Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: اینها همیشه دشمنی کرده‌اند و بهترین نام برای آنها را امام خمینی راحل با عنوان شیطان بزرگ قرار داد، همیشه در حال توطئه بودند؛ اما رئیس‌جمهور فعلی از همه بدتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایرنا. حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح 200 مسجد در روستاها و مناطق محروم کشور، با بیان اینکه وزارت خارجه آمریکا اخیراً بیانیه‌ای را در رابطه با حقوق بشر در ایران منتشر کرده است، گفت: مفاد این بیانیه شامل موارد مختلفی است؛ از جمله اینکه چرا نیروهای مسلح تحت امر ولی‌فقیه هستند، یا اینکه چرا مخالفان سیاسی را تحت عنوان قاچاقچی اعدام می‌کنیم؟ کدام مخالف سیاسی را اعدام کرده‌ایم؛ بسیاری مستحق اعدام هستند اما هنوز نگه داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: در بخش‌های دیگری از بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است چرا از نمایش فیلم‌های مبتذل جلوگیری می‌شود، یا اینکه چرا دادگاه ویژه روحانیت داریم؟ در پاسخ باید گفت، دادگاه روحانیت برای صیانت از روحانیت است، چون روحانیت خاستگاه حکومت اسلامی است و باید مراقبت کنیم تا افراد ناصالح نفوذ نکنند؛ قطعاً دشمنان ما افرادی را می‌خرند تا با استفاده از آنها در آینده نفوذ کنند. رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مورد حقوق بشر ایران آمده است چرا برای ورود به دانشگاه تحقیق می‌کنید؟ چرا ارتباط جنسی با رضایت طرفین غیرقانونی است؟ چرا ازدواج دختر باکره بدون اجازه پدر ممنوع است و چرا در انتخابات ناظر بین‌المللی نداریم که باید بگوییم کدام انتخابات در آمریکا با حضور ناظران بین‌المللی انجام شده است؟

شرم‌آور است که هنگام همه‌پرسی کردستان، پرچم اسرائیل را برافراشتند

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل برای امنیت کشور نقشه کشیده بودند، گفت: برنامه داشتند در اقلیم کردستان عراق، اسرائیل دوم درست کنند. شرم‌آور است که هنگام همه‌پرسی، پرچم اسرائیل را برافراشتند و بعد از همه‌پرسی، اسرائیل به آنها تبریک گفت. حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: به برکت رهبر انقلاب و سردار سلیمانی، نقشه‌های آنها به هم ریخت، کرکوک که منطقه نفتی شمال عراق است و روزانه تا 900 هزار بشکه استخراج نفت داشت و بدون اطلاع دولت مرکزی، به اسرائیل صادر می‌شد؛ بدون اینکه خونی ریخته شود، به دولت مرکزی برگشت و هرچه بافته بودند، پنبه شد.

نخستین شرط امام جماعت، نظم است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه امامان جماعت مساجد باید با نسل جوان ارتباط بر قرارکنند، گفت: نظارت پس از تحویل مساجد، ضروری است. وی درباره روحانیونی که عهده‌دار هدایت مردم در مسائل مذهبی و برپایی نماز جماعت می شوند، گفت: نخستین شرط امام جماعت، نظم است. گلپایگانی دراین باره افزود: امام جماعتی که دیریا زود به نماز برسد یا نیاید، مسجد پا نمی‌گیرد و همچنین روحانی باید از نظر علمی قوی باشد تا بتواند پاسخ پرسش های جوانان را بدهد. وی با تأکید بر جایگاه والای مساجد گفت: نخستن بنایی که بر زمین گذاشته شد، خانه کعبه در مسجدالحرام بود. حجت الاسلام گلپایگانی درباره خصوصیات مسجد سازان گفت: تنها و تنها کسانی این توفیق را دارند که اول مؤمن باشند، دوم به قیامت باور دارند و سوم اقامه نماز می‌کنند و زکات پرداخت می کنند. حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: یکی از مدعیان مردم در روز قیامت، مساجد هستند که شکایت می‌کنند. که چرا با وجود حضور مساجد افراد به آنها مراجعه نمی کردند. در حدیثی آمده است، هیچ نمازی برای نمازگزار مورد قبول نیست، مگر در مسجد؛ مگر اینکه فرد، بیمار باشد یا عذری داشته باشد. وی با تأکید بر نقش مساجد در تاریخ اسلام تصریح کرد: مسجد فقط برای نماز نبود. اولین کار پیامبر (ص) پس از ورود به مکه، ساخت مسجد قبا بود؛ امروز یکی از مساجد مهم بعد از پیامبر (ص)، مسجدالنبی است. رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اثر بخشی مساجد خطاب به حضار تصریح کرد: اگر می‌خواهید فرزندان خود را بیمه کنید، راه مسجد را به آنها نشان دهید. اداره مسجد بعد از ساختمان آن، خیلی مهم است و نخستین نقش را در اداره مسجد، روحانی مسجد دارد. 

تبلیغات مسموم به پستوی خانه‌ها نفوذ کرده و پادزهر آن مسجد است

وی ادامه داد: روحانی مسجد باید با مردم و اهالی مسجد رفیق باشد؛ نه اینکه نمازش را بخواند و برود؛ باید با تک‌تک مردم به ویژه نسل جوان رفیق باشد.حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به تبلیغات مسموم پیرامون جوانان گفت: امروز یکی از تهدیداتی که نسل جوان را به مخاطره می‌اندازد، همین تبلیغات مسموم است؛ همه اینها نیازمند برخورد مناسب و وجود مساجد در جامعه است. به گفته وی، تبلیغات مسموم به پستوی خانه‌ها نفوذ کرده و پادزهر آن مسجد است. حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: روحانی مسجد اگر خوش‌اخلاق و خوش‌برخورد باشد، تأثیر بسیاری در جذب مردم دارد. وی در بخشی دیگر از سخنرانیش با تأکید بر شخصیت علمی و جایگاه والای مقدس اردبیلی در تاریخ شیعه افزود: این شخصیت افتخار شیعه است. علمای این‌چنینی، واسطه بین ائمه معصوم و مردم در طول تاریخ بودند و اگر نبودند، ما بیانات ائمه را در اختیار نداشتیم . رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: علامه مجلسی با تألیف کتاب گران‌سنگ بحارالانوار که 110 جلد است، نقش بزرگی در تاریخ شیعه دارد و اگرچه ممکن است احادیث ضعیف هم داشته باشد، اما هدف جمع‌آوری احادیث بوده است. وی افزود: در ایام اربعین انقلابی برپا می‌شود و امسال پیش‌بینی شده است که بیش از 2.5 میلیون زائر از ایران به عراق مشرّف شوند که بیشترشان پیاده می‌روند. رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: از نجف تا کربلا مؤکب‌های مختلف قطع نمی‌شوند و همه خدمات را ارائه می‌دهند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری