Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: افسر پلیس که به اتهام شلیک مرگبار به یک متهم فراری پای میز محاکمه ایستاده بود از قتل عمد تبرئه و به جرم قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش گروه جنایی رکنا، رسیدگی به این پرونده از دوازدهم بهمن ماه سال 93 به دنبال کشته شدن یک متهم فراری به نام مجید از سوی یکی از ماموران کلانتری جنت آباد در دستور کار پلیس Police قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می داد مجید در جریان تعقیب و گریز پلیسی و با شلیک یک تیر به قفسه سینه اش کشته شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و افسر کلانتری به شلیک مرگبار اعتراف کرد اما ادعا کرد عمدی دست به شلیک نزده است. وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge محسن زالی بوئینی و با حضور یک مستشار در حالی محاکمه شد که پدر و مادر مجید برای وی حکم قصاص خواستند. آنها گفتند: پسرمان بی دلیل کشته شده است. به همین خاطر از خون او گذشت نمی کنیم.

سپس سرباز وظیفه و یکی از ماموران کادر کلانتری که در جریان تعقیب و گریز مرگبار حضور داشتند به عنوان شاهد روبه روی قضات ایستادند و به تشریح آنچه دیده بودند پرداختند.

مامور کلانتری گفت: ساعت یک نیمه شب به کلانتری گزارش شد سرنشین یک دستگاه پراید در خیابانی خلوت پرسه می زند و به نظر می رسد در حال سرقت Stealing از داخل خودرو های منطقه است. چون همان شب سرقت از یک خودرو به کلانتری گزارش شده بود من به عنوان راننده، به همراه یک سرباز و یک افسر پلیس برای بررسی به محل مورد نظر اعزام شدیم. راننده پراید به محض روبه رو شدن با ماشین پلیس گریخت و تعقیب و گریز آغاز شد. چراغ گردان ماشین را روشن کردم و افسر پلیس با بلندگو به راننده پراید اخطار داد تا خودرو را متوقف کند. اما راننده به سرعت ماشینش افزود. ما حتی چند بار تیر هوایی هم شلیک کردیم.راننده در نزدیکی ورودی اتوبان قرار داشت و می خواست داخل اتوبان بپیچد که سرعت ماشین را زیاد کردم و مقابل او ایستادم اما راننده پراید دنده عقب گرفت.او می خواست دور بزند و فرار Escape کند که سرباز وظیفه و افسر کلانتری از ماشین پیاده شدند. سرباز وظیفه با کلاشینکف تیر هوایی شلیک کرد اما همان موقع متهم با سرعت به سمت افسر پلیس حرکت کرد و او نیز به ناچار به سمت او شلیک کرد. تیر به قفسه سینه مجید برخورد کرد و قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس جان سپرد.

سپس سرباز وظیفه در جایگاه شاهد ایستاد. وی گفت: ما حدود پنج کیلومتر راننده پراید مشکوک را تعقیب کردیم. چندین بار به او اخطار دادیم اما توجهی نکرد.متهم به سرعت با پراید به سمت افسر پلیس حرکت کرد.افسر کلانتری هم تعادلش به هم خورد و عقب عقب رفت. در همان لحظه ناخواسته یک تیر شلیک شد و به سینه متهم خورد.

وقتی نوبت به دفاع متهم رسید گفت: من عمدی شلیک نکردم. من و همکارانم همه قوانین به کارگیری اسلحه را به کار گرفتیم. راننده پراید به سمتم در حرکت بود و برای نجات جانم چاره ای غیر از تیراندازی نداشتم. من اتهام قتل Murder عمدی را قبول ندارم.

وی ادامه داد: بعد از شلیک به متهم، خودرو او را بررسی کردیم و اموال مسروقه کشف شد. او دزد The Thief حرفه ای وسایل داخل خودروها بود و به همین خاطر هم قصد فرار داشت. اگراو بی گناه بود به محض شنیدن اخطار پلیس می ایستاد.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و سرانجام دیروز افسر پلیس را از اتهام قتل عمدی تبرئه و وی را به جرم Crime قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کرد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی بهمدی صبح چهارشنبه به خبرنگاران اظهارکرد: ماموران گشت کلانتری ۱۲ ماژانشهرستان خوسف هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در محور روستایی این شهرستان، یک راس بره آهو کوچک که از مادرش جدا شده و در حاشیه جاده سرگردان بود را مشاهده کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خوسف گفت: ماموران بلافاصله به منظور در امان ماندن از شر حیوانات و تلف شدن بره اهو نسبت به نجات آن اقدام کرده و به مقر انتظامی دلالت دادند

سرهنگ بهمدی افزود: ماموران کلانتری که ناجی این بره آهو بودند به منظور نگهداری و رها سازی در دامان طبیعت به کارکنان اداره محیط زیست شهرستان تحویل دادند

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس ناجی این بره اهو شدند و ضمن تاکید بر حفظ منابع زیستی و حیات وحش؛ خاطر نشان کرد: شهروندان به محض مشاهده این چنین مواردی، مراتب را به سازمان های مرتبط گزارش دهند.

کد خبر 6093737

دیگر خبرها

  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • پایان قدرت نمایی اوباش در رامسر با شلیک پلیس
  • عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد