Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن ساوه با بیان اینکه ۴۵۰ سند روستایی و ۲۶۰ سند شهری سال گذشته صادر شد گفت: ساختمان‌سازی در اراضی از مهم‌ترین موضوعات و مشکلات این شهرستان است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، نشست خبری خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ساوه با اسماعیل کریمی رئیس بنیاد مسکن این شهرستان فرصتی شد تا در این نشست موضوعات مختلف در بخش‌های مختلف این نهاد به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی عملکرد بنیاد مسکن در ساوه، اقدامات در راستای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در روستاها و برخی شهرهای این شهرستان و برنامه‌های اخیر بنیاد مهم‌ترین سرفصل‌های این مصاحبه تفصیلی بود.

مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگار تسنیم با اسماعیل کریمی رئیس بنیاد مسکن ساوه در زیر می‌آید:

تسنیم: قدری از فعالیت و مسئولیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه را بیان کنید

کریمی: در ارتباط با طرح دعاوی اشخاص علیه بنیاد مسکن تا به امروز این نهاد محکومیتی نداشته و بنیاد مسکن در ارتباط با زمین خواری به صورت جدی اقدام و برخورد کرده است و متصرفان در تمامی تصرفات به نتیجه نرسیدند.

تسنیم: سال گذشته وضعیت اعتبارات این بنیاد چگونه بود؟

کریمی: اعتبارات ملی یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود که از این رقم 567 میلیون تومان آن اختصاص یافت و با اعتبارات داخلی هم 637 میلیون تومان پروژه اجرا شد.

همچنین سال گذشته اعتبار تهیه طرح‌ها 80 میلیون تومان بود که 30 میلیون تومان آن تخصیص یافت و برای امسال هم یک میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار مصوب شده اما این اعتبار تاکنون محقق نشده است.

تسهیلات روستایی پرداختی به هر شخص 18 میلیون بود که در چهار مرحله با توجه به پیشرفت فیزیکی کار و با نظارت مهندس ناظر برای مقاوم سازی پرداخت می‌شود و افرادی که سنوات گذشته از این تسهیلات استفاده نکرده باشند محدودیتی برای دریافت ندارند.

تسنیم: در بحث واگذاری زمین به ویژه در بخش روستایی چه اقداماتی انجام شده است؟

کریمی: در بحث واگذاری زمین، تمامی اراضی ملی که توسط بنیاد مسکن در روستاهای شهرستان تملک شده به افراد واگذار شد و 2 قطعه زمین هرک دام به مساحت 2 هزار متر مربع به صورت رایگان به منظور احداث حسینه و مسجد در روستاهای آسیابک بند و حصار قلیچ واگذار شد و 6 قطعه زمین به‌صورت رایگان به افراد تحت پوشش بهزیستی که دارای دو معلول در روستاهای باغ شیخ و نورعلی بیگ و ساخت یک باب واحد مسکونی برای یک جانباز در روستای‌کهک نوبران و پرداخت تسهیلات بلاعوض روستایی به 4 نفر از جمله اقدامات این بنیاد است.

تسنیم: دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن در ساوه را تشریح کنید؟

کریمی: زیرسازی‌ و آسفالت معابر روستای بندچای، زیرسازی‌و آسفالت معابر روستای آسیابک‌بند، زیرسازی و آسفالت معابر روستای قشقلاق یوسف‌آباد، زیرسازی معابر روستای احمدآباد، زیرسازی وآسفالت معابر روستای طاهرخاتون، زیرسازی وآسفالت معابر روستای چرمک، زیرسازی وآسفالت معابر روستای یولاق، زیرسازی معابر روستای علی درزی، زیرسازی معابر روستای بالقلو، زیرسازی معابر روستای دروزان و زیرسازی معابر روستای مسلم آباد از پروژه‌های تعریف شده که با استفاده از اعتبارات ملی اجرا شده است.

آسفالت‌و زیرسازی معابر روستاهای خلیفه کندی، یاتان، جدول و آسفالت معابر روستایعلی درزی، زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای رضاآباد، نورعلی بیگ، جدول‌ گذاری روستای یولاق،جدول گذاری روستای رازین، تخریب و آوار برداری در روستای کهک، جدول و زیرسازی معابر روستای جوشقان، آسفالت و زیرسازی معابر روستای ستق و آسفالت و زیرسازی معابر روستای مزلقان با استفاده از اعتبارات داخلی انجام شده ،گفتنی است در اعتبارات دولتی 70 درصد فروش حاصل از اراضی هر روستا در همان روستا هزینه می‌شود.

تسنیم: علاوه بر فعالیت‌ها بنیاد مسکن ساوه چه خدمات فنی داشته است؟

کریمی: خدمات فنی شامل تهیه طرح در روستاهای بالای 20 خانوار طبق قانون انجام می‌شود و در سال 95 تمامی روستاهای بخش مرکزی و نوبران که بالای 20 خانوار بودند تهیه طرح به طور کامل انجام شده است.

در آمار جدید به این بنیاد 5 روستای بالای 20 خانوار اعلام شد که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در لیست اولویت برای تهیه طرح قرار گرفته که با تامین اعتبارات دولتی نسبت به آن اقدام می‌شود.

خدمات فنی شامل استعلام تقاضای پروانه ساخت و استعلام از اداره برق، خدمات و پاسخگویی به مشترکان و اجرای طرح‌های هادی اعم از زیرسازی، آسفالت، محوطه سازی است در مورد تصرف اراضی تحت بنیاد مسکن حدود 130 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

تسنیم: به عنوان یک مسئول مهم‌ترین مشکلات در حوزه کاری خود را چه مواردی می‌دانید؟

کریمی: مهم‌ترین موضوع در ساوه که شاید در سطح کشور نادر باشد ساختمان‌سازی در اراضی ملی بود که در هنگام تهیه طرح مورد توجه قرار گرفت و براساس بخش‌نامه ابلاغ و به خود متصرف واگذار و حتی مشمول تخفیف هم شده که هم مشکل آنها برطرف شود و هم حقوق دولت حفظ شود.

تسنیم: در این مدت چه اقدامات در بحث مسکن و صدور سند داشته اید؟

کریمی: تکمیل و تحویل پروژه 140 واحدی مسکن مهر ساوه که بنیاد مسکن پیمانکار آن بود و تعیین و تکلیف با قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیانی که در سنوات گذشته در نوبران به حساب بنیاد مسکن پول واریز کرده بودند هم انجام شد.

همچنین از دیگر اقدامات امسال این بنیاد می‌توان به صدور 450 سند روستایی و 260 سند شهری در سال گذشته و صدور بالای 700 سند روستایی و 250 سند شهری اشاره کرد.

تسنیم: مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی‌تان برای بخش روستایی چه بوده است؟

کریمی: دریافت درخواست 148 وام قرض‌الحسنه که 100 نفر موفق به جذب اعتبارات شدند و 48 نفر هم در مرحله تشکیل پرونده برای معرفی به بانک هستند، 473 تن قیر رایگان در اختیار روستائیان قرار گرفت و واگذاری زمین روستایی سال گذشته 119 قطعه بود و امسال در 6 ماهه نخست 102 قطعه واگذار شده است.

در بحث الحاق به طرح توسط بنیاد مسکن شهرستان قبل از ارسال پرونده به کمیسیون، استعلام از منابع طبیعی و آبخیزداری و جهادکشاورزی این شهرستان انجام شد و در صورت ملی بودن زمین متقاضی رفع تصرف می‌شود زیرا اراضی ملی مربوط به دولت است.

در صورت مستثنیات حدفاصل زمین اعلامی به طرح هادی و مجاورت آن با طرح و عدم معارض و رعایت تمامی حریم‌ها غیراراضی و باغی بودن زمین مورد نظر ملاک عمل است و در کمیسیون اسناد مطرح در صورت موافقت اعضای کمیسیون، به طرح الحاق می‌شود و از درخواست‌های با مساحت 200 متر به بالا توسط شخص که حالت زمین خواری معرفی می‌شود خوداری و در صورت نیاز به تامین مسکن اقدام می‌شود.

جذب تسهیلات ارائه شده توسط دولت در غالب مقاوم سازی، ارائه خدمات فنی اعم از تهیه طرح اجرایی، پاسخ استعلامات وارده از جمله صدور و مجوزهای ساخت، طراحی نقشه متقاضیان، پاسخ استعلامات خدمات آب، برق و گاز و حفاظت از صیانت اراضی ملی و دولتی از برنامه‌های بنیاد مسکن ساوه است.

تسنیم: بنیادمسکن ساوه چه اقداماتی در بحث اراضی ملی داشته است؟

کریمی: تفکیک و واگذاری اراضی ملی تحویلی به بنیاد مسکن بنا به تقاضا افراد در روستا، نظارت بر ساخت‌و ساز به منظور مقاوم سازی، صدور اسناد شهری و روستایی، شناسایی اراضی ملی حریم در مجاروت روستا در صورت عدم اراضی ملی داخلی در محدوده طرح هادی بنا به تقاضا افراد و اعلام نیاز و الحاق طرح به آن در مراحل قانونی از وظایف بنیاد مسکن ساوه است.

تسنیم: مهم‌ترین نیازها و بایدهای کار در بخش بنیاد مسکن را چه می‌دانید؟

کریمی: لازمه پیشرفت اهداف عالیه نظام و حفاظت اراضی ملی نیازمند مشارکت همگانی است و جدا از همکاری نهادها باور داریم حضور مردم موفقیت نظام را به دنبال دارد و با توجه به وظیفه ذاتی بنیاد مسکن که حفاظت و صیانت از اراضی ملی است از همکاری مردم و نهادهای شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

گفت‌و‌گو از لیلا گراوند

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

دهیار روستای ابیانه از سنگ‌فرش سه هزار و ۲۰۰ مترمربع از معابر روستای ابیانه به منظور تسهیل در تردد گردشگران خبر داد. - اخبار استانها -

مجید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، گفت: در آستانه فصل باز شدن گل‌های محمدی و شروع گلابگیری در شهرستان نطنز، بافت تاریخی و طبیعت پیرامون روستای ابیانه از وجود زباله‌ها پاک شد.

وی با بیان اینکه پاکسازی بافت تاریخی و محیط منظر روستای ابیانه با مشارکت پایگاه میراث فرهنگی، دوستداران طبیعت، دهیاری و مردم روستا برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ محیطی پاک و جمع‌آوری زباله و حفظ و حراست از میراث طبیعی و تاریخی از اهداف اصلی برگزاری چنین برنامه‌هاست.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای افزایش زیبایی منظر روستایی و تسهیل تردد عابران محلی و گردشگران، معابر روستای ابیانه و کوچه‌های محلات تاریخی روستا از جمله محله پل و یوسمون سنگ فرش شد.

نوری با اشاره به اینکه اجرای این طرح علاوه بر تسهیل تردد، سبب هدایت آب‌های سطحی و انتقال به محدوده اراضی کشاورزی روستا خواهد شد، تصریح کرد: در این مرحله سه هزار و 200 مترمربع از معابر روستا، پس از بسترسازی مناسب، سنگ فرش شد و مابقی کوچه‌ها نیز در آینده سنگ فرش می‌شود، ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز بخش زیادی از معابر روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نطنز سنگ فرش شده است.

توزیع علوفه برای حفظ گونه‌های حیات وحش

دهیار ابیانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم یادآور شد: با توجه به اقلیم کوهستانی روستای تاریخی ابیانه و قرارگیری و همجواری آن با  منطقه حفاظت شده کرکس و وجود گونه های متنوع زیستی، عملیات توزیع علوفه در اراضی بالادست روستا همه ساله با همکاری و مساعدت اداره محیط زیست، دهیاری ابیانه و دوستداران طبیعت انجام می‌شود که در زمستان گذشته با توجه به بارش‌های سنگین برف توزیع علوفه در سه نوبت انجام شد.

هادی عسگری گفت: منطقه حفاظت شده کرکس در شمال استان اصفهان با 114هزار هکتار وسعت زیستگاه 290 گونه گیاهی از جمله گون، درمنه، زرین گیاه، بادام کوهی و 13گونه پستاندار از قبیل گرگ، کفتار، بز کوهی، قوچ و میش است.

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

به گزارش تسنیم؛ روستای ابیانه در دامنه کوه کرکس و در 40 کیلومتری شمال غرب نطنز و 70 کیلومتری جنوب کاشان در استان اصفهان، همچون نگینی می‌درخشد و اتوبان خلیج فارس که قم را به اصفهان وصل می‌کند، یکی از بهترین راه‌های دسترسی به روستای تاریخی ابیانه است.

انتهایی پیام/804

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری