Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:35:48 GMT

مسجد عامل پیشگیری از فساد است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۱۴۰۵

مسجد عامل پیشگیری از فساد است

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور، صبح امروز مورخ سه شنبه دوم آبان ماه، با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان رهبری، در باغ بهشت برگزار شد.

آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور، با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: مراسم امروز افتتاح دویست مسجد است که باید در اینجا به اولین بنای مسجد، خانه کعبه در مسجد الحرام است، که صحبت سر ساخته شدن مسجد توسط حضرت آدم (ع) و حضرت ابراهیم (ع) است و مورخان می گویند: «حضرت ابراهیم(ع) آن را بنا کردو کارگرش حضرت اسماعیل (ع) بود و ما به این می رسیم که سابقه‌ ساخت مسجد به چند هزار سال قبل باز میگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با طرح این سوال که چه کسانی می توانند مسجد بسازند، اظهار کرد: فقط کسانی این توفیق را دارند که مومن هستند و به قیامت باور دارند. این چنین افرادی توفیق ساخت دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: مسجد جایگاه مهمی است که از حضرت رسول اکرم (ص) روایت شده:« خدا فرموده، خانه های من در زمین مساجد است. و این مساجد آسمان‌ها را نورافشانی می کند.» همچنین در جای دیگر پیامبر اکرم (ص) بیان می کنند:« مساجد خانه متقین است که خدا آسایش و راحتی او را تأمین کرده است و جواز عبور از صراط را خدا به او عنایت کرده است.»

وی با اشاره به حدیثی دیگر از رسول اکرم (ص) افزود: هر قدمی که به سوی مسجد بر خواهیم داشت، ثوابی برای هر فرد نوشته می شود.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با بیان ساخت مسجد قبا در حاشیه شهر، عنوان کرد: مسجد عامل پیشگیری از فساد است و ما پدر مادر ها اگر بخواهیم فرزندان خود را بیمه کنیم،باید آنان را با مساجد همراه کنیم.

وی ادامه داد: اداره مسجد از ساخت مسجد مهمتر است، کار اصلی بعد از ساخت مسجد شروع می شود، چراکه باید نظارت داشته باشیم که نقش مهم را روحانی مسجد ایفا می کنند.

آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: اولین شرط امام جماعت، نظم در آمد و شد، امام جماعت است که باید سر نمازها حضور داشته باشد و از سطح علمی بالایی برخودار باشد تا بتواند جواب مراجعه کنندگان خود را بدهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: با توجه به هجمه  دشمن و نفوذ فرهنگ به خانواده ایرانی، امام جماعت هر و مسجد باید با تک تک مسجدی ها بخصوص جوانان و نسل جوان، رفیق باشد.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با اشاره به صحبت های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مفاد حقوق بشر سازمان امور خارجه آمریکا را علیه ایران، در محوریت های پخش فیلم های مستهجن، آزادی‌ روابط نامشروع، چرایی فرماندهی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا و ... بیان کرد.
همچنین با توجه به فداکاری های سپاه اسلام و شهادت شهدای مدافع حرم، درخصوص استکبار ستیزی با گروه های تکفیری (داعش) و آمریکا گفت.


آیت الله محمدی گلپایگانی در پایان گفت‌: انشالله بتوانیم مسجد و یا خانه ای بنا کنیم به عظمت و بزرگی خانه خدا که کاری بسیار بزرگ است.

محمد مخبررئیس دفتر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت با تأکید بر نقش مساجد در تقویت ایمان و معنویت جامعه گفت: تمامی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس و مدافعان حرم برآمده از پایگاه مساجد هستند؛ بنابراین باید مسجد را جدی بگیریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران ۲۸۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که از همین منابع می‌توانیم کشور را اداره کنیم. همچنین ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های معدن و ... وجود دارد؛ به طوری که با این مشخصات نباید فقیر و بیکار در کشور داشته باشیم.

مخبر اظهار کرد: بیکاری و فقر ضد عدالت است و در این شرایط نیازمند یک عزم ملی برای رفع فقر و بیکاری هستیم؛ به همین منظور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، یک نهضت اساسی در چند محور اتفاق افتاده که مهمترین آن، رفع بیکاری است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: این راه با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور ادامه خواهد یافت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد:‌ ۴۵۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور از سوی ستاد اجرایی هدف‌گیری شده و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه و آبادانی ۱۰۰۰ منطقه در حال اقدام است.

مخبر در پایان خاطر نشان کرد: از ۴۵۰۰ روستای هدف‌گیری شده، ۲۳۰۰ روستا به طور کامل مشکلاتشان را حل کرده‌ایم و در حدود ۱۰۰۰ روستا ۷۵ درصد مسائل حل شده است، همچنین در ۵۰۰ روستا حدود ۳۰ درصد مسائل حل شده که امیدواریم تا شهریور ماه آینده همه مشکلات در ۴۵۰۰ روستا رفع شود.

در ادامه این مراسم، با برقراری ویدیو کنفرانس بین استان سیستان و بلوچستان مراسم افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت، آیت الله محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه خدمت در منطقه سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت های جغرافیایی بیان کرد: دوری از مرکز کشور، همسایگی با کشور افغانستان کار شما را در اداره امور مساجد و ساخت آن، دشوار تر می کند.


انتهای پیام/

اداره مسجد از ساخت مسجد مهمتر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره استان هرات افغانستان، هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه