Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ‏‌‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‏،‏ ‏‎‎‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌اسم‏اعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که تاکنون سه هزار و 200 دانش‌آموخته استان و 85 واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی برای مشارکت در طرح کارورزی اعلام آمادگی کرده‌اند گفت : از مجموع واحدها و بنگاه های ثبت نام کرده برای طرح کارورزی، 42 واحد در شهرستان سمنان، 22 واحد در شاهرود ، 9 واحد در مهدی‌شهر، 6 واحد در دامغان ، سه واحد در گرمسار، 2 واحد در آرادن و یک واحد در سرخه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بیان این که در طرح کارورزی وظیفه واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی فقط آموزش است و این واحدها وظیفه‌ای برای اشتغال کارورزان ندارند، ادامه داد : این طرح برای آشنایی دانش‌آموختگان دانشگاهی با کارگاه های تولیدی و فضای واقعی کار، تلفیق دانش و تجربه و ایجاد کارآفرینی در نظر گرفته شده است.


غنيان با اشاره به این که افراد برای شرکت در طرح کارورزی نباید حداکثر بیشتر از سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، اضافه کرد: برای شرکت در این طرح، آقایان باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از وظیفه عمومی باشند و سابقه شرکت در طرح های کارورزی نداشته باشند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به شرایط سنی برای دانش‌آموختگان حاضر در طرح کارورزی،تصریح کرد: حداکثر سن برای دارندگان فوق دیپلم 25 سال، دارندگان مدرک کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد و دکتری 29 سال است.

 

غنيان گفت: کسانی که دوره خدمت سربازی را انجام داده باشند 2 سال دوران وظیفه عمومی به سن‌شان اضافه می شود.


وی طول دوره کارورزی را چهار تا 6 ماه در واحدهای خصوصی و دولتی در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات برشمرد و افزود: واحدهای دارای مجوز فعالیت از دستگاه های ذی صلاح می توانند کارورز جذب کنند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد : واحدهای تولیدی با مشارکت در طرح کارورزی از معافیت پرداخت مالیات 2 سال پرداخت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند می شوند.


انتهاي پيام / ه


آمادگي 85 واحد تولیدی استان سمنان برای مشارکت در طرح کارورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز