Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:17:10 GMT

اعتبار30میلیاردتومانی کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۲۴۰۹

اعتبار30میلیاردتومانی کمیته امداد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی‌محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در حاشیه سفر دو روزه خود به استان کرمان در نشست خبری گفت: همزمان با انقلاب اسلامی از موضوعاتی که جامعه به آن رسید، اجرایی‌سازی تعالیم دینی است و بخشی از زنده شدن تعالیم دینی مربوط به رسیدگی به نیازمندان و فقرا بود که کمیته امداد به عنوان نهاد انقلابی این امر را پذیرفت تا از کمک‌های مردمی و خیران به نفع نیازمندان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پارسال 404 میلیارد تومان از سوی حامیان طرح اکرام به حساب ایتام واریز شده و بعضی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد چند حامی دارند، افزود: به طور متوسط هر یتیم پنج حامی دارد و امداد عینا وجه واریزی را به حساب ایتام انتقال می‌یابد.
ذوالفقاری تصریح کرد:پارسال مردم 300 میلیارد تومان صدقه در قالب صندوق‌های معابر، اماکن و غیره به کمیته امداد کمک کردندکه در حوزه‌های جیهزیه، بهداشت و درمان، معیشت، مسکن و خدمات آموزشی هزینه شده است.
وی اظهارکرد: بخشی از کمک‌های وارده به کمیته امداد از طریق زکات است که پارسال 270 میلیارد تومان از این محل جمع‌آوری شده که بخشی صرف امور نیازمندان و بخشی نیز براساس نظر پرداخت کننده زکات به توسعه نیازهای عمرانی روستا هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تلاش کمیته امداد این است که در آینده 100 درصد زکات را بتوانیم در بخش حمایتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه کمک‌های دیگری که در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد، افزود: مناسبتی مانند جشن عاطفه‌ها، عید قربان، جشن نیکوکاری و غیره است که با نیت خاص صرف همان امور می‌شود.
ذوالفقاری افزود: پیش‌بیینی این است که در سال جاری کمیته امداد یک هزار و 730 میلیارد تومان مشارکت مردمی داشته باشد که در 6 ماهه نخست امسال 865 میلیارد تومان درآمد داشته است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد 100 درصد این مبلغ جمع‌آوری شده را به مصرف نیازمندان می‌رساند و هیچ هزینه‌ داخلی کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی تامین نمی‌شود.
ذوالفقاری درآمدهای کمیته امداد را در سه بخش نقدی، کالایی و خدمات دانست و بیان داشت: طبق آمار 25 میلیون خانوار ایرانی داریم که حدود 5 میلیون خانوار نمی‌توانند به امداد کمک کنند و در حال حاضر امداد با 10 میلیون خانوار ارتباط دارد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: کمیته امداد در مرحله توسعه جذب خیران برای افزایش سرمایه خدمت‌رسانی است و برای اینکه شیوه‌های جدیدی را در کار خیر اعمال کنیم در برنامه پنج ساله ششم کمیته امداد حکم شده که 80 درصد درآمد نقدی خود را از شبکه‌های الکترونیک دریافت کند.
ذوالفقاری گفت: ارتباط‌گیری با مدیران اقتصادی کشور و صاحبان سرمایه را در دستور کار داریم و حضور در بازارهای سنتی، بورس، مناطق آزاد تجاری، مجموعه صنوفی که در کشور بازار را شکل می‌دهد مدنظر قرار دارد.
ذوالفقاری افزود: گفت‌وگوی اجتماعی با صاحبان سرمایه شامل اتاق بازرگانی، مجامع امور صنفی، صادرکننده‌ها و وارد‌کننده‌ها، بازار بورس و غیره در حال پیگیری است که به دنبال زنده کردن مسؤولیت اجتماعی هستیم.
وی تصریح کرد: کمیته امداد به دنبال زنده کردن مشارکت مردم براساس توانایی‌های آنها است و معلم، مدیر، امام جمعه و هر کدام به نحوی می‌توانند به امداد کمک کنند.
ذوالفقاری با بیان اینکه راهبرد دیگر کمیته امداد در توسعه مشارکت‌های مردمی، ارتباط با خیریه‌ها است به شباهت‌های میان امداد و خیریه‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: بررسی‌های میدانی امداد نشان می‌دهد که با خیریه‌ها، سرفصل‌های جمع‌آوری کمک و خدمت‌رسانی مشترک داریم و حدود 70 درصد مددجویان ما با خیریه‌ها مشترک است.
وی با اشاره به هم‌پوشانی مددجویی میان خیریه‌ها و موسسات حمایتی و اینکه تبادل اطلاعاتی در این زمینه اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: خیریه‌ها در بسیاری از مناطق محروم نیستند و در تقسیم کار میان خیریه‌ها و موسسات حمایتی نیز اتفاقی نیفتاده است.
ذوالفقاری گفت: امسال کمیته امداد 30 میلیارد تومان اعتبار در سرفصل اشتغال، مسکن، آموزش، جهیزیه و درمان برای مددجوهای مشترک با خیریه‌ها تعریف کرده است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی، خیران را بزرگترین ثروت خود می‌داند و باید در مردمی‌سازی رفع فقر، حضور مردم را افزایش دهیم و به دنبال خانوادگی کردن امداد هستیم.
انتهای پیام/ی

کمک ۴۰۰ میلیارد تومانی حامیان به حساب ایتام

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 6089932

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود