Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی نجفی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: در 7 ماهه نخست امسال  44کیلو تریاک، 3 کیلو هرویین و 690 گرم نیز  شیشه در شهر همدان کشف شده است.

  وی افزود: در اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز 2 هزار و 320 نفر دستگیر، 16 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم  و 380 معتاد نیز از سطح شهر جمع آوری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی  بیان کرد بیا بیان اینکه در12 کمپ بیش از 300 نفر از افراد شده اند، گفت:  در 7 ماهه نخست امسال را با معرفی این افراد به کمپ های مربوطه زمینه درمان آن ها فراهم و تا اندازه‌ای درمان آنها برای خانواده‌هایشان رایگان انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان درباره ماده مخدر گل و احتمال شیوع مصرف آن در همدان ابراز کرد: بسیاری کشاورزان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی برای دفع آفات از مزارع خود اقدام به کشت شاهدانه می‌کنند که البته برخی نیز از فضای به وجود آمده استفاده کرده و بذر ماده مخدر گل را نیز پرورش می‌دهند.

وی تصریح کرد: ماده مخدر گل از مشتقات شاهدانه با اندکی تغییرات و البته تاثیرگذاری بیشتر به شمار می‌آید و محصول جدیدی در حوزه مواد مخدر نیست که بخواهیم با ورود آن به جامعه شوکه شویم.

 نجفی گفت: خوشبختانه در سطح همدان مصرف ماده مخدر گل شیوع نداشته است کما اینکه با همکاری بسیج، سپاه و بخشداران  نیز برخی افراد که در مساحت اندک اقدام به کشت این ماده در همدان کرده بودند دستگر شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با بیان اینکه ماهانه 50 نفر به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی معرفی می‌شوند  عنوان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم معتادان متجاهر موجود در سطح همدان را جمع‌آوری کنیم و اقدامات خوبی را در این عرصه انجام دهیم به همین دلیل شرایط استان به مراتب بهتر از سال 92 و قبل‌تر از آن است.

وی درباره وضعیت تپه پیس‌ها و تشریح ویژگی‌های این منطقه نیز اظهار داشت:  ما همواره وضعیت این مکان را رصد کرده و حتی نزدیک به 150 نفر را دستگیر کرده‌ایم و مطمئن باشید اجازه نمی‌دهیم جرایم زیر زمینی در این محل رخ دهد.

نجفی با قدردانی از همکاری شهرداری برای تاسیس و راه‌اندازی گرم خانه همدان ابراز کرد:  با همکاری نیروهای شهرداری شب‌ها هرجا معتاد متجاهر دیده شود اقدامات لازم برای انتقال آنها به گرم خانه انجام می‌شود و فردا ان روز نیز مراحل غربالگری بر روی افراد صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ما با دیگر استان‌های موجود در کشور  در راستای اهداف کاری خود برای مبارزه با مواد مخدر در ارتباط هستیم و می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که در هیچ یک از استان‌ها تعاملی که بین دستگاه‌های همدان برای مقابله با مواد مخدر وجود دارد، دیده نشده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان عنوان کرد: در بخش مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر نیز با توجه به اقدامات انجام شده  وضعیت شهر همدان نسبت به سال‌های قبل از 92 بهتر شده و تغییرات خوبی رخ داده است چرا که ما توانسته‌ایم محلات را برای توزیع کنندگان ناامن کنیم.  

 انتهای پیام/خ

دستگیری بیش از 2 هزار نفر در امر مواد مخدر

  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه