Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-28@13:03:51 GMT

حمله خونبار ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۸۶۸۲

ارتش سوریه با عملیات شدیدی را علیه داعشی‌ها در شهر دیرالزور و حومه جنوب شرقی آن در محور شهر البوکمال، در استان دیرالزور آغاز کرد.

به گزارش بولتن نیوز، یگان‌هایی از ارتش سوریه درگیری‌های شدیدی را با داعشی‌هایی که در منطقه حویجه صکر و محله الصناعة تجمع کرده بودند، آغاز کردند. همزمان توپخانه ارتش و نیروی هوایی سوریه نیز حملاتی را علیه مراکز تجمع و مخفی‌گاه‌های این تروریست‌ها در محله‌های شیخ یاسین، بازار الهال، خیابان سینما فواد، الحویقه، الجبیله، الرشدیه، العمال، کنامات، خسارت و العرضی آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات خسارات بزرگی را به صفوف و مهمات داعشی‌ها وارد آورد و منجر به تخریب پایگاه‌ها و مخفیگاه‌های آنها وارد کرد.

جنگنده‌های ارتش سوریه نیز حملات هوایی شدیدی را علیه محورهای نفوذ داعشی‌ها و پایگاه‌هایشان در دو شهر العشاره و القوریه در جنوب شرق المیادین آغاز کردند که در این حملات محمد جاسم العوران، یکی از برجسته‌ترین مسئولان این گروه تروریستی کشته شد.

یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای بومی و نیروهای هم‌پیمان به تازگی کنترل شهرک خشام در حومه شمال شرقی دیرالزور را به دست گرفته‌اند.

سرتیپ سهیل حسن، فرمانده عملیات آزادسازی شهر المیادین امروز (سه‌شنبه) از کشف تجهیزاتی از جدیدترین سلاح‌های ناتو، آمریکا،‌ بلژیک و انگلیس در بزرگترین انبار تسلیحاتی داعش در شهر خبر داد.

وی به خبرنگاران گفت: ما دست کم نیاز به شش روز زمان داریم تا این غنائم را از اینجا ببریم. در اینجا سلاح‌های بیشمار و بیسیم‌های ساخت خارج وجود دارند.

حمله خونبار ائتلاف ضد داعش به دیر الزور

در همین حال تلویزیون سوریه اعلام کرد: در پی حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش علیه محله القصور در شهر دیرالزور  ۱۴ غیرنظامی کشته و ۳۲ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی سوری اعلام کرد: یک موشک در محله مسکونی القصور سقوط کرد و خسارت مادی زیادی را به این منطقه وارد آورد.

برخی فعالان از احتمال افزایش تعداد قربانیان این حمله به دلیل بالا بودن تعداد زخمی‌ها و وخامت حال برخی از آنها خبر دادند.

ائتلاف ضد داعش امروز سه شنبه حمله به شهر دیر الزور را بعد از اینکه دمشق گفت ائتلاف ضد داعش بیش از ۱۲ غیرنظامی را کشته، تکذیب کرد.

رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت: درخصوص گزارش‌های منتشر شده از این حمله تحقیقاتی به عمل خواهد آمد.

وی افزود: هیچ دلیلی برای اینکه جنگنده‌های ائتلاف چنین حمله‌ای را در شهر دیرالزور انجام دهند وجود ندارد چراکه نیروهای سوریه دموکراتیک (مورد حمایت آمریکا) در این منطقه عملیاتی را انجام نمی‌دهند.

بازگشت بیش از ۶۰۰ آواره سوری به ریف دمشق و حلب
از سوی دیگر سرگئی کورالینکو، رئیس مرکز روسی آشتی اعلام کرد: طی هفته گذشته به لطف تلاش‌های این مرکز و مسئولان سوری ۶۵۸ تن به مناطق استقرارشان در سوریه بازگشتند.

کورالینکو گفت: بیشتر این افراد از ساکنان دو استان ریف دمشق (۳۸۰ تن) و حلب (۱۵۳ تن) بودند.

رئیس این مرکز افزود: دولت سوریه و مسئولان محلی استان‌ها و شهرهای مختلف سوریه به ارائه کمک‌های مورد نیاز و حمایت از ساکنانی که به خانه‌هایشان بازگشته‌اند، ادامه می‌دهند.

این مسئول روس ادامه داد: فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه مذاکراتی را با مسئولان صلیب سرخ جهانی درباره همکاری‌ها در حوزه حل مشکلات انسانی انجام داده است.

وی گفت: نمایندگانی از مرکز آشتی با مسئولان هلال احمر سوریه در دمشق تامین کاروان‌های انسانی مشترک هلال احمر و صلیب سرخ را بررسی کردند.

کورالینکو اظهار داشت: هلال احمر سوریه و صلیب سرخ با حمایت این مرکز برای اولین بار موفق شدند نزدیک به ۳۰۰ تن موادغذایی و ملزومات مورد نیاز غیرنظامیان را به شهر القامشی در استان حسکه برسانند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه