Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش تاثیرگذار حمل ونقل زمینی برای بار و مسافر در کشور گفت: برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور باید با استفاده از دست آوردهای دانش بشری و کشورهای پیشرو و با تکیه بر توان داخلی نسبت به افزایش سهم کشور درحمل و نقل منطقه‌ای و حتی بین المللی اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، عباس آخوندی در همایش نهم قیر و آسفالت کشور که صبح امروز برگزار شد بیان کرد: امروزه یکی از نمادهای توسعه همه جانبه و پویایی اقتصادی کشور گسترش راه‌ها و صنعت راهسازی است و علی رغم برنامه های چند سال اخیر، توسعه سایر اشکال حمل ونقل مثل توسعه حمل ونقل ریلی، توسعه و نوسازی حمل ونقل هوایی نیز افزایش سهم حمل ونقل دریایی، سهم حمل و نقل جاده ای در جابه جایی کالا و مسافر نسبت به انواع دیگر حمل و نقل همچنان پیشتاز بوده و لزوم توجه به این امر به دلیل لزوم حفظ سرمایه های ملی انجام شده در گذشته ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شرایط راه‌های ارتباطی در کشور افزود: با توجه به پهناور بودن کشور وجود راه‌های ارتباطی فراوان و همچنین گسترش شهرسازی و شهرنشینی طی سال‌های اخیر لزوم بهره گیری از فناوری های نوین در صنعت راهسازی، تولید و اجرای آسفالت و نیز قیر به عنوان ماده اولیه این صنعت حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه گفت: نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه برنامه ریزان و سیاست گذاران کشور را بر‌ آن داشته تا با استفاده از دستاوردهای دانش بشری و کشورهای پیشرو و با تکیه بر توان داخلی نسبت به افزایش سهم کشور در حمل و نقل منطقه ای و حتی بین المللی اقدام نمایند.

آخوندی تصریح کرد: توسعه موزون و عدالت محور ، حمل و نقل سریع و ایمن همانند سایر ابعاد زندگی بشر هنگامی تبلور پیدا می کند که به صورت ناظمند و به صورت منطقه علمی پایه ریزی شده باشد در این فرایند علمی و نظامند است که نقش و جایگاه شبکه راه‌ها در توسعه پایدار و اقتصاد جوامع تجلی می یابد. در این میان روسازی راه‌ها به جهت صرف هزینه های زیاد درموقع احداث راه و نیز تعمیر و ارائه آن برای ارائه یک سرویس مطمئن و پایدار جزو سرمایه های ملی محسوب شده و جزو سرمایه گذاری هایی است که به عنوان یک پس انداز و هدیه از نسل‌های گذشته به نسل‌های آینده خواهد بود.

وی دراین باره تاکید کرد: تغییر رویکرد روش‌های موجود طراحی و اجرا به سمت طراحی بادوام و با عمر زیاد یک اقدام مهندسی خواهد بود چرا که درحال حاضر افراد و موسسات زیادی در سراسر دنیا به تحقیق و آموزش در شاخ‌های مختلف علم روسازی مشغول هستند که نتیجه تلاش‌های آن منجر به ایجاد شبکه های به هم پیوسته ای شده که مرز جغرافیایی نمی شناسد و هنوز نقش حمل ونقل زمینی برای بار و مسافر نقش تاثیرگذار و درمواردی بدون جایگزین است.

وی با اشاره به وجود سازمان ها و نهادها در کشور اظهار کرد: با توجه به وجود سازمان‌ها ، نهادها و شرکت‌های گوناگون متخصص در این زمینه صنعت قیر و آسفالت می تواند در جهت پیشرفت راه و راهسازی ایران و چه بسا صدور دانش فنی به سایر کشورها گام بردارند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از متولیان صنعت قیر درخواست می‌کنیم تا نسبت به آبادانی ایران زمین از طریق احداث و نگهداری راه‌های اصلی و فرعی نقش تاریخی خود را ایفا نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: از مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی می خواهم تا با استفاده از اندوخته های دانش بشری و فراهم نمودن زمینه همکاری با مراکز تحقیقاتی سایر کشورها نسبت به ارتقا دانش ماشین آلات تولید، حمل و اجرای پروژه های راهسازی اقدام نموده و از طریق برگزاری دوره های آموزش تخصصی زمینه به کارگیری نیروهای آموزش دیده و دارای صلاحیت حرفه ای در تمام سطوح مربوطه اقدام کنند.

آخوندی بیان کرد: تعریف و اجرای پروژه های تحقیقات کاربردی متناسب با نیازهای اجرایی صنعت راهسازی و قیر و‌ آسفالت و توجه به هزینه‌های چرخه عمر در طراحی پروژه‌های راهسازی و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی اقدام موثری نمایند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت به روزرسانی نشریات و دستور العمل‌های تخصصی تصریح کرد: به روزرسانی نشریات و دستورالعمل‌های تخصصی گام موثری در پیاده سازی نتایج تحقیقاتی دارد و استفاده از فناوری‌های نوین که استفاده از فناوری های نوین یا از طریق توسعه درون زا و یا فناوری های وارداتی با توجه به کاهش اعتبارات عمرانی می تواند با افزایش عمر و کاهش هزینه های ساخت و نگهداری نقش بسزایی داشته باشد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: این گردهمایی و رویداد ملی و نمایشگاه تخصصی آنکه با حضور دانشجویان و دانشگاهیان محققین ، پیمانکاران ، مشاوران ،‌ پالایشگاه ها و تولیدکنندگان قیر خالص و قیرهای امولسیونی ، ‌تامین کنندگان ماشین الات و تجیهزات در حوزه قیر و آسفالت و راهسازی به صورت سالانه برگزار می شود فرصتی است تا پیشرفت مداوم این صنعت در حوزه های مختلف در طول یکسال مورد مداقه قرار گرفته و امیدواریم نتایج مباحث کارشناسی و تخصصی آن درا جرای پروژه ها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه