Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از شیراز، اهالی شهرک کوثر شیراز در دل این کلان شهر این روزها در گرد و خاک کلافه و سر درگم مانده‌اند و کوچه پس کوچه‌های آنان با مناطق روستایی کمتربرخوردار هیچ تفاوتی ندارد.شهرک کوثر در خیابان محراب شیراز و در کنار مجتمع‌های مسکونی مدرس که از مناطق قدیمی شهر شیراز به شمار می‌رود واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها در بسیاری از نقاط دورافتاده شهرها و روستاها مردم آن منطقه از حداقل‌های رفاهی از جمله آسفالت کوچه و معابر برخوردارند اما در این شهرک هیچ نام و نشانی از آن نیست.اینجا کوچه‌هایش حتی تسطیح نشده و مردمانش با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اینجا کودکانش در گرد و خاک معابر آرامش ندارند.

با توجه به وعده‌های داده شده مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های شهری در شهرک کوثر شیراز هنوز اهالی این شهرک با مشکلات عمده از جمله نداشتن، تلفن، زیرسازی و آسفالت معابر روبرو هستند.تا چندی پیش نیز مشکل گاز داشتند که با همت مسئولان اداره گاز و شهرداری شیراز و گزارش‌های تاثیرگذار امتداد نیوز به همت مسئولان متولی محقق شد.

مردم در این محل خانه‌هایشان با مجوز شهرداری ساخته شده و عوارض هم پرداخت می‌کنند اما اینجا هیچ خبری از ارائه خدمات شهری مناسب نیست.رها شدن زباله‌ها در برخی از نقاط این شهرک، تجمع سگ‌های ولگرد و تجمع حشرات ناقل بیماری را به دنبال داشته است.سگ‌هایی که در شب و روز مهمان ناخوانده مردم این شهرک هستند و امنیت عبور و مرور را به ویژه از بانوان و کودکان سلب کرده‌اند.

خبرنگار امتداد نیوز در شیراز، در پی سلسله گزارش‌های مردمی خود این بار پای درد و دل اهالی شهرک کوثر شیراز نشسته تا شاید گوشه‌ای از مشکلات آنان رفع شود.

مشکل گاز شهرک حل شد؛ حالا مشکل آسفالت داریم

یکی از اهالی شهرک کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: چندین سال است با گرفتن مجوز ساخت از شهرداری شیراز در این شهرک ساکن هستیم و مدتی حتی از داشتن برق،آب مناسب و گاز نیز محروم بودیم.

محمدی نسب افزود: با پیگیری‌هایی که اهالی شهرک از طریق فرمانداری و سایر مسئولان متولی داشتند مشکل آب، گاز و برق این شهرک برطرف شد اما امروز با مشکلی بزرگ‌تر و آن عدم زیرسازی و آسفالت مناسب خیابان ها و کوچه های روبرو هستیم.

یکی دیگر از اهالی شهرک که به نمایندگی از مردم صحبت می‌کرد اظهار داشت: عدم زیرسازی و آسفالت در این منطقه ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ خانوار در شهرک کوثر شیراز ساکن هستند افزود: گردبادها در برخی مواقع آن قدر گرد و خاک به راه می‌اندازند که نفس انسان به خس خس می‌افتد.

هاشمی بیان کرد: با توجه به وعده شهردار شیراز مبنی بر انجام یک آسفالت موقت در شهرک کوثر، مسئولان شهرداری منطقه ۲ این مهم را انجام نداده و مردم را سرگردان کرده است.

این شهروند شیرازی گفت: شهروندان در شهرک کوثر عوارض پرداخت می‌کنند و آیا باید اینگونه با آنان رفتار شود تا روز به روز مشکلات رفاهی آنان در محل سکونتشان بیشتر شود.

وی افزود: اگر کوچه‌ها و معابر شهرک کوثر آسفالت شود بدون شک ماشین زباله نیز به داخل شهرک آمده و زباله‌ها را به راحتی جمع آوری می‌کنند نه اینکه بخواهند با مشکلات زیادی نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.

وی گفت: امروز برخی مسئولان دغدغه حاشیه شهر را دارند اما در محور میانی شهر مردم نجیبی بر سر اختلافات چند نهاد قربانی شده و مشکلات آنان برطرف نمی‌شود.

یکی دیگر از اهالی شهرک کوثر شیراز نیز اظهار داشت: عدم ساماندهی جداول آب در شهرک کوثر و روپوش نشدن مناسب آن نیز در برخی نقاط به ویژه روبروی منازل، احتمال سقوط کودکان و کهنسالان در روزهای بارانی و سیلابی در جداول را به همراه داشته و به نوعی جان آنان را تهدید می‌کند.

خسروی تصریح کرد: درخواست ما از مسئولان متولی به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر این است به جمع مردم منطقه آمده و به دنبال رفع مشکلات آنان باشند.

به گزارش امتداد، با توجه به وعده‌های داده شده، اما امروز مشکلات زیرساختی و خدمات‌رسانی شهرک کوثر شیراز دوچندان شده و با آغاز فصل سرما و بارش باران مردم این شهرک با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

بدون شک توجه به چنین نقطه های شهری یعنی همان عدالت اجتماعی و امیدواریم این مهم بیش از پیش مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد. طوری به مسائل و مشکلات موجود رسیدگی شود تا اهالی این منطقه در زمستان امسال از سیلاب و مشکلات آن در امان بمانند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما ، کوچه سلامت پلاک ۱۰۲، تنها برنامه رادیو سلامت است که موسیقی متناسب با بخش‌های مختلف و متنوع برنامه به صورت زنده اجرا می‌کند، و با رویکرد اجتماعی به موضوعات با نگاهی طنز و سرگرمی می‌پردازد.
در این برنامه رادیویی، هر هفته با بخش «بزن بریم» به نقاط گردشگری کشور عزیزمان سفر می‌کنیم و در مورد بخش‌های گردشگری معرفی شده صحبت می‌کنیم.

بخش‌های نمایشی و طنز در مورد مشکلات زندگی و برخورد با مشکلات در روند برنامه به صورت نمایش‌های کوتاه پخش می‌شود، در بخش «تیک تاک» نیز شنوندگان در مسابقه زنده تلفنی برنامه شرکت می‌کنند.
برنامه «کوچه سلامت پلاک۱۰۲» به تهیه کنندگی «محسن کریمی» امروز جمعه ساعت ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.


دیگر خبرها

  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پرآب شدن سدخاکی در روستای خانمکان با بارش باران + فیلم
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»