Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه احزاب امتداد نیوز، حجت الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح هم‌زمان 200 مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با بیان اینکه اولین بنایی که در کره‌ زمین بنا شد خانه‌ کعبه بود که در مسجدالحرام واقع است، گفت: بحث بر سر این است که آن را حضرت آدم ساخته یا حضرت ابراهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر مفسران معتقدند خانه‌ کعبه توسط حضرت آدم ساخته شده و بعدها توسط حضرت ابراهیم مرمت شده است. در هر حال مسجد سابقه‌ چند هزار ساله دارد.

وی افزود: چه کسانی باید مسجد بسازند؟ آیا هرکسی توفیق ساخت مسجد را دارد؟ کسانی این توفیق را دارند که مؤمن هستند، باور به قیامت دارند، اقامه‌ نماز می‌کنند و زکات می‌پردازند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسجد کانون‌های هدایت بسیار مهمی است، ادامه داد: در احادیث قدسی آمده است که خداوند فرموده: «خانه‌های من در زمین مساجد است، که آسمان‌ها را نورافشانی می‌کنند.» پیامبر هم فرموده‌اند که مساجد خانه‌ متقین است و هر که مسجد خانه‌اش باشد، خداوند جواز عبور از پل صراط، رحمت و آسایش او را تضمین کرده است.

حجت الاسلام محمدی‌گلپایگانی در ادامه به بیان چند حدیث دیگر پیرامون مسجد پرداخت و افزود: مساجد در قیامت از بندگان خدا شکایت می‌کنند که ما بودیم، اما آنها نیامدند. همچنین پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «کسی که یک چراغ در مسجد روشن کند، ملائکه و فرشتگان دائماً برای وی طلب مغفرت می‌کنند تا زمانی که آن چراغ خاموش می‌شود.»

وی با اشاره به این‌که مسجد سکوی پرش به آسمان است، گفت: مسجد اخوت اسلامی ایجاد می‌کند. نقشی که مساجد در طول تاریخ داشته‌اند، قابل توجه است. مسجد فقط محل نماز خواندن نبوده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: مسجد عامل پیشگیری از فساد است، آیا سراغ دارید کسی را که به مسجد رفت‌وآمد کند، اما اهل فساد باشد؟ اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان را بیمه کنیم باید راه مسجد را به او نشان دهیم.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه اداره‌ مسجد پس از ساخت آن نیز بسیار مهم است، اظهار داشت: از مسئولان بنیاد برکت درخواست دارم پس از تحویل مساجد نیز بر آنها نظارت داشته باشند. باید امام جماعت و روحانی مسجد منظم باشد و با اهالی مسجد به‌خصوص نسل جوان رابطه‌ی دوستانه برقرار کند.

وی ادامه داد: اکنون با تهدیدات فزاینده‌ فضای مجازی روبه‌رو هستیم و کانون خانواده‌ها در خطر هستند. بر اثر این تبلیغات مسموم، طلاق و اغفال نوجوانان و جوانان هم زیاد شده است. پادزهر این تبلیغات مسموم، مساجد هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه به تازگی شاهد یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور دیوانه‌ آمریکا بودیم، گفت: البته امریکا همیشه با انقلاب اسلامی و کشورمان دشمنی داشته و بهترین لقب به این حکومت، «شیطان بزرگ» است و آنها شایسته‌ این لقب‌اند. آنها همیشه در حال توطئه علیه ملت ما بودند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری