Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل دامپزشکی و یگان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گشت مشترک مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک را اجرا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ مسئولین دامپزشکی و محیط زیست استان مرکزی از تالاب میقان اراک در راستای مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی هدف از برگزاری این بازدید و گشت مشترک را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این منطقه عنوان کرد.

شانقی با بیان اینکه در این بازدید مشترک هیچگونه پرنده مشکوک یا تلف شده در این مناطق مشاهده نشد، افزود: پرندگان مهاجر به طور طبیعی میزبان اصلی ویروس آنفلوانزا هستند که امکان دارد این بیماری‌ را به پرندگان روستایی و صنعتی منتقل کنند.

آذرماه سال گذشته بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک خسارات فراوانی را به صنعت طیور استان و به پرندگان بومی و مهاجر استان وارد کرد.

۳۵ واحد مرغداری مرغ گوشتی و تخم مرغ در محدوده ۱۰ کیلومتری تالاب میقان اراک به تولید گوشت سفید و تخم مرغ فعالیت دارند.

تالاب کویری میقان اراک زیستگاه ۱۴۰ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند

دریافت 25 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده‌های مهاجر در مسیر بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین مهمان آب‌گیرهای گرمه شدند.

کد خبر 6098563

دیگر خبرها

  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان