Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:02:52 GMT

طرح هر دانش آموز یک مهارت در خراسان جنوبی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۸۷۷۷

طرح هر دانش آموز یک مهارت در خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: طرح آموزشی «هر دانش آموز یک مهارت» با هدف توانمند سازی دانش آموزان برای 913 نفر در قالب 407 هزار و 386 نفر ساعت اجرا شد.

حسین خوش آیند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح یاد شده می تواند منبع تحولی در نظام آموزشی کشور بوده و بنیه فرهنگی را غنی سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی باید در دستور کار آموزش ‌و پرورش قرار گیرد گفت: این سازمان نقش اساسی و تعیین‌ کننده در تربیت و پرورش فرزندان و نسل آینده ‌ساز کشور بر عهده دارد چرا که شاکله و بنیان ابتدایی یک فرد در جامعه توسط این نهاد پی‌ ریزی می شود.
وی بیان کرد: اجرای طرح‌هایی مانند «هر دانش‌آموز یک مهارت» می‌تواند آثار مثبتی در اشتغال آینده فرزندان داشته باشد و با اجرای این طرح‌ ها و اهتمام مدیران امید است در آینده شاهد رشد و تعالی نسل جوان جامعه باشیم.
به گزارش ایرنا خوش آیند گفت: آموزش های ارایه شده در قالب طرح مذکور در هفت شهرستان ( از 11 شهرستان ) اجرا شد و 307 نفر در شهرستان درمیان، 60 نفر در شهرستان سرایان، 122 نفر در شهرستان سربیشه، 156 نفر در شهرستان طبس، 36 نفر در شهرستان قائن، 139 نفر در شهرستان نهبندان و 93 نفر در شهرستان بشرویه زیر پوشش این آموزش ها قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یادآور شد: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان به اجرا درآمده و تداوم خواهد یافت.
وی نبود نیازسنجی و توجه به علایق دانش‌ آموزان و دانشجویان را یکی از آسیب ‌های آموزشی جامعه ذکر کرد و گفت: باید با احصا و اولویت ‌بندی علایق دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل آینده ‌ساز، نظام آنها را به سمت ‌و سوی مهارت‌ یابی و حرفه ‌آموزی در زمینه‌هایی که به آنها علاقه‌مندی نشان می ‌دهند سوق داد.
خوش آیند تاکید کرد: ادامه روند مدرک ‌گرایی و آموزش‌های فقط نظری بدون کاربرد عملی در بلندمدت خسارت‌ های جبران‌ ناپذیری را به بدنه نیروی کار فعال و متخصص جامعه وارد خواهد ساخت.
وی گفت: این مهارت ‌ها منجر به مهارت اقتصادی می ‌شود تا در صورت عدم موفقیت در رشته تحصیلی مورد نظر، بتوانند با تکیه بر مهارتی که در دوران دانش ‌آموزی کسب کردند کارآفرینی داشته باشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند

ایسنا/لرستان مسؤول نهاد رهبری دانشگاه لرستان گفت: اساتید و معلمان، سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند و تربیت مطلوب دانشجو و دانش‌آموز مبتنی بر مفهوم قرآنی رحمانیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی امروز (دهم اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی و اساتید پیشکسوت که به‌مناسبت روز معلم در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: نقش استاد و معلم در هدایتگری بشر، یک نقش مورد تأکید در تعالیم دین اسلام است.

وی اظهار کرد: استاد و معلم، صاحب ویژگی‌های مهربانی، دلسوزی و روزی‌دهنده براساس مفهوم قرآنی «رحمان» است.

مؤیدی معتقد است: اگر بخواهیم به وضعیت ایده‌آل برسیم که در آن، استاد و معلم بتوانند همه‌جانبه بر دانشجو و دانش‌آموز تأثیرگذاری عمیق و پایدار از نظر تربیتی داشته باشند، باید استاد و معلم، ویژگی رحمانیت نسبت به دانشجو و دانش‌آموز داشته باشد که یک مفهوم مهم قرآنی است.

او افزود: تعلیم و تربیت یک امر خطیر و سنگین است، تعالیم دین اسلام و رهنمودهای امامین انقلاب همواره باید چراغ راهنمای ما در این عرصه باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل