Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري بسیج از اردبيل؛ در همايش چگونگي حمايت از ايده ها و طرح هاي مخترعان و مبتكران كه روز سه شنبه در شهرستان خلخال برگزار شد، حسين شايقي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري اظهار كرد:  نخبه فردي برجسته،كارآمد و خلاق است كه بايد بتواند در توسعه و گسترش علم، فناوري، ادب، فرهنگ و هنر نقش بسيار مهمي داشته باشد و در خلخال هم چنين شخصيتهاي برجسته اي وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: نخبگي بايد پويايي داشته باشد و ويژگي مهم نخبه اين است كه بتواند روي پاي خودش بايستد و از كسي توقع نداشته باشد و در كسب و كار و اقتصاد مقاومتي موفق عمل كند.

شايقي در رابطه با فعاليتهاي بنياد نخبگان تصريح كرد: اين نهاد ابتدا نخبگان را از طريق سپاه و دانشگاه شناسايي مي كند و در مرحله بعد هدايت و توانمندسازي آنها انجام مي گيرد و نخبگان به شرط داشتن پويايي مي توانند از جايزه هاي بنياد ملي نخبگان كه در بخش هاي اموزش، پژوهش، فناوري و فرهنگ اعطا مي شود، بهره مند شوند.

وي با بيان اينكه بنياد ملي نخبگان در سال 85 بنا بر فرمايش مقام معظم رهبري تشكيل شده است، افزود: آيين نامه هاي سازمان بازنگري شده است و معدل، اختراع، فعاليت هاي نخبگان، هسته هاي پژوهشي و المپياد از جمله معيارهايي هستند كه در دريافت جايزه تاثير دارد.

رئيس بنياد ملي نخبگان استان گفت: متاسفانه همه اقشار اعم از نخبگان، مخترعان و دانشجويان همگي به دنبال استخدام هستند، در حاليكه ديگر ظرفيت كشور در بخش استخدام اشباع شده است و حتي در بخش خصوصي هم نيروها ريزش داشته اند، اما مهم اين است كه نخبه و مخترع به خودش متكي باشد و انتظار از مبتكران اين است كه ايده خود را به پديده تبديل كنند و براي چند نفر اشتغالزايي داشته باشند.

وي افزود: اگر نخبه اي جايزه آموزش را دريافت كند، ماهانه مبلغي به او داده مي شود و براي اجراي پايان نامه هم از كمك هاي مادي مي تواند بهره مند شود و اگر وام مسكن داشته باشد بنياد نخبگان 8 درصد وام را پرداخت مي كند.

شايقي در رابطه با جايزه پژوهش ياري اظهار كرد: اين جايزه براي افرادي كه در حوزه پژوهش و اختراع موفق باشند، اعطا مي شود و پژوهشگران مي توانند هسته پژوهش ايجاد كنند و فعاليتهاي پژوهشي در سطح وسيع داشته باشند.

وي افزود: افرادي كه ايده دارند و آنرا به كالا و خدمات مي خواهند تبديل كنند، اولين مرحله تشكيل هسته فناور است كه آموزش هاي لازم براي توانمندسازي آنها در نوشتن طرح هاي توجيهي كسب و كار و طرح هاي فناوري ارائه مي شود.

عضو خانه نخبگان بسيج علمي با اشاره به نقش مهم اساتيد در هدايت دانشجويان و حفظ پويايي آنها تصريح كرد: بنياد نخبگان در حوزه اختراعات هر ساله 6 تا 8 جشنواره در كل كشور برگزار مي كند و در تيرماه سال جاري جشنواره اختراعات در استان اردبيل به ميزباني 6 استان از شمالغرب كشور برگزار شد و بعد از داوري طرح هاي داراي قبليت تبديل شدن به محصول انتخاب مي شوند  و مورد حمايتهاي بلاعوض بنياد نخبگان قرار مي گيرند.

وي افزود: بعد از حمايت اوليه از طرح، نخبگان به مراكز رشد و پارك علم و فناوري معرفي مي شوند تا شركتي تشكيل دهند و محصول نيمه صنعتي و صنعتي توليد شود.

شايقي گفت: در معاونت علمي و فناوري 18 ستاد راهبردي وجود دارد كه يكي از انها در حوزه گياهان دارويي و طب سنتي است و شهرستان خلخال با توجه به پتانسيل در اين بخش مي تواند موفق شود.

وي برگزاري استارت آپ ها يا رويدادهاي كارآفريني را يكي از برنامه هاي مهم دانست و اظهار كرد: اولين رويداد كارآفريني سال گذشته به همت دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد و در شهرستان خلخال هم مي تواند برگزار شود تا ايده هاي برگزيده جهت تبديل به محصول مورد حمايت قرار بگيرند.

رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان اينكه در شهرستان خلخال مركز رشد در حوزه ICT وجود دارد، گفت: مبتكران در اين حوزه خيلي مي توانند نقش افرين باشند و استخدام در شركتهاي دانش بنيان كه اخيراً برگزار شده است در اشتغال افراد مخترع و مبتكر بسيار موثر است و تمام حقوق و مزاياي آنها توسط معاونت علمي پرداخته مي شود.

وي جذب دانشجويان تحصيل كرده در خارج از كشور را يكي از سياستهاي اخير بنياد ملي نخبگان دانست و اذعان داشت: نخبگان كشور منشا خير هستند كه بنياد حدود 400 دانش‌اموخته خارج از كشور را بازگردانده است تا در پيشرفت كشور نقش داشته باشند.

شايقي خاطر نشان كرد: نخبگان سرمايه هاي ارزشمند كشور هستند و بايد تنها به نفت به عنوان بخش درآمد زا براي كشور نگاه نكنيم بلكه به مخترعان و نخبگان ارج نهيم تا به قله هاي پيشرفت و موفقيت برسيم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درخصوص جزئیات فراخوان‌های منتشرشده از سوی بنیاد برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی (خصوصی و دولتی)، طی سه مرحله فراخوان انجام و در هر مرحله تعدادی کد شغل از سوی سازمان‌ها، اعلام شد.

وی ادامه داد: در آخرین فراخوان، حدود ۳ هزار کد شغل، براساس اعلام نیاز سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام شد.

کیخا گفت: سال گذشته، طی یک فراخوان نیمه متمرکز برای بخش خصوصی، حدود ۵۰۰ کد شغل با اعلام نیاز از ۹۰ شرکت خصوصی، اطلاع‌رسانی شد و حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی به ارگان‌هایی که بیشترین استقبال برای ورود به آنها در فراخوان‌ها، وجود داشت اشاره کرد و گفت: از میان دستگاه‌های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بنادر بیشترین آمار جذب نخبگان را داشته است که حدود ۱۴۰ نفر، به این ارگان معرفی شدند.

معاون سرآمدان بنیادملی نخبگان، به چگونگی تعیین کد شغل‌ها در فراخوان‌های استخدامی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: اغلب ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط براساس نیاز سازمانی خود، کد شغل‌هایی را اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: ابتدا، کد شغل‌ها توسط سازمان‌ها به سازمان اداره استخدامی ارائه می‌شود و سپس این سازمان باید کد‌های اعلام‌شده را تایید کند.

کیخا درخصوص جایگاه‌های شغلی که در فراخوان‌ها برای نخبگان درنظر گرفته می‌شود، گفت: جایگاه‌های شغلی، اغلب نخبگانی است و براساس تخصص نخبگان درنظر گرفته می‌شود، اما ممکن است در یک سازمان، نخبه به‌عنوان کارشناس اداری هم استخدام شود.

وی به «سامانه دانا» اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه فراخوان‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، افراد می‌توانند از طریق سامانه دانا، مدارک موردنیاز را ارسال کرده و از شرایط استخدامی برای نخبگان، اطلاعات جامعی را به‌دست آورند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان از ورود بنیاد ملی نخبگان به حوزه علوم انسانی و اجتماعی برای فراخوان‌های استخدامی خبر داد و گفت: در ارگان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، ظرفیت‌های مختص نخبگان علوم انسانی را برای جذب، در فراخوان‎ها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان