Web Analytics Made Easy - Statcounter

از 250 آسانسور نصب شده در مسکن مهر کمتر از 10 درصد گواهی ایمنی استاندارد دارند و مابقی با نقص های فنی و ساختمانی درگیر هستند که در نیمه نخست امسال 51 شهروند در آسانسور محبوس شده که 25 نفر مربوط به مسکن مهر است و توسط آتش نشانی نجات یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک  همیشه تعریف و تصورمان از آسانسور این بوده که آسایش را فراهم کند، بالا رفتن و یا پایین آمدن با آسانسور آسانتر باشد اما به نظر می رسد آسانسورهای غیر مجاز این آسایش را به بلایی برای تهدید جان انسانها تبدیل کرده و شهروندان باید با دلهره و ترس از آسانسور استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متاسفانه هر از چند گاهی اخباری مبنی بر سقوط مرگبار از آسانسور و یا مصدومیت هایی با آسانسور شنیده می شود که به دلیل عدم رفع نقص های فنی جان انسانها، قربانی این بی توجهی ها می شود.

 

در اطراف ما آسانسورهای پر خطری وجود دارند که روزانه چندین نفر از آنها استفاده می کنند و ممکن است حوادثی رخ دهد که جبران پذیر نباشند.

 

 

 

اما مسکن مهر بروجرد گوی سبقت آسانسورهای غیر مجاز را ربوده و از تعداد 250 آسانسور نصب شده در این منطقه 225 آسانسور استاندارد نیستند، این همان زنگ خطری است که هنوز توسط مسئولین مربوطه شنیده نشده گرچه تا کنون 2 نفر در این آسانسورها جان خود را از دست داده و چند نفر هم مصدوم شده اند.

 

در این میان برخی سودجویان بدون مجوز اقدام به نصب آسانسورهایی می کنند که بعدها برای ساکنین دردسر ساز می شود و طبق گفته متولیان و مسئولان وضعیت آسانسورهای مسکن مهر بحرانی است.

 

این در حالیست که بیش از 40 درصد افرادی که در آسانسورهای بروجرد محبوس می شوند مربوط به مسکن مهر است.

 

 

"عنایت شرفی" رئیس اداره استاندارد بروجرد در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: 250آسانسور در مسکن مهر بروجرد نصب شده که طی سه سال گذشته تنها 25 تاییده برای آنها صادر شده و یک دهم آسانسورها استاندارد هستند.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از آسانسورها علاوه بر نقص فنی، دارای نقص ساختمانی هم هستند اما برای برطرف کردن معایب اقدامی صورت نمی گیرد و ممکن است حوادثی رخ دهد که در این میان متاسفانه عده ای بدون مجوز اقدام به نصب آسانسور کرده و برای رفع آنها اقدامی نمی کنند.

 

شرفی با اشاره به این که در بروجرد فقط 6 نصاب آسانسور مجوز دار فعالیت می کنند افزود: این افراد از سوی اداره صنعت و معدن مجوز دارند و اقدام به نصب می کنند اما در بسیاری از ساختمان های مسکن مهر افراد فاقد مجوز اقدام به نصب کرده اند که مشکل ساز شده است.

 

به گفته وی از ابتدای سال تا کنون 69 گواهی استاندارد در بروجرد صادر شده که تنها چهار مورد مربوط به مسکن مهر است و این رقم بسیار اندک است و نیاز است استاندارد آسانسور اولویت قرار گیرد چرا که ممکن است جان انسانها را به خطر بیندازد.

 

 

رئیس ادراه استاندارد بروجرد با اشاره به آسانسورهای اماکن عمومی و ادارات شهرستان گفت: برخی از آسانسورهای ادارات و مکان های عمومی استاندارد نیستند که اخطارهای لازم داده شده و نیاز است تا حادثه ای رخ نداده نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام کنند.

 

"نادر موسیوند" معاون عملیاتی آتش نشانی بروجرد گفت: در نیمه نخست امسال 51 نفر در آسانسورهای بروجرد محبوس شدند که با حضور نیروهای آتش نشانی این افراد رها سازی و نجات یافتند.

 

به هر ترتیب استاندارد سازی آسانسورها ضروری است تا برخی قربانی بی احتیاطی و بی قانونی نشوند، اما به نظر می رسد آسانسورهای فاقد استاندارد مورد غفلت قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!