Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا - اشتغال زایی و برداشتن معضل بیکاری از چهره جامعه اولویتی است که نیاز به حرکت مشترک و هماهنگ همه بخش ها در کشور به عنوان مدافعان جبهه اقتصاد دارد و انتظار تحقق این موضوع مهم بدون اقدام عمومی و ملی، خواسته ای دور از دسترس است.

کشور ما در مقابل بیش از سه میلیون هموطنی قرار دارد که سال ها با رنج و مشقت فارغ التحصیل شده اند و به دنبال شغل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخستین اقدامی که در جامعه باید ایجاد شود تا مشکلات و آسیب های اجتماعی به حداقل کاهش یابد، ایجاد اشتغال که ازدواج جوانان و ایجاد امید نیز به تبع آن تحقق خواهد یافت.
دولت دوازدهم نیز از ابتدای فعالیت خود اشتغال را از اولویت های اصلی خود قرار داده و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری نیز بارها بر اهمیت موضوع و تلاش دولت برای دستیابی به این هدف متعالی تاکید کرده است.
تولید به عنوان موتور محرکه قطار اشتغال در کشور به عنوان اصل اساسی مورد توجه دولتمردان قرار گرفته است اما در این بین دیگر قوا و دستگاه ها نیز باید گام های ضروری خود برای دستیابی به این هدف را بردارند.
حمایت از تولیدکننده، اصلاح قوانین تولید کننده و حامی واردات، پشتیبانی های قضایی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، ایجاد فضایی امن برای افزایش حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، استفاده از همه ظرفیت های موجود برای اشتغال زایی نظیر بخش های تعاون، خصوصی و خدمات، فعال تر کردن گردشگری که ظرفیت های بالایی برای ایجاد اشتغال دارد با توجه به اینکه کشور ما می تواند بهشت گردشگران محسوب شود، از اقداماتی است که بارها از سوی مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است.
تحقق همه این موارد تنها در دستان دولت نیست و بخش های مختلف باید از همه ظرفیت ها در این مسیر بهره بگیرند.
استاندار البرز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه راهبرد کشور ایجاد اشتغال برای جوانان است، گفت: اگر به افزایش تولید کمک کنیم، بستر ایجاد شغل را فراهم کرده ایم.
محمدعلی نجفی خاطرنشان کرد: کشور شرایطی سخت را در دوران دفاع مقدس و تحریم ها با موفقیت پشت سر گذاشته است و به طور قطع در این برهه نیز گام های بلندی برای رفع مشکلات با همکاری همه بخش ها برداشته خواهد شد.
وی با تشریح شرایط حساس دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور و نیازهای داخلی، افزود: در آن سال ها شاهد آن بودیم که عده ای در سنگر دفاع از کیان کشور خدمت می کردند و گروهی دیگر نیز سنگر تولید را به دست گرفتند تا برای تامین کالاهای داخلی مورد نیاز صف تشکیل نشود.
وی خاطرنشان کرد: آن دوران تولید شرایط سختی داشت، اما پویایی تولیدگران ما متوقف نشد و امروز به خودکفایی داخلی هم رسیده ایم.
حوزه دانش بنیان نیز از بخش هایی است که در صورت فراگیر شدن امکان ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاه ها را دارد.
استان هایی نظیر البرز نیز ظرفیت های خوبی در بخش فعالیت های دانش بنیان دارد که در صورت بهره برداری به موقع و درست از آنان می تواند استان را در دستیابی به اهداف خود برای ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان یاری رساند.
استاندار البرز با تاکید بر حمایت از اندیشه های بلند در حوزه تولید و اشتغال، گفت: تمام تنگناهای نظام تولیدی با جدیت، باید همت و تلاش برداشته شود و باید به تولید کمک کنیم تا به اشتغال دست یابیم.
رییس اتاق بازرگانی البرز هماهنگی و همکاری نزدیک مرجع قضایی و بخش خصوصی استان را گامی مهم برای هموار شدن گذرگاه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
رحیم بنامولایی رییس اتاق بازرگانی استان البرز نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در موضوع اقتصاد به ویژه ایجاد اشتغال گفت: پیگیری مطالبات بخش خصوصی یکی از ضروریات است.
رییس اتاق بازرگانی البرز همچنین گفت که تداوم مبارزه قاطع و مستمر با واردات بی رویه و قاچاق کالا صاحبان سرمایه در داخل و خارج از کشور را به سمت سرمایه گذاری در بخش تولید و صادرات هدایت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: حرکت های شایان توجه از سوی دولتمردان در مبارزه با عوامل قاچاق کالا صورت گرفته است. با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همواره کارگزاران نظام را به قاطعیت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرا خوانده اند، دولت آینده نیز در این زمینه تلاشی در حد انتظار مقام معظم رهبری و جامعه داشته باشند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام شرعی و قانونی واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود، اضافه کرد: بیانات ایشان مسیر را برای قاطعیت همه مسئولان در جهت جلوگیری از واردات بی رویه هموارکرده است.
بنا مولایی ادامه داد که یکی از دلایل مهمی که به بخش تولید ضربات مهلکی وارد کرده واردات بی رویه و نیز خودنمایی انواع محصولات وارداتی قاچاق در بازار مصرف کشور است.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز افزود:‌ رکود در بخش تولید و تعطیل و نیمه فعال شدن بسیاری از کارخانجات که امروز به عنوان یک چالش اقتصاد جامعه را تهدید کرده حاصل بی توجهی برخی مسئولان در سال های متمادی نسبت به اثرات مخرب واردات بی رویه از کانال های رسمی و غیر رسمی است.
وی خاطرنشان کرد:‌ در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب سران و مجریان قوای سه گانه با هماهنگی و همکاری رفع موانع تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داده اند لذا پیش بینی می شود در یک برنامه میان مدت تا پایان سال 97 رونق نسبی جایگزین رکود حاکم در بخش تولید شود.
بنامولایی بر این باور است که همزمان با جلوگیری از واردات بی رویه و مبارزه با قاچاق کالا تدریجا صاحبان سرمایه در داخل و خارج از کشور برای مشارکت و سرمایه گذاری دربخش تولیدکشور پیشقدم شوند.
ابن کارشناس تولید و صادرات تصریح کرد: اگر امروز بسیاری از شرکت های مهم خارجی تمایل چندانی به مشارکت در بخش تولید ما ندارند به خاطر این است که محصولاتشان به صورت قاچاق و یا واردات بی رویه وارد بازار مصرف کشورمان می شود.
وی گفت:‌ شرکت های خارجی هنگامی که مشاهده کنند دیگر کالاهایشان وارد بازار ایران نمی شود و این بازار مهم را از دست می دهند، آنگاه از مشارکت و سرمایه گذاری در کشورمان استقبال خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده ای که بخش تولید کشور با آن مواجه است فرهنگ غلط مصرف کالاهای خارجی است، گفت: این مشکل در شرایطی خودنمایی می کند که محصولات مرغوب و مطابق با استانداردهای قابل قبول به وفور در داخل کشور تولید می شود.
وی تاکید کرد: بنا بر این رسانه ها به ویژه رسانه های ملی می توانند در فرهنگ سازی برای مصرف محصولات داخلی نقش موثری داشته باشند.
بنا مولایی تاکید کرد: باید در زمینه الگوی صحیح مصرف که فقدان آن می تواند اقتصاد یک کشور را فلج کند برنامه ریزی کنیم، چرا که تداوم وابستگی به واردات کالای خارجی و قاچاق کالا، مشکل حاد عدم توان عرضه در تولید داخلی را در پی خواهد داشت.

بنا مولایی همچنین پیروی از اقتصاد آزاد با نگاه بومی و داخلی را حرکتی در جهت ایجاد رقابت سالم عنوان کرد و گفت: باید قیمت ها بر اساس درجه بندی کالا و با توجه به نیاز و درخواست مشتری توسط صاحبان صنایع تعیین شود و دولت ضمن فاصله گرفتن از قیمت گذاری ها مسئولیت خطیر نظارت بر عرضه و تقاضا را برعهده گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: دولت بایستی بر اساس سرانه مصرف داخلی سرمایه گذاران را برای تولید محصولی هدایت نماید و برای صنایع اشباع در مناطق آزاد صرفاً جهت فعالیت های صادراتی انجام شود.


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: رونق بیشتر تولید و افزایش اشتغال رویکرد ویژه دولت در کشور از جمله استان البرز خواهد بود.
پرویز زرگر مدیرکل هماهنگی های امور اقتصادی استانداری البرز نیز در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سال گذشته برای افزایش تولید و اشتال تلاش های بسیاری صورت گرفت و در استان البرز نیز با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تلاش هایی صورت گرفت و بخشی از مشکلات دراین زمینه مرتفع شد.
زرگر گفت: مشکل نقدینگی، اداری، محیط زیست واحدهای تولیدی را بیش از پیش باید مد نظر قرار داد و سیاست دولت تدبیر و امید نیز در این مسیر تعریف شده و مشخص است.
وی اضافه کرد: تلاش بیشتر در جهت شناسایی واحدهایی که اشتغالزایی دارند نیز صورت می گیرد و بسته های حمایتی بیشتر نیز به اجرا گذاشته می شود.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید