Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - 11 پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود 1.1 میلیارد تومان از مجموع 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت در کشور با حضور استاندار کرمان به صورت ویدئو کنفرانس در این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم‌ حسینی روز سه شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از 11 پروژه فرهنگی مذهبی بنیاد برکت که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با افتتاح 200 طرح کشوری برگزار شد افزود: بنیاد برکت در کرمان بویژه در منطقه جنوب این استان اقدامات خوبی در حوزه احداث مساجد، مدارس و خانه عالم انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه دولت های مختلف اقدامات زیربنایی خوبی انجام داده اند اما امروز چالش کشور معیشت مردم است یادآورشد: طی دولت تدبیر و امید با نقش آفرینی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مدل توسعه ای در شهرستان قلعه‌ گنج به صورت پایلوت اجرا شد که این الگو مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
استاندار کرمان به تعمیم الگوی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج به سراسر این استان اشاره و تصریح کرد: با تجارب موفق به عمل آمده از الگوی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج، استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم و توسعه هر یک از مناطق به موسسات و شرکت های بزرگ اقتصادی واگذارشده تا با اقدامات خود، توسعه و پیشرفت منطقه را رقم بزند.
رزم حسینی ضمن قدردانی از 'محمد مخبر' رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) که با نقش آفرینی در الگوی اقتصادی استان کرمان، مسئولیت توسعه ای شهرستان متمدن راور را پذیرفت خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وجود دارد، در آینده شاهد پیشرفت راور خواهیم بود.
** بازگشت زکات به طرح های اقتصادی، موجب مقاوم سازی اقتصاد کشور می شود
حجت الاسلام علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آئین، اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر را سه رکن اصلی زندگی دینی و الهی دانست و گفت: بنیاد برکت در امر برپایی نماز و احداث مساجد اهتمام ویژه دارد و همچنین زکاتی که پرداخت می شود، بازگشت آن به طرح‌ های اقتصادی است و موجب مقاوم سازی اقتصاد کشور خواهد شد.
** بهره مندی از فرصت ایجاد شده برای خدمت به مردم
آیت‌ الله محمدی گلپایگانی نماینده دفتر مقام معظم رهبری نیز در این آیین طی ارتباطی ویدئو کنفرانسی با اشاره به اقدامات بزرگ و مهم بنیاد برکت (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، افزود: باید از این فرصت طلایی که برای خدمت رسانی به مردم و قشر محروم جامعه ایجاد شده است، حداکثر استفاده را کرد.
در این آئین 2 پروژه فرهنگی مذهبی در شهرستان‌ کهنوج، یک پروژه در منوجان، یک پروژه در ریگان، یک پروژه در فهرج، یک پروژه در نرماشیر، 2 پروژه فرهنگی مذهبی در شهربابک و سه پروژه در کرمان با سرمایه گذاری حدود 1.1 میلیارد تومان افتتاح شد.
قابل ذکر است که بنیاد برکت در استان کرمان در 14 طرح اقتصادی با حجم کل سرمایه گذاری 201 میلیارد تومان و ایجاد ظرفیت اشتغال سه هزار و 733 نفر مشارکت داشته است، بگونه‌ ای که 35 مدرسه با 187 کلاس درس با حجم سرمایه گذاری 16 میلیارد تومان مورد اقدام قرار گرفته است که تاکنون 25 مدرسه آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
همچنین ساخت 22 مسجد با حجم سرمایه گذاری 2.2 میلیارد تومان مورد اقدام بنیاد برکت قرار گرفته است که تاکنون 11 مسجد به بهره‌برداری رسیده است، ضمن این که تکمیل حوزه های علمیه و احداث خانه‌ های عالم، اجرای پروژه های آبرسانی، حمایت از اقشار محروم در سراسر استان و سایر طرح ها نیز در برنامه کاری بنیاد برکت قرار دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز

فرهودی در طی بازدید از پروژه‌های آموزشی در شهر تبریز بر اهمیت تسریع بهره برداری از پروژه‌های آموزشی در این کلانشهر تاکید کرد. 

وی در این بازدید‌ها ضمن تاکید بر اهمیت توسعه فضا‌های آموزشی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کلان‌شهر تبریز به لحاظ وسعت بزرگ خود نیازمند توجه ویژه ای است و ما این قول را می‌دهیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام در سطح این کلانشهر را تمام کرده و تحویل جامعه آموزش و پرورش استان دهیم. 

فرهودی اذعان کرد: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ با کمک و همت خیران محترم و همکاری و هماهنگی شهرداری تبریز نسبت به آغاز پروژه‌های جدید در شهرستان تبریز اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی در طی بازدید‌های خود از پروژه‌های ۱۲ کلاسه حاج کریم مردانی آذر شهرک مرزداران، ۱۲ کلاسه هاجر ناحیه ۲، مدرسه روستای الوار ناحیه ۲ و مدرسه شهید قنبری لاله بازدید کرده و راهکار‌ها و دستورات لازم را در جهت تسریع در بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه ها به پیمانکاران و ناظران پروژه‌ها ابلاغ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان