Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال صنفی در حوزه موبایل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، از ارسال ابلاغیه‌ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به وارد کنندگان قانونی موبایل برای دریافت تمامی اطلاعات موبایل‌های وارداتی یک سال اخیر خبر داد و گفت: بر اساس این دستور العمل، وارد کنندگان رسمی موبایل موظف هستند تا اطلاعات کالاهای وارداتی خود را که طی یک سال اخیر از گمرک ترخیص کرده‌اند به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نمایندگان وزارت صنعت طی جلسه‌ای با حضور واردکنندگان تجهیزات ارتباطی از آنها خواستند تا اطلاعات موبایل‌های وارداتی خود را که طی یک سال گذشته وارد بازار ایران کرده‌اند، به این وزارتخانه اعلام کنند تا در فرایند طرح رجیستری مورد استفاده قرار گیرد. این اطلاعات شامل نام برند ، مدل دستگاه‌ها، شماره سریال هر دستگاه یا همان IMEI و کد GTIN که برای شناسایی کالای قابل عرضه در فروشگاه‌ها و سیستم‌های عرضه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌شود.

شنیده‌های غیر رسمی حاکی از این است که اطلاعات دریافتی از بازرگانان با اطلاعات و مشخصات محصولاتی که آن‌ها در بدو ورود به گمرک اعلام کرده اند تطابق داده خواهد شد و در صورت یکی بودن اطلاعات، تلفن‌های همراه وارداتی این بازرگانان در طرح رجیستری فعال خواهند شد. این وزارت خانه اعلام کرد که در صورت مغایرت اطلاعات اعلام شده هر دستگاه موبایل با اطلاعات موجود در گمرک، موبایل فوق از اپراتور آنتن نمی‌گیرد.

این در حالی است که آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر مسئولین ذی ربط در حوزه طرح رجیستری موبایل اعلام کرده بودند که موبایل‌هایی که تا به امروز وارد بازار شده و کاربر از آن استفاده می‌کند هیچ مشکلی پیدا نمی‌کند و فرض بر آن است که تلفن همراه قاچاقی در میان آن‌ها نیست و تنها موبایل‌هایی که بعد از 28 مهر ماه در سیستم رجیستری پایش می‌شوند شامل طرح رجیستری موبایل هستند.

گفتنی است؛ با آغاز طرح رجیستری موبایل اقبال به خرید موبایل از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر  به دلیل عدم افزایش قیمت کاذب نسبت به فروشندگان فیزیکی موبایل بیشتر شده است و آمار فروش این فروشگاه‌ها افزایش یافته است. پیشتر مسئولین اعلام کرده بودند که فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و نمایندگی‌های رسمی، کالاهای قانونی به فروش می‌رسانند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در مدت ۲ سال اخیر، بیش از ۳۰۰ طرح ارتباطی در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند که با اجرای این ۱۶ طرح کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز تبدیل می‌شود. محمود رادمنش تاکید کرد: افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در زمینه اجرای فیبر نوری استان پیش‌بینی شد. وی ادامه داد: در ۳۰ ماه اخیر ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی و مصوبه اجرای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز گرفته شد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود ظرفیت شبکه در استان ارتقا پیدا می‌کند، سرعت افزایش و پایداری شبکه بهبود می‌یابد. رادمنش بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کردن طرح ها سخت، و هزینه‌های هر طرح چندین برابر و کمرشکن است.

دیگر خبرها

  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو