Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،حسین پیرموذن درباره اهمیت سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اردبیل اظهار کرد: در این سفر دو روزه سعی می کنیم در ابعاد مختلف مشکلاتی که کشاورزان ما با آن روبرو هستند برای اعضای این کمیسیو تبیین و تشریح کنیم تا از نزدیک در جریان این نارسایی ها و مشکلات قرار گرفته تا زمینه حل این معضلات برای فعلان حوزه کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه استان اردبیل فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان اردبیل از دیرباز با ظرفیت های مهم کشاورزی در سطح کشور و حتی جهان شناخته شده و معروف است تصریح کرد: ما اگر بتوانیم در محور توسعه بخش کشاورزی برخی از نارسایی ها را که در چند سال اخیر گریبان فعالان این حوزه را گرفته است برطرف کنیم به راحتی می توانیم در سنگر تولید از فعالان این بخش حمایت کرده و در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی استان اردبیل موفق عمل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ظرفیت ایجاد اشتغال در این بخش را بسیار وسیع تر از شرایط کنونی خواند و خاطرنشان کرد: ما به رغم تولید انبوه محصولات با نارسایی در بخش فناوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی روبرو هستیم که در این باب مجلس و دولت می تواند با تامین تسهیلات کم بهره برای فعالان عرصه تولید به رونق اقتصادی در این بخش و همچنین اشتغال مولد و توسعه همه جانبه کمک کند.

پیرموذن با بیان اینکه بسیاری از توانمندی های بخش کشاورزی استان اردبیل و تولیدات باکیفیت محصولات مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است گفت: ما در این سفر سعی کردیم تا اعضای کمیسیون علاوه بر آشنایی با ظرفیت های کشاورزی استان اردبیل بتوانند تصمیم گیری های سازنده و موثری را در حل موانع و مشکلات پیش رو انجام دهند تا کشاورزان ما بیشتر از این در بخش تولید با نارسایی و محدودیت ها روبرو نشوند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ نتایج این سفر قطعا در برنامه ریزی های مجلس و هدفگذاری آنها برای بودجه سال آینده موثر خواهد بود و امیدواریم در این سفر با جمع بندی مناسب بتوانیم نقطه نظرات و خواسته های خود را از نمایندگان مجلس و مسئولان بخش های دولتی و خصوصی پیگیری کرده و زمینه تحقق مطلوب آنها را فراهم کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان گرمی با تأکید بر شناسایی و اعلام زمینه‌های ثروت‌آفرینی در این شهرستان اظهار کرد: توسعه کشاورزی و باغداری از جمله باغات میوه و همچنین توسعه گردشگری در شهرستان گرمی باید با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دنبال شود.

وی با بیان اینکه شناسایی و اعلام زمینه‌های ثروت‌آفرینی در شهرستان گرمی مورد تأکید است، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین بخش‌های ثروت‌آفرینی، توسعه باغداری و کشاورزی است و ضروری است سازمان جهاد کشاورزی اولویت‌های مربوط به کشت و ایجاد باغات میوه را مشخص و اعلام کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص ۱۰میلیارد تومان برای اجرای پایاب گیلارلو و تأکید بر سرعت‌بخشی به این پایاب افزود: شهرستان گرمی برای ایجاد باغات میوه دارای ظرفیت است که در این راستا انتخاب نهال درختان دارای ارزش و قابلیت نگهداری بالا مانند گردو باید مد نظر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

عاملی زمینه‌های ثروت‌آفرینی در بخش گردشگری این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری در شهرستان گرمی استفاده از ظرفیت دریاچه گیلارلو و اجرای طرح گردشگری در کنار آن باید با جدیت دنبال شود.

جشنواره انار گرمی در پاییز برگزار می شود

استاندار اردبیل ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار این دریاچه می‌تواند در رونق گردشگری منطقه دارای اهمیت باشد و در همین راستا برای برگزاری جشنواره انار گیلارلو در پاییز برنامه‌ریزی می‌شود.

عاملی با تاکید بر روند اجرای پروژه‌ها در بخش آب و فاضلاب اعم از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب، آب‌رسانی به نهضت ملی مسکن گرمی و پروژه آب‌رسانی موران، تصریح کرد: پیگیری و اجرای این پروژه‌ها توسط آب و فاضلاب ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: همچنین در خصوص اجرای سد سینه‌سر و کلاسر نیز برآوردهای لازم از سوی امور آب انجام شود و این موضوع برای تأمین اعتبار جزو مصوبات سفر آینده رئیس‌جمهور قرار گیرد.

عاملی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای بزرگ‌راه گرمی - بیله‌سوار و تأکید بر اولویت این مسیر تصریح کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد در شمال استان اردبیل، این مسیر جزو مسیرهای مهم بوده که قول تأمین اعتبار هم برای اجرای آن اخذ شده است.

وی اظهار کرد: توجه به تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در گرمی و مسکن محرومان و نصب انشعابات آن باید در دستور کار باشد تا این واحدها هر چه زودتر تکمیل و به مردم واگذار شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر پیگیری مصوبات و موضوعات این نشست بیان کرد: در سفر آینده به شهرستان گرمی روند اجرای موضوعات مطرح ‌شده پیگیری می‌شود.

کد خبر 6100868

دیگر خبرها

  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود
  • کسب رتبه اول کشوری اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • فیلم/ اقداماتی که حسین‌زاده بحرینی در مجلس یازدهم انجام داد
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است