Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال از ابتدای مهر ماه ۳۳ هزار نفر از اتباع خارجی استان برای اعزام به عتبات عالیات پیش ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عجمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل اتباع خارجی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع اعزام اتباع خارجی به عتبات عالیات برای دومین سال متوالی در خراسان رضوی صورت می گیرد اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۵ هزار نفر اتباع خارجی که در استان دارای کارت آمایش بودند به عتبات عالیات مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امسال نیز از اول مهر ۳۳ هزار نفر از اتباعی خارجی  که دارای کارتآمایش معتبر، روادید طرح خانواده و پاسپورت غیر الکترونیکی  و در طرح سرشماری شرکت کرده بودند، برای اعزام به عتبات عالیات پیش ثبت نام خود را انجام داده اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ثبت نام اتباع افغانستانی با این شرایط تا هشتم آبان ماه جاری تمدید شده، سامانه مورد نظر برای پیش ثبت نام باز است و از این جمعیت ۳۳ هزار نفری که پیش ثبت نام شده اند، تاکنون ثبت نام حدود هشت هزار نفر قطعی و اطلاعات آن ها در سامانه سماح حج و زیارت وارد شده است. 

افزایش پیش ثبت نام اتباع

وی با اشاره به اینکه استقبال اتباع خارجی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته تا امروز حدود هشت هزار نفر افزایش داشته گفت: تا پایان روز ثبت نام پیش بینی می شود حدود ۳۵ هزار نفر اتباع خارجی مقیم ثبت نام کنند. 

عجمی در خصوص تمهیدات لازم بیمه ای و امنیت جانی ثبت نام کنندگان تاکید کرد: تمامی بحث های بیمه ای با پرداخت حق بیمه برای آن ها تعلق می گیرد و خدمات مورد نظر نیز ارائه می شود. 

وی در رابطه با ساماندهی مسائل مربوط به اربعین اتباع خارجی مقیم در استان گفت: تا کنون جلسات متعددی را با حضور اعضای کمیته اربعین اتباع خارجی برگزار کرده ایم،  تدابیر لازم را اندیشیده و در کنار آن سعی کرده ایم از ظرفیت های مردمی اتباع استفاده شود که بر همین اساس ستاد مردمی اربعین اتباع خارجی تشکیل شده است. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اتباع عراقی ابراز کرد: سال گذشته یک هفته قبل از شروع اربعین به اتباع عراقی که دارای کارت آمایش هستند خبری مبنی بر اعزام به عتبات عالیات اعلام شد و در همین فرصت کم حدود ۳۰۰ هزار نفر اتباع عراقی که دارای کارت آمایش بودند، به اربعین اعزام شدند. امسال براساس تصمیمی که کمیته اربعین در مرکز گرفته است، اتباع عراقی که دارای کارت آمایش هستند از اول آبان ماه سال جاری تا ۱۵ همان ماه می توانند به دفاتر کفالت مراجعه و با ارائه مدارک درخواستی و تکمیل فرم اطلاعات در ایام اربعین شرکت کنند. 

وی با تاکید به اینکه برای پناهندگان و اتباع خارجی که در خراسان رضوی مقیم هستند داشتن مدرک اقامتی معتبر لازم و زیربنای همه کارهای آن ها است گفت: ۱۵۰ هزار نفر اتباع خارجی که دارای کارت آمایش هستند باید سالانه کارت خود را تمدید کنند. 

تمدید کارت آمایش

وی افزود:  اما از تاریخ ۱۸ مهر ماه سال جاری طرح ثبت نام نوبت دهی آمایش دوره دوازدهم آغاز شده و این موضوع تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت و آخرین مهلتی که برای تمدید مرحله یازدهم در نظر گرفته شده است همین تاریخ است. 

عجمی افزود: علاوه بر این کسانی که برگه تردد تحت عنوان برگه اصلاحات تغییرات دارند و دارای اعتبار هست می توانند در آمایش دوازدهم شرکت کنند و از ۳۰ آذر ماه به بعد به کسی با کارت آمایش یازدهم خدمات ارائه نمی دهیم. 

وی از تمامی اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی درخواست کرد که خبرهای اتباع را فقط از طریق سازمان اتباع و رسانه ها دنبال کنند و افزود: نتیجه قطعی خبری مبنی بر اینکه به دارندگان کارت آمایش گواهیینامه داده می شود به ما ابلاغ رسمی صورت نگرفته است، البته اداره کل اتباع وزارت کشور پیگیری هایی را در این خصوص انجام می دهد و موضوع در کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی در مرکز در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز طی مراسمی دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت کننده در این طرح قرار گرفت.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.


محسن صفایی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند افزود: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه