Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در ارتباط با جمع آوری گاردریل‌های محور تفت، گفت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از امکانات و بهره‌وری بیشتر انجام شده است .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«جواد ذاکر» با اشاره به جمع آوری گاردریل‌های محور تفت و استفاده در مسیر دیگر، اظهار کرد: ما دو مدل حفاظ را در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم، که شامل حفاظ‌های بتونی یا نیوجرسی و حفاظ‌های گاردریل می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این حفاظ‌ها در حاشیه راه‌ها  و بین دو باند نصب می‌شوند، افزود: دو کاربرد برای نصب حفاظ چه بتنی و چه گاردریل در نظر گرفته شده که نخستین کاربرد آن برای مکان‌هایی هست که حالت پرتگاه دارد و این حفاظ‌ها برای جلوگیری از انحراف ماشین ‌ها نصب می‌شود .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: کارکرد دوم که در این زمینه معمولا از گاردریل استفاده می‌شود، برای حفاظت از برخورد وسایل نقلیه با پایه‌های روشنایی و امثال آن است که در حاشیه جاده‌ها نصب می‌شود .

ذاکر تصریح کرد: با توجه به این‌که در منطقه ما نقاط پرتگاهی زیاد هست و حوزه راه‌های ما در استان یزد هم حوزه وسیعی است، برای این‌که بتوانیم بحث ایمنی را تامین کرده و حداکثر استفاده را از منابع انجام دهیم، از بهترین روش و شیوه استفاده می‌شود .

وی با اشاره به تولید حفاظ‌های مخصوص تیر چراغ‌های روشنایی که به صورت تکی روی هر تیر نصب می‌شود و جنس آن از  پلاستیک است و در کشور متداول شده است، گفت: این حفاظ ها الان توسط برخی شرکت‌ها در داخل کشور استفاده شده و می‌توان به جای گاردریل از آنها استفاده کرد .

این مقام مسئول ادامه داد: در مسیر تفت هم که مورد اشاره بود، با توجه به این‌که در محدوده جمع آوری گاردریل‌ها، تنها بحث حفاظت از پایه‌های روشنایی مد نظر قرار داشت و گاردریل ها تنها به همین منظور نصب شده بودند، با نصب این بشکه‌های ایمنی می‌توانیم گاردریل‌ها را جمع کرده و به جاهایی برد که نیاز است برای جلوگیری از واژگونی خودروها نصب کنیم .

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به گونه‌ای مدیریت صورت گرفته که هم پایه‌ها ایمنی لازم را داشته باشند و هم در واقع بتوانیم نقاط بیشتری از راه هایمان را برای جلوگیری از خروج ماشین‌ها از مسیر طراحی و واژگونی آنها را ایمن سازی کنیم .

ذاکر تصریح کرد: نصب گاردریل در جاده‌های مواصلاتی در واقع دو نقش را بازی می کنند که گاهی برای جلوگیری از انحراف و واژگونی است و برخی مواقع هم برای ایمن سازی پایه های روشنایی است .

وی تصریح کرد: جدیدا روش های نوینی در کشور متداول شده که به وسیله استفاده از بشکه های ایمنی برای پایه های روشنایی ایمنی این پایه ها را تامین می کند و برای مسیر تفت هم ما به همین صورت عمل می کنیم .

  معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: در این سمیر ما پایه های روشنایی را با بشکه های پلاستیکی ایمن سازی می کنیم و در عوض گاردریل هایی را که باز می کنیم را به جاهایی می بریم که لازم است استفاده کنیم تا هم ایمنی پایه ها را تامین کنیم و هم از خروج خودرو از مسیر و واژگونی آن جلوگیری نماییم .

ذاکر در پایان گفت: به این وسیله هم پایه‌های روشنایی ایمن سازی می‌شود و هم می توانیم مسیرهای بیشتری را در سطح جاده ها ایمن سازی کنیم تا خودروها امنیت بیشتری داشته باشند

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از دستگیری سارق در حین سرقت گاردریل‌های جاده‌ای خبر داد.

سرهنگ مجید یگانه‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: مأموران گشت پاسگاه انتظامی باغان در حین گشت‌زنی فعال و هدفمند در یکی از محورهای اصلی شیروان سارقی را که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در حال سرقت گاردریل‌های کنار جاده بودند مشاهده و بلافاصله او را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه در همین رابطه تعدادی قطعات گاردریل نیز کشف شد، تصریح کرد: متهم در نتیجه بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۱۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خراسان شمالی دستگیری سارق ساختمان در حال ساخت در همدان

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است