Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:24:45 GMT

12 محموله کمک مردمی از محلات به کربلا ارسال شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۷۲۰۱

12 محموله کمک مردمی از محلات به کربلا ارسال شد

خمین - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات گفت: 12 محموله کمک های مردمی به منظور تامین ذخیره پذیرایی از زائران حسینی در پیاده روی اربعین از این شهرستان به کربلا ارسال شد.

محمد نجفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این محموله ها شامل 10 تن شیشه چهار سانتیمتری برای روشنایی موکب ها ،100 تخته فرش، جارو برقی، موکت، پتو، روغن، برنج، رب گوجه فرنگی، حبوبات، گوشت سفید و قرمز و سه تریلر سنگ به متراژ یک هزار و 440 متر مربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: این محموله ها در هفته جاری برای مهیا کردن موکب های پذیرایی از زائران حسینی در اربعین اسال شده است.
رئیس ستاد عتبات عالیات محلات بیان کرد: 70 خادم از محلاتبه کربلا اعزام شده و 45 خادم دیگر نیز همراه با یک تیم پزشکی برای خدمات رسانی به زائران در ایستگاه های صلواتی و موکب ها در هفته آینده اعزام می شود.
نجفی اظهار کرد: مجموعه ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات برای فراهم کردن محل اسکان رایگان زائران در شهرهای کربلا، کاظمین، سامرا، کوفه و نجف اشرف تلاش مضاعفی داشته و کاروان اربعین این شهرستان در چهار سال گذشته کوشیده با استفاده از افراد با تجربه به عنوان راهنما در کاروان‌ها سفری ایمن و کم هزینه را برای زائران فراهم کند.
نجفی افزود: به منظور استفاده بهینه زائران اربعین از فرصت اندک این سفر معنوی در برنامه ریزی صورت گرفته برای هر دستگاه اتوبوس یک نفر روحانی و مداح در نظر گرفته‌ شده است و بسته فرهنگی نیز به کودکان زیر هشت سال اهدا می شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات گفت: موکب احباب الرضا(ع) شهرستان محلات در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در عمود یک هزار و 173 در حال ساخت است.
نجفی بیان کرد: موکب احباب الرضا(ع) در 2 طبقه و مجموع زیر بنای یک هزار و 200 متر مربع با کمک 10 میلیارد ریالی خیرین درحال ساخت است.
وی بیان کرد: طبقه اول با پیشرفت فیزیکی 95 درصد و طبقه دوم ویژه اسکان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی با 40 سرویس بهداشتی همراه با وسایل گرمایشی آماده ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و اسکان و پذیرایی به زائرین اربعین حسینی است.
نجفی افزود: موکب دیگر در عمود 809 با عنوان نهر الطیف آماده پذیرایی از زائران حسینی با 6 هزار پرس غذا در هر شبانه روز است.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال یک هزار نفر از محلات برای شرکت در همایش پیاده رویی اربعین حسینی شرکت کنند.
محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت میانگین مطلوبی را در کمک به بازسازی عتبات عالیات دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا