Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه امروز يکي از مسائل مهم کشور، اقتصاد و معيشت مردم است، فرمودند: وقتي همه‌چيز بر محور نفت مي‌چرخد، اقتصاد ناامن است؛ اقتصاد هم بايد امن شود.
به گزارش گروه سياسي خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، مراسم مشترک دانش آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسري امام علي(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، در محل يادمان شهدا حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد شهيدان مجاهد را گرامي داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند. ايشان همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.
در اين مراسم حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده کل قوا در سخناني، مهمترين وظيفه و مسئوليت نيروهاي مسلح را تأمين امنيت کشور خواندند و با تاکيد بر اينکه پيشرفت در عرصه هاي مختلف از جمله علمي و صنعتي و اقتصادي منوط به وجود امنيت است، گفتند: امنيت بستري براي رشد همه عناصر قدرت و پيشرفت است زيرا در فضاي ناامني، آرمان هاي بزرگ و درخشان از ذهنها فراموش مي‌شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه در شرايط کنوني مهمترين مسئله کشور، موضوع اقتصاد و معيشت مردم است، افزودند: بناي اقتصاد کشور نيز بايد يک بنيان امني باشد.
ايشان بنيان اقتصادي کشور را به دليل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تاکيد کردند: وابستگي اقتصاد به نفت، يک مشکل تاريخي و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همين موضوع موجب شده است که ما در دوران هاي مختلف در زمينه فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشيم.
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه تا وقتي اقتصاد کشور از نفت فاصله نگيرد، بنيان صحيح و امني به‌وجود نخواهد آمد، خاطر نشان کردند: بيان اين موضوع اقتصادي در اين محيط نظامي، براي نشان دادن اهميت امنيت در همه بخش ها است.
حضرت آيت الله خامنه اي همه مردم بويژه جوانان را به دانستن قدر امنيتِ موجود و عزت و آرامش و سربلندي کشور که به برکت نظام جمهوري اسلامي بوجود آمده، توصيه کردند و گفتند: روزگاري، ايران عزيز با گذشته تاريخي و درخشان خود و با استعدادهاي بي پايان، زيرپاي مستشاران آمريکايي و صهيونيستي و انگليسي بود و به‌دست حاکمان وابسته و ضعيف و پَست، تحقير مي شد اما اسلام، اين کشور را نجات داد و جمهوري اسلامي، ايران را عزيز و مقتدر کرد.
ايشان، با اشاره به ناراحتي و عصبانيت قدرت هاي استکباري از اقتدار منطقه اي ايران، افزودند: دشمنان نظام اسلامي عناصر اقتدار ملي کشور را عامل مزاحم خود مي دانند و با آنها مقابله مي‌کنند و بر همين اساس با افزايش اقتدار جمهوري اسلامي در ميان ملت ها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زيرا اين اقتدار، عمق راهبردي نظام اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي، مخالفت قدرت هاي استکباري با توان دفاعي کشور را نيز در همين چارچوب ارزيابي و تاکيد کردند: راه مقابله با اين مخالفت ها، اين است که برخلاف خواسته آنها، بر عناصر اقتدار ملي، تکيه و ايستادگي کنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين خصوص گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ايم و باز هم اعلام مي کنيم، امکانات و قدرت دفاعي کشور قابل مذاکره و چانه‌زني نيست و در خصوص ابزارهاي دفاعي کشور و هر آنچه اقتدار ملي را تأمين يا پشتيباني مي‌کند، هيچ‌گونه چانه‌زني و معامله‌اي با دشمن نداريم و راه اقتدار را با قوت به پيش خواهيم برد.
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به جوانان گفتند: اين کشور متعلق به شما است و بايد همانگونه که جوانانِ ديروز به وظيفه خود عمل کردند، شما نيز در سايه اسلام و در چارچوب آرمان هاي انقلاب اسلامي، کشور را به اوج عزت برسانيد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تشکر از فرماندهان و اساتيد دانشگاه افسري امام علي (ع)، اين دانشگاه را فيضيه ارتش خواندند و ياد و خاطره شهداي ارتش بويژه شهداي دانشگاه افسري امام علي (ع) را گرامي داشتند.
در اين مراسم، امير سرلشکر موسوي فرمانده کل ارتش ضمن خير مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامي، گفت: متعهد مي‌شويم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران در نياورد تا پايه‌هاي رژيم سلطه فرو ريزد و عمر رژيم صهيونيستي هر چه زودتر به پايان رسد.
امير فولادي فرمانده دانشگاه امام علي(‌ع) نيز گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي علمي، فرهنگي، آموزشي و تقويت توان رزمي اين دانشگاه بيان کرد.
در اين مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتيد و روحاني نمونه دانشگاههاي افسري ارتش و همچنين همسر شهيد رستمي از شهداي ارتش، هدايايي اعطا شد و نمايندگان دانش‌آ‌موختگان و دانشجويان نيز، مفتخر به دريافت درجه و سردوشي از دست فرمانده کل قوا شدند.
اجراي سرود و رزمايش ميداني، بخش ديگري از مراسم دانش آموختگي دانشگاه امام علي(ع) بود.
در پايان اين مراسم، يگانهاي حاضر در ميدان ضمن اجراي عمليات اعتماد به نفس، از مقابل جايگاه رژه رفتند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم