Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد - ایرنا - سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 6 هزار طرح دارای مجوز در این استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، گودرز امیری چهارشنبه شب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد تنها یکهزار و 500 تا یکهزار و 600 طرح شروع به کار کرده اند.
وی افزود: مجوز طرح هایی که موفق به اخذ مجوز شده اند و در مهلت قانونی فعالیتی انجام نداده اند باطل و به متقاضیان واجد شرایط جدید واگذار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیری تصریح کرد: به همین منظور طرح های مجوزدار کشاورزی و غیرکشاورزی شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در مدت یک هفته با حضور فرمانداران بررسی و نتیجه آن به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اعلام می شود.
وی یادآور شد: مطالبات شرکت های دولتی و شهرداری های چهارمحال و بختیاری از دستگاه های اجرایی استان احصاء و به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برش شهرستانی برنامه های اجرایی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان تهیه و به فرمانداری های 9 گانه ارائه گردد.
وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری شناسایی و در قالب کتابچه ای کامل به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام شود و برای راه اندازی واحدهای تولیدی جدید در چهارمحال و بختیاری باید توان سرمایه گذاران ارزیابی شود.
امیری تصریح کرد: در احیای واحد های تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری به گونه ای عمل شود که بدهی تولیدکنندگان افزوده و انباشته نشود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بروزرسانی تجهیزات واحدهای تولیدی قدیمی و راکد در استان هزینه زیادی نیاز دارد و سرمایه گذاری ها به سمت و سوی ایجاد طرح های جدید هدایت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نمایشگاه بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری هشتم تا یازدهم آبان در جزیره کیش برگزار می شود.
سیامک سلیمانی دشکی تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی متولی سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری نسبت به ارائه فرصت های سرمایه گذاری، معرفی منطقه ویژه اقتصادی، بیان دستاوردهای پارک علم و فنآوری و برنامه ریزی به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این نمایشگاه اقدام کنند.
وی افزود: هماهنگی های لازم برای حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری جزیره کیش فراهم شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: چهار هزار و 117 طرح کشاورزی و غیرکشاورزی دارای مجوز به وسعت 25 هزار و 600 هکتار در استان وجود دارد.
ذبیح الله غریب تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و 217 طرح با چهار هزار و 600 هکتار وسعت در زمینه کشاورزی و یکهزار و 800 طرح با 21 هزار هکتار مساحت در بخش غیرکشاورزی است.
وی یادآور شد: وضعیت کلی این طرح ها هنوز مشخص نیست و تعیین تکلیف وضعیت آن ها نیاز به برگزاری نشست های کارشناسی در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 52 واحد با شرایط خلع ید در استان شناسایی شده است.
محمدعلی شفیع زاده اظهار کرد: از این تعداد حکم خلع ید 12 واحد به وسعت 13 هکتار صادر و به بیت المال بازگشت داده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 480 واحد تولیدی چهارمحال و
بختیاری تعطیل بود.
سید نعیم امامی تاکید کرد: از این تعداد 230 واحد تولیدی وجود خارجی نداشت و پروانه آن ها ابطال شد و از مجموع یکهزار و 100 واحد صنعتی دارای پروانه در چهارمحال و بختیاری 18 درصد برابر حدود 200 واحد فعالیت تعطیل است.
امامی تصریح کرد: بقیه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری 30 تا 100 فعال است و 25 درصد آن معادل بیش از 80 درصد فعالیت دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این نشست کلیات برنامه عملیاتی و اجرایی اقتصاد مقاومتی استان در سال 1397 – 1396 تصویب شد.
حبیب الله وفایی اظهار کرد: رشد اقتصادی، افزایش و ایجاد درآمد پایدار، پایداری و افزایش اشتغال از طریق تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدیدی براساس مزیت های نسبی و محورهای توسعه چهارمحال و بختیاری از مهمترین اهداف برنامه عملیاتی و اجرایی اقتصاد مقاومتی استان در سال 1397 – 1396 محسوب می شود.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح وضعیت اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی چهارمحال و بختیاری متحول خواهد شد.
در این نشست مقرر شد، بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به بدهی معوق یک واحد تولیدی راکد استان که برای تعیین تکلیف بدهی های بانکی و مالیاتی خود رغبتی ندارد، اعمال قانون کند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

دیگر خبرها

  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو