Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- گزینه پیشنهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت های دانشجویی را فرصت می پندارد و این اعتقاد آنچنان در وی راسخ است که حتی یک بار، سند منزلش را در دادگاه به سبب در بند نماندن دانشجو به وثیقه گذاشته بود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، 29 مهرماه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم به منظور اخذ رای اعتماد مجلس معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از طرح موضوع معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم مطالب زیادی در شبکه های مجازی مطرح شد و بر همین اساس خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا سعی کرد تا در همین زمینه با دکتر غلامی مصاحبه ای به صورت صریح داشته باشد که به شرح ذیل است:

سوال: موضع شما در برابر مداخلات بیرونی در دانشگاه ها چیست؟
همانطور که اطلاع دارید حسب قانون، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند و دیگر دستگاه ها نمی توانند مداخله ای در امور دانشگاه ها داشته باشند. حتی قانون گذار، اختیارات وزارت علوم در اداره دانشگاه ها را محدود به تعیین سیاست های عمومی،‌ ارزیابی، نظارت و حمایت و پشتیبانی از آنها در چارچوب قوانین و ضوابط مراجع ذیصلاح کرده است.
بنابراین، همانطورکه قانونگذار مداخله وزارت علوم در اداره دانشگاه ها را محدود کرده است، بالتبع دیگر دستگاه ها نیز نمی توانند و نباید مداخله ای در امور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داشته باشند.
موضع من دفاع از قانون و طبیعتا دفاع از حریم دانشگاه ها در برابر هر گونه مداخلات غیرقانونی است.

سوال: نگرانی عده ای از دانشجویان بخصوص دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه این است که با آمدن شما با صدور مجوز فعالیت به این تشکل ها مخالفت به عمل آید؟
حسب ضوابط موجود ساز و کار صدور مجوز به تشکل ها با رعایت ضوابط مربوطه به عهده هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه ها است و وزارت علوم نمی تواند مداخله ای در این امور داشته باشد؛ با این وجود، اعتقاد دارم که توسعه تشکل های قانونی برای ایجاد فضای با نشاط دانشجویی و تضارب آرا در محیط دانشگاه ها ضروری است و از آن حمایت خواهم کرد.
من فعالیت های دانشجویی را یک فرصت می دانم و نه تهدید.

سوال: گفته می شود که عملکرد شما در مدیریت دانشگاه ها‌ در دوره اخیر نسبت به دوره قبل محافظه کارانه بوده است؟
من همواره از حقوق دانشجویان به ویژه از آزادی بیان و نقد مسئولان دفاع کرده و خواهم کرد؛ بر این اعتقادم که فضای باز دانشگاه و نقدهای سازنده دانشجویان می تواند به پیشرفت و بهبود امور در جامعه کمک کند.
در دوره اخیر حسب سیاست ها و اقدامات انجام شده در دولت های نهم و دهم در دانشگاه ها، شرایط به وجود آمده در دولت یازدهم با فضای باز دوره اصلاحات متفاوت بوده است و مدیریت های دانشگاهی با محدودیت ها و موانع بیشتری مواجه بوده اند.
امید دارم در دوره دوم دولت تدبیر و امید بتوان با سرپنجه تدبیر این مشکلات را مرتفع کرد.

سوال آخر: آیا بعد از وزارت، مدافع حقوق و آزادی های قانونی دانشجویان خواهید بود؟
من همواره مدافع حقوق دانشجویان در محیط دانشگاه بوده ام و از همه ابزارهای در اختیار برای دفاع از حقوق آنها استفاده کرده ام؛ حتی در مواقعی که ضروری بوده است، منزل شخصی ام را برای اینکه دانشجوی ما یک روز در بند نباشد، در دادگاه به وثیقه گذاشته ام.
چنانچه در مسئولیت وزارت نیز قرار بگیرم از تمام توان خود از حقوق شهروندی دانشجویان و همچنین آزادی های تصریح شده است در قانون دفاع خواهم کرد و به دانشگاه ها نیز تاکید خواهم کرد که با این رویه برای فعالیت های دانشجویی برنامه ریزی کند.
منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.
غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.
فراهنگ ** 9187 **1055
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در حال افزایش است و پلیس هم با تظاهرات کنندگان به شدت برخورد می کند. به طرز برخورد پلیس با یک دختر جوان در آخر ویدئو دقت کنید.

پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان | ویدئو

کد خبر 847339 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد