Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:03:48 GMT

جمع آوری گاردریل های محور تفت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۵۷۷۹

جمع آوری گاردریل های محور تفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ذاکر معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در ارتباط با جمع آوری گاردریل های محور تفت و استفاده در مسیر دیگر، گفت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از امکانات و بهره وری بیشتر انجام شده است.

 ذاکر با اشاره به اینکه در ارتباط با جمع آوری گاردریل ها افزود: ما دو مدل حفاظ را در جاده ها مورد استفاده قرار می دهیم، که شامل حفاظ های بتونی یا نیوجرسی و حفاظ های گاردریل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این حفاظ ها در حاشیه راه ها بین دو باند نصب می شوند، گفت: دو کاربرد برای نصب حفاظ چه بتنی و چه گاردریل در نظر گرفته شده که نخستین کاربرد آن برای مکانهایی هست که حالت پرتگاه دارد و این حفاظها برای جلوگیری از انحراف ماشین ها نصب می شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: کارکرد دوم که در این زمینه معمولا از گاردریل استفاده می شود، برای حفاظت از برخورد وسایل نقلیه با پایه های روشنایی و امثال آن است که در حاشیه جاده ها نصب می شود.

ذاکر تصریح کرد: با توجه به اینکه در منطقه ما نقاط پرتگاهی زیاد هست و حوزه راه های ما در استان یزد هم حوزه وسیعی است، برای اینکه بتوانیم بحث ایمنی را تامین کرده و حداکثر استفاده را از منابع انجام دهیم، از بهترین روش و شیوه استفاده می شود.

وی با اشاره به تولید حفاظ های مخصوص تیر چراغ های روشنایی که به صورت تکی روی هر تیر نصب می شود و جنس آن از پلاستیک است و در کشور متداول شده، گفت: این حفاظ ها الان از سوی برخی شرکت ها در داخل کشور استفاده شده و می توان به جای گاردریل از آنها استفاده کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مسیر تفت هم که مورد اشاره بود، با توجه به اینکه در محدوده جمع آوری گاردریل ها، تنها بحث حفاظت از پایه های روشنایی مد نظر قرار داشت و گاردریل ها تنها به همین منظور نصب شده بودند، با نصب این بشکه های ایمنی می توانیم گاردریل ها را جمع کرده و به جاهایی برد که نیاز است برای جلوگیری از واژگونی خودروها نصب کنیم.

 معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: به این شکل به گونه ای مدیریت صورت گرفته که هم پایه ها ایمنی لازم را داشته باشند و هم در واقع بتوانیم نقاط بیشتری از راه هایمان را برای جلوگیری از خروج ماشین ها از مسیر و واژگونی آنها را ایمن سازی کنیم.

ذاکر تصریح کرد: نصب گاردریل در جاده های مواصلاتی در واقع دو نقش را ایفا می کنند که گاهی برای جلوگیری از انحراف و واژگونی است و برخی مواقع هم برای ایمن سازی پایه های روشنایی است.

وی تصریح کرد: جدیدا روش های نوینی در کشور متداول شده که به وسیله استفاده از بشکه های ایمنی برای پایه های روشنایی ایمنی این پایه ها را تامین می کند و برای مسیر تفت هم ما به همین صورت عمل می کنیم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: در این مسیرما پایه های روشنایی را با بشکه های پلاستیکی ایمن سازی می کنیم و در عوض گاردریل هایی را که باز می کنیم را به جاهایی می بریم که لازم است استفاده کنیم تا هم ایمنی پایه ها را تامین کنیم و هم از خروج خودرو از مسیر و واژگونی آن جلوگیری نماییم.

ذاکر خاطرنشان کرد: به این وسیله هم پایه های روشنایی ایمن سازی می شود و هم می توانیم مسیرهای بیشتری را در سطح جاده ها ایمن سازی کنیم تا خودروها امنیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

نصب گاردریل ها  برای جلوگیری واژگونی و خروج خودروها  از مسیر 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم