Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@07:12:34 GMT

بازداشت کلاهبردار 100 میلیونی در سایت همسریابی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۴۴۳۴

رویداد۲۴-عامل کلاهبرداری 100 میلیون ریالی از طریق سایت همسریابی در استان یزد بازداشت شد.سرگرد «مرتضی ابوطالبی» رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به کلاهبرداری‌های سایبری، اظهار کرد: اخیرا خانمی 26 ساله و دانشجوی یزد با مراجعه به پلیس اعلام کرده که مبلغ 100 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش برداشت شده که‌ موضوع جهت پیگیری و اقدام قضایی در دستور کار کارشناسان یگان پلیس فتا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه کاربران به ویژه خانم‌ها بدون توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا در فضای مجازی برای امر ازدواج در سایت‌های همسریابی ثبت‌نام می‌کنند و به هویت‌های کاذب و وعده و وعیدهای پوچ توجه و اطمینان نموده و در دام کلاهبرداران می‌افتند .

رییس پلیس فتای یزد در ادامه با اشاره به پرونده ارجاع شده به این پلیس، گفت: سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا علت کلاهبرداری از شاکیه بوده که‌ با انجام تحقیقات اولیه و کشف شیوه مجرمانه متهم شناسایی و دستگیر شده است.

ابوطالبی تصریح کرد: پس از دستگیری و بررسی پرونده متهم مشخص شد، متهم با همین روش کلاهبرداری در سال 93 حدود 50 شاکی داشته است که به اتهام اغفال دختران و زنان،روانه زندان شده و پس از مدتی با قرار وثیقه و سند برای مرخصی از زندان خارج شده است و در موعد مقرر به زندان مراجعه ننموده و حدود یک سال فراری بوده که با اقدامات کارشناسی و دستور قاضی وی در شمال کشور در حین اغفال خانمی 30 ساله در محضر دستگیر می‌شود .وی مهمترین علل وقوع این نوع از جرایم را سهل‌انگاری و عدم رعایت اصول امنیتی از سوی کاربران دانست و بیان کرد: اتکا به اینترنت و فضای مجازی ممکن است در نگاه اول راهی آسان برای همسریابی تلقی گردد ولی واقعیت آن است که فضای مجازی می‌تواند فرصتی را برای کلاهبرداران نیز فراهم نماید تا با دام افکنی اقدام به کلاهبرداری و فریب و آسیب به متقاضیان این خدمات نمایند .رییس پلیس فتای یزد افزود: بنابراین لازم است که والدین گرامی ضمن همراهی با فرزندان خود در فضای مجازی، آگاهی و دانش لازم را به ویژه به جوانان و امیدهای آینده خود بدهند تا احتمال آسیب را در این فضا برای خانواده و اطرافیان خود به حداقل برسانند .سرگرد ابوطالبی به کاربران توصیه کرد: سایت‌های همسریابی که امروزه فعالیت می‌کنند اغلب بدون مجوز می‌باشند و عمدتاً نیز محیطی برای کلاهبرداری از کاربران شده‌اند .وی در خصوص آسیب‌ها و کلاهبرداری‌های این گونه سایت‌ها گفت: با توجه به اینکه مدیران سایت‌ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر(نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند. می‌توانند با داشتن این اطلاعات از کاربرانی سوءاستفاده نمایند. ضمن آن‌که این سایت‌ها می‌توانند اطلاعات وارده را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این سایت‌ها اعضا می‌توانند با جلب اعتماد سایرین اقدام به سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی و اخاذی از آنها نمایند. لذا با توجه به اینکه برای عضویت ویژه در این سایت‌ها نیاز به واریز پول به حساب مدیران سایت‌ها می‌باشد در بیشتر مواقع مدیران به تعهدات خود در قبال کاربران عمل نکرده و پول واریز شده آنان را به سرقت می‌برند .وی در پایان از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه موضوع خارج از چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند . 

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری فردی که خود را مدیر شرکت‌های مختلف معرفی و در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم ابتدا با استفاده از سایت دیوار فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده و سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان گردی و عکس برداری از شرکت‌ها و مغازه‌هایی که بر روی تابلو آن‌ها شماره تلفن ثبت بود شناسایی کرده است.

وی افزود: این کلاهبردار با تماس با نمایندگان آن‌ها در شهرستانها، خود را جای مدیر بالا دستی یا دست اندر کار معرفی و عنوان می‌کرده که یکی از اقوام به شهر شما در ایام نوروز سفر کرده و دچار تصادف شده و در بیمارستان منتظر عمل جراحی است و سقف انتقال من پر شده، فقط شما را به عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که کمک کنید.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم عنوان می‌کرده را به حساب اعلامی به ظاهر همراه شخص حادثه دیده فرضی واریز می‌کرده‌اند و پس از آن اقدام به بلاک کردن (قطع ارتباط) آن‌ها و سپس اقدام به خرید سکه و طلا از سایت دیوار می‌کرده است.

 

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل مخفیگاه و مسیر‌های تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم ارتکاب جرم از جمله گوشی و سیم کارت‌های فعال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد و متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آن‌ها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آن‌ها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار