Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:40:40 GMT

احداث ۲۷۹۰ واحد مسکن در حاشیه شهر مشهد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۳۰۴۹

احداث ۲۷۹۰ واحد مسکن در حاشیه شهر مشهد

مدیر‌عامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد گفت: ۲۷۹۰ واحد مسکونی مناسب با مساحت زیربنایی ۲۷۱ هزار و ۸۰ مترمربع تحت عنوان پروژه‌های عمرانی ذکر شده احداث یا در حال احداث است که درمجموع ارزش قرارداد این پروژه‌ها به میزان ۲۴۳۷ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، حسین جنگی اظهار داشت: ساخت مسکن مناسب در حاشیه کلان شهرها یکی از راهکارهای جلوگیری از حاشیه‌نشینی و بافت‌های ناکارآمد شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این سازمان ساخت مسکن مناسب در حاشیه شهر مشهد است، افزود: در این راستا ضمن شناسایی زمین‌های دارای قابلیت ساخت مسکن مناسب در محدوده شهر و به ویژه مناطق غیربرخوردار، تاکنون نسبت به مشارکت در احداث 2790 واحد مسکن مناسب در حاشیه شهر اقدام شده است.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد با توجه به این موضوع که مسکن به دلیل ماهیت دوگانه مصرفی و سرمایه‌ای خود می‌تواند در چند بعد، عامل توسعه پایدار شهری باشد، اظهار کرد: برخی از این عوامل شامل ساماندهی و بهسازی زیرساخت‌ها و امور زیربنایی، نحوه ساخت و ساز، وضعیت عرضه و تقاضا بوده که توجه نداشتن به این ابعاد ایجاد نارضایتی و مشکلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

جنگی ادامه داد: در این راستا ساخت مسکن مناسب، بهینه و الگوسازی آن در مناطق حاشیه شهر مشهد، در دستور کار سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد قرار گرفته که 4 پروژه عمرانی در محدوده‌های مختلف ایجاد شده است از جمله می‌توان به پروژه‌های سبحان، رسالت، کوثر و محمدیه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: 2790 واحد مسکونی مناسب با مساحت زیربنایی 271 هزار و 80 مترمربع تحت عنوان پروژه‌های عمرانی ذکر شده احداث یا در حال احداث است که درمجموع ارزش قرارداد این پروژه‌ها به میزان 2437 میلیارد ریال بوده است. همچنین از میزان 2790 واحد مسکن، 461 واحد، کل سهم شهرداری از این پروژه‌ها بوده است.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این اقدامات به منظور ارتقای بافت شهری، به ویژه در پیرامون شهر و بافت فرسوده، نسبت به تعریف پروژه‌های مشارکتی و ارائه زمین و پروانه، نظارت بر اجرا توسط شهرداری و ساخت از سوی سرمایه‌گذار و بهره‌برداری به صورت مشترک بر مبنای قدرالسهم طرفین انجام می‌شود.

جنگی با بیان اینکه، سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد در راستای اقتصاد مقاومتی به دنبال تعریف پروژه‌های دیگری به منظور ساخت مسکن مناسب در سایر مناطق کم برخوردار شهر است، خاطر نشان کرد: این اقدامات در راستای اهداف سازمانی و تامین مسکن مناسب قشر کم برخوردار و همچنین الگوسازی ساخت مسکن در حاشیه شهر بوده که امید است، این الگوسازی به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کمک کند.

وی اضافه کرد: واحدهایی که شهرداری تحویل می‌گیرد به صورت معوض به مالکان که ملکی در مسیر دارند یا پیمانکارانی که از شهرداری طلب دارند، واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند