Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین فلاح فرماندار میبد با اشاره به ثبت دقیق رویدادهای حیاتی در ثبت احوال ، اتصال بسیاری از ادارات دولتی و بانکها به داده های این سازمان را موجب سرعت بخشیدن به تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد.

فلاح در نشست مسئولین ستادی و روسای ادارات ثبت احوال سراسر استان در میبدگفت با تشریح وضعیت اجتماعی فرهنگی اقتصادی این شهرستان تاریخی گفت : تولید 30 درصد کاشی کشور در میبد یکی از محورهای مهم توسعه این شهرستان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در سه سال اخیر 21 مدرسه خیری احداث شده و دانش آموزان این شهرستان رتبه های برتر کنکور را کسب کرده اند .

فرماندار میبد با اشاره به مهاجر پذیر بودن این شهرستان اظهار داشت : ما مهاجرت را فرصت می دانیم و نه تهدید ،مهاجرین غریبه نیستند همان برادران و خواهرانی هستند که هشت سال دوشادوش هم با دشمن مشترک جنگیدیم و اکنون هم می توانیم با هم زندگی کنیم.

مدیر کل ثبت احوال استان هم در این نشست که در محل سالن شورای شهر میبد برگزار شد با تشریح فعالیتها و ماموریتهای این سازمان گفت : به دليل ماهيت وظايفی که بر عهده سازمان ثبت احوال است از جمله ثبت وقايع حياتی چهارگانه، اين سازمان از اطلاعات انسانی غنی برخوردار است که توجه و جهت دهی به آن می تواند به عنوان موتور محرکه توسعه نظام اداری و مبنای زيرساخت دولت الکترونيک قرار گيرد.

سید محمد طباطبائی افزود : امروز ثبت احوال منسجم تر و پیشرفته تر از گذشته است و با ثبت بیش از 110 میلیون رکورد اطلاعات هویتی ایرانیان ، 122 مرکز خطوط ارتباطی امن از وب سرویس استعلام اطلاعات هویتی و 531 اداره در سطح کشور درحال خدمت رسانی به آحاد مردم است .

وی با اشاره به همکاریهای متقابل ثبت احوال و فرمانداری میبد برلزوم همکاری بیشتر برای تعیین تکلیف وضعیت ثبت احوال ندوشن تاکید کرد .

سید محمد طباطبائی با ارائه آمار رویدادهای حیاتی شهرستان میبد از کاهش تعداد هر چهار واقعه ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

انتهای پیام/ ی

نقش پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال در روند الکترونیکی شدن دولت انکار ناپذیر است

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است