Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري، مأموريت‌گرايي و نگاه ملي در فضاي دانشگاهي را امري راهگشا براي کشور توصيف کرد.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، منصور غلامي روز چهارشنبه در نشست فراکسيون مستقلين ولايي اظهار داشت: نمايندگان مجلس نگاه هاي دقيقي به نظام آموزشي دارند و اميدواريم با تعامل بتوانيم برنامه هاي آينده وزارت علوم را اجرايي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير پيشنهادي علوم با بيان اينکه برنامه هاي ارائه شده منطبق با اسناد بالادستي هستند، گفت: هر چقدر شرايط براي اجراي اسناد بالادستي فراهم باشد، برنامه هاي وزارت علوم نيز بهتر اجرا خواهند شد.
غلامي با اشاره به اينکه نهادهاي موثري مانند مجلس و دولت در زمينه اجراي برنامه ها بايد تعامل داشته باشند، يادآور شد: در اين زمينه لازم است زيرساخت هاي موثر نيز مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اينکه ساماندهي آموزش عالي کشور يکي از اولويت هاي برنامه وزارت علوم است، گفت: مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در سطح وزارت علوم و کارگروه ها نيز بررسي شده براي اجراي برنامه هاي راهبردي دانشگاه ها بايد در مسير اجرايي شدن قرار گيرد.
وزير پيشنهادي علوم ادامه داد: براي جلوگيري از موازي کاري بايد به سمت تقويت مراکز آموزشي و هماهنگ کردن هيأت هاي علمي و امکانات موجود باشيم ضمن آنکه مأموريت گرايي و نگاه ملي در فضاي دانشگاهي مي تواند راهگشا باشد.
غلامي با بيان اينکه در آمايش آموزش عالي مأموريت هاي علمي دانشگاه ها مورد توجه است، اظهار کرد: بخشي از آموزش عالي ما در زمينه مهارت آموزي بايد فعاليت کند که اين امر مستلزم برنامه ريزي است.
وي با اشاره به اينکه نمايندگان مي توانند نسبت به موضوع تورم فارغ التحصيلان کمک هاي خوبي را ارائه کنند، افزود: بين المللي شدن دانشگاه ها يکي از برنامه هاي وزارت علوم براي بهبود وضع موجود است.
وزير پيشنهادي علوم افزود: 18 دانشگاه کشور در رتبه بندي بين المللي هستند ولي در بين دانشگاه هاي جهان رتبه زير هزار را در اختيار دارند، در برنامه آمايش آموزش عالي دانشگاه ها بايد در 10 سال آينده رتبه بالاي بين المللي داشته باشند و جزء 100 دانشگاه معتبر قرار گيرند.
غلامي با بيان اينکه بايد فارغ التحصيلاني که از دانشگاه ها خارج شده اند را به بازار کار راهي کنيم ،گفت: براي اجراي اين هدف گذاري، مهارت آموزي و فضاي کسب و کار دو ظرفيتي هستند که بايد توان جذب اين نيروها به بازار کار را ايجاد کنند.
وي افزود: براي دانشجويان در حال تحصيل نيز با يک برنامه ريزي جهت توانمندسازي آنها زمينه ورود اين دانشجويان به بازار کار را ايجاد کنيم.
وزير پيشنهادي علوم با بيان اينکه دانشگاه هاي کشور ظرفيت بين المللي شدن را دارند، گفت: جايگاه جمهوري اسلامي ايران براي توليد علم جايگاه بالايي است که ظرفيت و توان علمي کشور را نشان مي دهد و مي توانيم مبادله استاد و دانشجو داشته باشيم که البته تکميل امکانات براي جذب دانشجويان خارجي امري ضروري است.
غلامي به اهميت جذب دانشجوي خارجي و توان ايران براي توفيق در اين زمينه اشاره و خاطر نشان کرد: کشورهايي مانند ترکيه، ارمنستان و مالزي تعداد زيادي دانشجوي ايراني دارند اين در حالي است که دانشگاه هاي ايران به مراتب بهتر هستند و مي توانيم با ايجاد شرايط مناسب به جذب دانشجوي خارجي بپردازيم.
وزير پيشنهادي علوم با بيان اينکه تا کنون با 13 دانشگاه برتر کشور جلساتي را برگزار کرده ام، افزود: از صاحبنظران اين امر مشورت مي گيرم ولي با توجه به اينکه من بايد پاسخگو باشم در تصميم گيري ها مستقل عمل مي کنم.
سيام**9314*1436*تنظيم: داود توسلي**انتشار:داود پورصحت*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد