهای اخیر هستند مسوولان اب جویباربا قول باز کردن اب سد البرز از کشاورزان خواستند بدهی اب بهای خود را نیز به موقع پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روستاهایی همچون میستان ، انارمرز ، روشندان ، شهنه کلا ، میان ده ، اسماعیل کلا و سید محله جویبار هر کدام به صورت مجزا دارای آببندان می باشند و در فصل پاییز این اببندانها باید ابگیری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برزگر از اهالی روستای انارمرز جویبار به نمایندگی از روستاهای پایین دست در خصوص آبگیری نشدن آببندان ها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت : اداره آب با این عنوان که کشاورزان بدهی معوقه دارند دهنه سد را بسته و حدود هزار هکتار ازآببندان های این روستاها که از اکنون برای فصل زراعی اینده باید آبگیری شوند با کم ابی مواجه شدند.
وی اظهار کرد اب بندانهای روستاهایی همچون میستان ، انارمرز ، روشندان ، شهنه کلا ، میان ده ، اسماعیل کلا و سید محله به دلیل آبگیری نشدن خشک شده است.
دارابی عضو شورای روستای روشندان با اعلام اینکه 300 خانوار این روستا بیشتر از راه کشاورزی امرار معاش می کنند ، تصریح کرد :اگر این مساله هر چه سریعتر رفع نشود شالیزارهای این روستاها در سال زراعی جدید با خشکسالی مواجه خواهند شد.
** اقدام سریع کشاورزان نسبت به پرداخت عوارض
بخشدار مرکزی جویبار در خصوص اعتراض روستاهای پایین دست برای آبگیری نشدن آببندان ها به خبرنگار ایرنا ، گفت : هم اکنون با پیگیری های انجام شده توسط معاونت فرمانداری این شهرستان ، کشاورزان این روستاها می توانند اقدامات اولیه برای آبگیری آببندان ها را انجام دهند.
محمد مدانلو با بیان اینکه این کشاورزان از سال 84 تاکنون نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نکرده اند ، بیان کرد : طبق مصوبه آب منطقه ایی ، کشاورزان باید برای هر هکتار مبلغ 157 هزار تومان پرداخت کنند.
وی از کشاورزانی که از آب آببندان ها استفاده می کنند خواست تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت آب بهای خود اقدام کنند .
** صادر شدن فیش بدهی برای کشاورز بعد از آبگیری آببندان ها
مدیر امور آب شهرستان های قائمشهر و جویبار خشک شدن آببندان ها در روستاهای پایین دست را تائید کرد.
هادی نیک اختر با تائید بسته شدن اب سد برای آبگیری آببندان ها در هفت روستای جویبار به دلیل پرداخت نشدن به موقع بدهی به این اداره به خبرنگار ایرنا ، گفت که هم اکنون در راستای حل مشکلات کشاورزان برای آبگیری آببندان ها دهانه سدالبرز باز شده تا اهالی این روستاها نسبت به آبگیری آببندان اقدام کنند.
ابگیری اب بندانهای روستاهایی همچون میستان ، انارمرز ، روشندان ، شهنه کلا ، میان ده ، اسماعیل کلا و سید محله از طریق رودخانه تلار در شهرستان قائمشهر انجام می شود.
وی با تاکید براینکه بعد از آبگیری آببندان ها فیش بدهی برای کشاورز ارسال می شود گفت : کشاورز باید نسبت به امر پرداخت به موقع بدهی خود اقدام کند.
به گفته نیک اختر پرداخت نشدن به موقع عوارض سالانه باعث انباشته شدن بدهی کشاورزان به اداره آب شد.
هم اکنون 60 قطعه آببندان به مساحت 2 هزار و 200 هکتار با حجم آبگیری 6.2 میلیون متر مکعب اب حدود 700 هکتار از اراضی شهرستان جویباررا تامین می کند.
شهرستان جویبار 9 هزار و 850 هکتار اراضی شالیزاری دارد که آب مورد نیاز این اراضی در زمان کشت 98 میلیون متر مکعب است که از این میزان 25 میلیون متر مکعب از طریق سدهای البرز و شهید رجائی ، 20 میلیون متر مکعب از طریق چاهها ، 6.2 میلیون متر مکعب از طریق آببندانها ، 46.8 میلیون متر مکعب در صورت وجود آب از طریق رودخانه سیاهرود تامین می شود.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.
به گفته دشتبانی، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.
روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند