Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با روند جدید نظارت بر مدیریت شهری توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن هاشمی در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث نظارت شورا بر عملکرد دوره های گذشته شهرداری تهران بار دیگر مطرح شده و لازم است در این رابطه توضیحاتی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای شهر تهران در آغاز بیستمین سال فعالیت خود قرار دارد و نهادی است که وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر فعالیتهای مدیریت شهری را برعهده دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به منتسب بودن مدیریت شهری به وزارت کشور اظهارکرد: تا پیش از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، نهاد مدیریت شهری منتسب به وزارت کشور بود و مانند سایر دستگاه های منتسب به دولت تحت نظارت مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

هاشمی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی جهت نظارت بر عملکرد دستگاه های تحت نظارت خود، علاوه بر ابزارهای سوال و استیضاح، عملکرد مالی دستگاه های تحت بودجه عمومی کشور را از طریق دیوان محاسبات بررسی می کند که این دیوان در گذشته با تاخیری چند ساله عملکرد دستگاه ها را در راستای بودجه مصوب بررسی می کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه گزارش تفریغ از سوی شورای شهر خاطرنشان کرد: اکنون به صورت روزآمد عملکرد شهرداری را شورای شهر بررسی و در صورت انحراف در تخصیص و استفاده از بودجه به آنها تذکر می دهد و پس از پایان سال نیز گزارش تفریغ بودجه و حسابرسی دستگاه های دولتی را ارائه کرده و تخلفات و انحرافات را مورد پیگرد قرار می دهد.

وی افزود: نهاد شورای شهر که در مقایسه با مجلس شورای اسلامی، نهال نورسی محسوب می شود، تا کنون فاقد این ابزار نظارتی بوده است و در سالهای اخیر که حسابرسی عملکرد شهرداری تهران و سازمانها و شرکتهای وابسته به آن صورت می گرفته است، برای پیگیری تخلفات، رویه ای جز اعلام به مجمع عمومی آن دستگاه وجود نداشت.

هاشمی با انتقاد از هیجانات کاذب در انتشار اخبار مربوط به حسابرسی ها گفت: انتظار شورای شهر از افکارعمومی، کارشناسان و رسانه ها ارائه کمک های فکری و نظرات کارشناسی در این حوزه است تا در انتخاب مسیر با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی، شورا را یاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز