بدون شک دربی پخش خواهد شد/ صداوسیما دوست ندارد با ما به تعامل برسد
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۰۸۵۰
رئیس سازمان لیگ گفت: دربی پخش خواهد شد اما نامهای ارسال کردیم مبنی بر اینکه هیچ دوربین تلویزیونی حق ورود به استادیوم را ندارد.
حیدر بهاروند در خصوص دربی85 اظهار داشت: «دربی هم یک بازی است مثل همه بازیهای لیگ. معمولاً ما در کشورمان چند دربی داریم حساسیت خاصی روی دربی تهران است که هرسال بینندگان ویژهای دارد و معمولاً خیلی خوب هم برگزار میشود، امیدواریم که این دربی هم مثل دربی سال قبل یک بازی با طراوت و با هیجان باشد و بتواند هواداران خوبی را جذب کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در ادامه در مورد بلیت فروشی و اینکه آیا شرکت برهان مبین بلیت دربی را میفروشد یا خیر، اظهار داشت: «خود باشگاه این کار را انجام میدهد و شرکت برهان مبین در این دربی هیچ دخالتی ندارد. اگر قرار است این شرکت از باشگاه پرسپولیس بابت بازی گذشته مقابل نفت تهران شکایت کند این حق طبیعی این شرکت است و ما نمیتوانیم جلوی این کار را بگیریم ولی در رابطه با بلیت فروشی باید بگویم که این کار به باشگاه پرسپولیس واگذار شده و از این به بعد فروش بلیت استقلال و پرسپولیس در بازیهای آینده بر عهده خود باشگاهها است. اگر قرار است باشگاه ها با شرکت خاصی برای فروش بلیت قرارداد ببندد خودمختار هستند، فعلاً ما فروش بلیتها را به باشگاهها دادیم و برهان مبین هیچ دخالتی ندارد. شرکت برهان مبین اعتراضهایی در این مورد داشت که چرا فروش بلیتها به باشگاهها واگذار شده، ما هم با توجه به مدارک قانونی که وجود دارد، مدارک را به مراجع قانونی ارائه میدهیم تا تکلیف این موضوع مشخص شود.»
بهاروند در خصوص حق پخش تلویزیونی و پخش دربی نیز اظهار داشت: «دربی پخش خواهد شد بدون شک، ما همین یک ساعت پیش نامهای ارسال کردیم مبنی بر اینکه هیچ دوربین تلویزیونی حق ورود به استادیوم را ندارد، فقط بازی دربی حق پخش دارد و میتواند از تلویزیون پخش شود. در صورتیکه صدا و سیما هیچ توافقی با ما نمیکند و دوست ندارد که به تعامل برسیم. شما بهتر از من میدانید، تمام باشگاههای ایران که بدهکار هستند به دلیل مشکلات مالی و مخصوصاً حق پخش تلویزیونی است، ۷۰-۸۰ درصد بدهی باشگاهها مربوط به حق پخش تلویزیونی است که وصول نمیشود و دلیل آن این است که ۷۰ درصد درآمد باشگاهها در فوتبال، همین حق پخش است. متأسفانه در فوتبال ما این اتفاق رخ نمیدهد و همین عامل باعث میشود که بیشتر باشگاهها بدهکار باشند و در بعضی از مسائل فیفا ما به مشکل خوردیم.»
وی در ادامه افزود: «باز هم تاکید میکنم بازی دربی به صورت زنده در سراسر کشور پخش خواهد شد ولی با توجه به نامهای که همین یک ساعت پیش ارسال شد جلوگیری خواهد شد از تمام دوربینهای تلویزیونی.اگر بنشینیم و با مسئولان صدا و سیما جلسهای بگذاریم و اگر با رئیس فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به توافق برسند مطمئناً این مشکل برطرف خواهد شد ولی اگر نه، همین کار را ادامه خواهیم داد.»
بهاروند در پاسخ به این سوال که در خصوص محرومیت مسلمان و غفوری به سازمان لیگ ابلاغی شده است یا خیر، اظهار داشت: «تا به امروز هیچ ابلاغی برای ما فرستاده نشده و فعلاً این بازیکنان میتوانند بازی کنند اگر قرار است محروم شوند این ابلاغیه باید به دبیرکل فدراسیون فوتبال برسد. دبیرکل اگر ابلاغ کرد سازمان لیگ میتواند جلوی بازی مسلمان و غفوری را بگیرد ولی در حال حاضر هیچ ابلاغیهای برای ما فرستاده نشده است. اگر نامهای برای ما فرستاده نشود این بازیکنان میتوانند قانونی فوتبال بازی کنند و اگر همین فردا صبح ابلاغی از سوی دبیرکل برای ما فرستاده شود میتوانیم جلوی این دو فوتبالیست را بگیریم در غیر این صورت ما نمیتوانیم جلوی بازی این دو بازیکن را بگیریم.»
وی در ادامه در خصوص اینکه آیا قرار است در سال آینده در بازی دربی میزبان از شرایط میزبانی و جایگاه بیشتری استفاده کند، اظهار داشت: «ما به دنبال این موضوع هستیم، انشاالله سال دیگر این اتفاق رخ خواهد داد و یکشنبه آینده جلسهای را برگزار خواهیم کرد تا به مصوبه برسیم ولی اگر هم جلسهای برگزار نشود طبق قانون مثل سایر تیمها باشگاهها باید از امتیازات میزبانیشان استفاده کنند. قطعاً در فصل آینده این اتفاق رخ خواهد داد. »
بهاروند در خصوص TMS نیز اظهار داشت: «راجع به این موضوع صحبت نمیکنم، این مشکل به فدراسیون مربوط است و باید از مسئولان فدراسیون سوال پرسید.»
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص تبلیغات محیطی زمین استادیوم آزادی اظهار داشت: «تبلیغات دور زمین با توجه به قراردادی که وجود دارد با باشگاهها در حال انجام شدن است و این قرارداد همان قرارداد قبلی است که مبلغ آن ۱۶۵ میلیارد است.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغی حاصل از درآمدهای محیطی و تبلیغات به پرسپولیس و استقلال پرداخت شده است یا خیر، اظهار داشت: «در این فصل به هیچ تیمی هیچ پولی پرداخت نشده چرا که حساب مالی سازمان لیگ بسته است و ان شاالله این هفته باز خواهد شد تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.»
بهاروند در پایان در خصوص قیمت بلیت فروشی دربی نیز اظهارداشت:« باشگاه باید با سازمان لیگ مشورت و جلسهای برگزار کند چرا که خودکفا نمیتواند قیمتگذاری کند، و اگر در آن جلسه با قیمت پیشنهادی موافقت شد، میتواند قیمت بلیت را تغییر دهد.»
منبع: آنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برای کار التماس نمیکنم
اوهمچنین کارگردانی سریال آینه را که در دهه ۶۰ از تلویزیون پخش میشد وبسیار پرمخاطب بود، برعهده داشته است. لطفی در سینما نیز دو فیلم سرخپوستها و پاکباخته را ازخود به یادگارگذاشته است.مخاطبان تلویزیون لطفی رابیشتر با سریال خانه به دوش و نقش اصلان به یاد میآورند. این هنرپیشه پیشکسوت تاکید میکند که نقش اصلان را بهعنوان یک کاراکتر منفی و منفور با طنز و کمدی درآمیخته تا شخصیتی جذاب و ماندگار خلق کند. گفتوگو وخاطرهبازی با غلامحسین لطفی و بیان برخی مسائل از زبان او برای اولینبار جذاب است و ماحصلش هم خواندنی. کارگردان وبازیگری که نیمقرن ازفعالیتهای هنریاش میگذرد و با کولهباری از تجربه دارد قطعا خاطرات و ناشنیدههای زیادی برای گفتن دارد.
این روزها چه میکنید؟
حدود ۱۰سال است که در قزوین زندگی میکنم و در این مدت فقط در فیلم نارگیل دو بازی داشتهام. اکثر مواقع در خانه هستم و فیلم میبینم، کتاب میخوانم و شعر مینویسم. از آن آدمهایی نیستم که بگویم چون تنها هستم، بنشینم و در و دیوار را نگاه کنم تا عمرم بگذرد. فیلم زیاد میبینم، در حدی که اگر بر بدن من تیغ بکشید به جای خون، فریمهای فیلم بیرون میزند.
شما در دهه ۷۰ و تا حدودی ۸۰ بازیگر به نسبت پرکاری بودید اما ناگهان خیلی کمکار شدید. چه اتفاقی افتاد؟ آیا خودتان در انتخاب نقشها سختگیر بودید؟
اوضاع و احوال ساخت فیلم چند سالی است که خیلی بد شده. ۱۵سال پیش هم سر فیلمبرداری سریال بایرام، سقوط کردم و کمر و پاهایم دچار آسیب شد. از طرف دیگر، پیشنهادات زیادی داشتم اما دندانگیر نبودند. نقشهای شبیه به هم را بازی نمیکنم. نقش باید متفاوت باشد. متأسفانه برخی کارگردانان و تهیهکنندگان هم نقشهایی را پیشنهاد میکنند که انسان تصور میکند اینها اصلا در دنیا و جامعه امروز ما زندگی نمیکنند. وقتی من بازیگر نقش را درک نمیکنم، چگونه میتوانم بازیاش کنم؟! برای همین هم هست که خیلی از کارها با استقبال مردم مواجه نمیشوند.
با توجه به اینکه سالهاست کار نمیکنید، امرار معاشتان از چه طریق میگذرد؟
من استثنائا جزو کارگردانان استخدام وزارت ارشاد هستم و یک حقوق پایه دریافت میکنم، در صورتیکه دکترای کارگردانی دارم. به هرحال، باهمین حقوق حداقلی کنار آمدهام.اگر طلبهایم دربازیگریام را پرداخته بودند و پسانداز میکردم، الان میلیاردر بودم.
در جایی خواندم که شما یک شهربازی و کافیشاپ در قزوین دارید. واقعیت دارد؟
نه، اصلا صحت ندارد. ۱۵سال پیش برای راهاندازی یک شهربازی اقدام کردم اماآنقدر برایم زدند که پشیمان شدم ورهایش کردم.
سکونت در قزوین و دوری از تهران در فعالیتتان تأثیرگذار نبوده است؟
تهران هم که بودم بیشتر با تلفن کار میکردم. از آن بازیگرانی نبودم که هر روز در دفاتر فیلمسازی باشم و برای کار التماس کنم یا برای فلان تهیهکننده هدیه بخرم. اگر از گرسنگی بمیرم هم چنین کاری نمیکنم. معتقدم اگر خودشان به فکر من بازیگر بودند ارزش دارد، نه اینکه خودم را تحمیل کنم. دور از ادب و فرهنگ من هنرمند است.
در کارنامه بازیگریتان نقشهای متفاوت و ماندگاری دیده میشود اما مردم همچنان شما را بیشتر با نقش اصلان سریال خانه به دوش به یاد میآورند.
اصلانی که من بازی کردم یک نقش منفی کاملا منفور بود. همیشه از نقشهای منفی استقبال کردهام چراکه میدانم در این نقشها چیزهایی نهفته است که بازیگر میتواند ارائه کند. البته من اصلان را از قالب یک کاراکتر منفی خشن درآوردم و با طنز درآمیختم، طوری که وقتی او در دو سه سکانس نباشد، مخاطب دنبالش میگردد. بازیگر باید تلاش کند تا کارهایش برای مردم تکراری و یکنواخت نباشد. من نقشهای متفاوتی ازجمله کارگر، پلیس، پزشک و...بازی کردهام. در جوانی با یک ضبط صوت در پارکها با مردم صحبت میکردم و ارتباط میگرفتم. دیالوگهای کارمندان بازنشسته را یادداشت و روی صحبتها، لباسها و حرکاتشان تحقیق میکردم تا نقشم با واقعیت یکی شود. تمام توانم را برای نقش میگذاشتم. بازیگر نباید فقط دیالوگ را حفظ کند و کارگردان هم خوشش بیاید. باید برای نقش زحمت کشید. من به خودم سخت میگرفتم تا نقش به دل مردم بنشیند. مثلا وقتی نقش یک نمایشگاهدار را داشتم مردم فکر میکردند واقعا نمایشگاهچی هستم. با تحقیقات این کار را انجام میدادم.
همین اواخرشبکه آیفیلم درحال بازپخش سریال خانه بهدوش بود.به نظرتان چراباوجودگذشت۲۰سال این سریال باوجود بازپخشهای متعدد، همچنان مخاطب دارد؟
نزدیکان من حتی سیدی این سریال را در خانه دارند. خانه به دوش یک کارگردان خوب مثل رضا عطاران داشت و انتخاب نقشها در آن به درستی صورت گرفته بود. یک کارگردان آمریکایی میگوید اگر بازیگران درست انتخاب شده و سر جای خودشان باشند، ۸۰ درصد کار یک فیلم انجام شده است. در خانه بهدوش هم هر کسی سر جای خودش بود. بیشتر سریالهای قدیمی همچنین وضعیتی داشتند. بهنظرم در حال حاضر آیفیلم یکی از موفقترین شبکههای تلویزیون است، چون سریالهای قدیمی و خاطرهانگیز را پخش میکند. البته من نقشهای خوب زیاد داشتهام و فقط به اصلان محدود نمیشود اما مردم از اصلان خوششان آمده و مرا با این کاراکتر میشناسند.
خودتان کدام نقشتان را بیشتر دوست دارید؟
در سال ۱۳۶۱که دانشجوی سال دوم بودم نقش مالکوم ایکس از رهبران سیاهپوست آمریکا را بازی میکردم که در سخنرانی کشته میشد.۴۵دقیقه در سخنرانی حرف میزدم. مرتب باید صدایم را بالا و پایین میکردم تا یکنواخت نباشد و مخاطب دلزده و کسل نشود. خودم این نقشم را خیلی دوست دارم.
علاوه بر بازیگری، تجربه کارگردانی دو فیلم هم در سینما دارید. چرا روند فیلمسازیتان ادامه پیدا نکرد؟
فیلم ساختن پول میخواهد؛ باید تهیهکننده و سرمایهگذار باشد. من الان هم مدام در حال نوشتن هستم و سناریو زیاد دارم. اجازه نمیدهم مغزم زنگ بزند.
یکی از فیلمهایتان پاکباخته است که اتفاقا فروش خوبی هم داشت.
پاکباخته یک فیلم سفارشی بود. سوژه فیلم تکراری بود اما طوری ساختمش که تکراری به نظر نرسد. کار خوبی هم شده بود. آن زمان آقایان اکبر عبدی و علیرضا خمسه با هم قهر بودند. با فیلم پاکباخته آشتیشان دادم. این دو غول بازیگری در فیلم روبهروی هم بازی کردند.
در تلویزیون هم سریال موفق آینه را کارگردانی کردهاید که در زمان خودش فوقالعاده پرمخاطب بود.
درهمه جای دنیا وقتی سریالی موفق میشود ادامهدار میشود ولی در ایران اینگونه نیست و برعکس عمل میکنند. وقتی سریال آینه را میساختم حتی پشت صحنه برایم مهم بود.درکارسختگیرهستم ولی درحال حاضر کسانی هستند که فرق قاشق وچنگال را نمیدانند و به همینخاطر دوست ندارم با آنها کار کنم.
یکی ازبازیهای ماندگار دیگر شما به فیلم پرده آخر بازمیگردد.حیف نیست که کارگردانی مثل واروژ کریم مسیحی فقط دو فیلم ساخته باشد؟
بالاخره همه ما یک دلیل برای کمکاری داریم.آقای کریم مسیحی دستیارآقای بیضایی بودند و کارشان درخشان و عالی بود. امیدوارم همیشه تندرست باشند. کارگردان و نویسنده درجه یکی هستند. حیف است که ایشان کنار گذاشته شوند و نتوانند کار کنند. هرازگاهی در فضای مجازی عکس من و چند همکارم را میگذارند و از بیکاری ما مینویسند اما الان با قاطعیت میگویم که کسی نمیتواند ما را کنار بگذارد و خودمان نمیخواهیم با هر شرایطی کار کنیم.
در سریال شب روباه هم یک تیپ جدید و جالب از پلیس ارائه دادید. یک کارآگاه به شدت خونسرد که همیشه یک پاکت آلبالو خشکه در جیب داشت و به همه و حتی مظنونین تعارف میکرد.
تا به امروز هیچ خبرنگاری حرف شب روباه رابا من نزده بود وبرایش مهم نبود.شب روباه یکی ازبهترین سریالهای کارآگاهی است که نسخه سینماییاش هم ساخته شد. یکی ازبهترین بازیهایم در نقش استوار سجادی شب روباه است. این سریال راخیلی دوست دارم.
میان کارگردانی و بازیگری کدام را ترجیح میدهید؟
هر دو را دوست دارم اما درحال حاضراولویت من،کارگردانی است.البته اگر پیشنهادخوبی هم دربازیگری داشته باشم قبول میکنم.
شما با کارگردانان بزرگی مثل مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی، واروژ کریم مسیحی، شاپور قریب و ... کار کردهاید. دوست داشتید با کدام فیلمساز همکاری داشته باشید و فرصتش پیش نیامد؟
دلم میخواست با مرحوم مهرجویی کار کنم که متأسفانه فرصت نشد. برخی هنرپیشهها شانس میآورند و با کارگردانان بزرگ کار میکنند. امیدوارم در آینده فرصت همکاری با فیلمسازان بزرگ را داشته باشم.