Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:00:09 GMT

کالای قاچاق سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۹۱۵۷

کالای قاچاق سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

کرج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به ارزان بودن کالای قاچاق خارجی، گفت: کالای قاچاق سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید درفشی در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت‌محور که صبح سه‌شنبه در سالن همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، با اشاره به ارزان بودن کالای قاچاق خارجی، اظهار کرد: این محصولات عمدتاً از مواد غیراستاندارد ساخته می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمعیت سه‌میلیون‌نفری استان البرز، افزود: این استان از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار است به‌گونه‌ای که در حوزه دارو رتبه نخست کشور در بخش دارو و بیولوژیک را به خود اختصاص داده است.

درفشی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۰ کارخانه دارویی اصلی کشور در استان البرز فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: عمده داروی بیولوژیک کشور در البرز تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بابیان اینکه ۳۰ کارخانه مکمل غذایی بزرگ کشور در این استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در بخش تولید مواد غذایی بزرگ‌ترین تولیدکننده ماکارونی کشور هستیم.

وی با اعلام اینکه ۲۳ هزار پرونده تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در البرز صادرشده است، ادامه داد: ۵۵۰ مرکز تولیدکننده مواد آرایشی و بهداشتی، ۷۰۰ آرایشگاه زنانه، ۵۰۰ آرایشگاه مردانه و هزار باشگاه ورزشی در البرز وجود دارد.

درفشی به استفاده از مواد نیروزای نامرغوب و تقلبی در برخی باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این دسته از اقدامات جنایتی است که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور موتور لنج تجاری متخلف و کشف ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های شمالی خلیج همیشه فارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سردار لطفعلی پاکباز اظهار داشت: با تشدید اقدامات کنترلی در گلوگاه‌های حساس در مرزهای آبی و خشکی روز گذشته و در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق به کشور، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر یک فروند شناور تجاری حامل بار قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان در ادامه افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده 70دستگاه کولرگازی اسپیلت و 50 دستگاه تلویزیون LED را کشف و ضبط کردند.

سردار پاکباز با اشاره به دستگیری پنج متهم در این رابطه اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان دستگیر شده تحویل مراجع قانونی شدند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • اردن: نتانیاهو توافق آتش بس را به خطر می اندازد
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲