Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: ۹۹ درصد آراء تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر به دلیل تبعات اجتماعی آن اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگارمهر، جلال شریعتی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون حقوقی شورای شهر که به منظور ارائه راهکار مناسب در خصوص کنترل ساخت وساز غیر مجاز  با حضور جمعی از نمایندگان  های مرتبط در دفتر شهردار تشکیل شد، گفت: کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مشکلات پیش روی تمامی شهرداری های سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری ها در سطح شهرها مسئول جلوگیری  از ساخت و ساز غیر مجاز هستند، عنوان کرد: کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز به شیوه سنتی توسط شهرداری ها دیگر کارآمدی لازم را ندارد.

وی اظهارداشت: متاسفانه شهرداری ها هم قانون و راهکاری مطلوب برای برخورد با معضل ساخت و ساز غیر مجار در اختیار ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تنها راهکار قانونی برای جلو گیری از ساخت وساز غیر مجاز در شهرداری ها را  ماده صد قانون شهرداری ها خواند و بیان کرد: این قانون هم به در ستی اجرا نخواهد شد.

شریعتی ادامه داد: احکام صادر شده در کمیسیون ماده صد و ماده ۷۷ شامل جریمه نقدی و تخریب است که ۹۹ درصد از آراء تخریب به دلیل تبعات اجتماعی اجرانخواهد شد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان جریمه در کمیسیون ماده صد برای متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز صادر شد، گفت: از این مبلغ تنها ۵ میلیارد تومان آن وصول شد و هیج پیگیری در خصوص وصول ۱۰ میلیارد تومان باقیمانده در سالجاری صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: تمامی دستگاه ها ونهادها باید شهرداری را در راستای کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر یاری کنند و حضور نیافتن مدیران و مسولان برخی از دستگاه ها در این جلسات باعث تاسف است.

وی عنوان کرد: مدیران شهرداری و دیگر دستگاه ها باید با تعامل و همفکری راهکار مناسب برای کنترل ساخت وساز غیر مجاز را ارائه کنند و در اجرای احکام کمیسیون ماده صد آینده شهر را  در نظر بگیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.

ایلنا در خبری نوشت: روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی‌تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900105

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت