Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران استان به قوانین و مقررات در جذب و بکارگیری نیرو توجه جدی داشته باشند، چراکه با چنین کارهایی فرصت از نخبگان گرفته می شود و این مملکت با درست کردن این گونه مسایل درست می شود.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد احمدی در نشست شورای اداری استان افزود: اهتمام به مسایلی همچون اشتغال، مشکلات بانکی و موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری به مفهوم نفی مسایل فرهنگی و اجتماعی نیست بلکه در قالب یک سیستم می دانیم و همان اندازه که تاکید بر پروژه های عمرانی داریم به بخش فرهنگی نیز توجه داریم و به هیچ وجه مسایل حساس فرهنگی را قربانی مسایل صرف اقتصادی نمی کنم و نگاهی جامع و فراگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه 23 مولفه راهبرد اساسی ما در استان کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: این مولفه ها بعنوان فصل الخطاب و قاب اصلی ریل گذاری استان در نظر گرفته خواهد شد و مسیر توسعه استان در این قالب دنبال خواهد شد. در راستای تدوین برنامه ‌پنج ساله، مقدمات آن انجام شده است و این مهم اجرایی می شود.

وی با اشاره به تعامل بین دستگاهی جهت تسهیل و تسریع در روند امور اجرایی استان ادامه داد: آنچه که در طول یک ماه طی جلسات و بازدیدها دیده شده بطور گسترده ای هماهنگی و تعامل بین دستگاهها باید باشد تا دستگاههای اجرایی بتوانند با هم افزایی به اهداف خود برسند، وجود ندارد که بخشی از این هماهنگی با پیگیری و نظارت و ساز وکار ما و بخشی نیز با باورها و اعتقادات مدیران محقق می شود و خروجی ما بعنوان مدیران دولت زمانی نمود خواهد داشت که همه در کنار هم باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعامل دستگاههای اجرایی با سایر نهادهای حاکمیتی عنوان کرد: نمایندگان مجلس برخواسته از بطن مردم هستند، ما یک سیستم هستیم احتمال دارد در برخی موارد سلیقه ام با نماینده ای متفاوت باشد اما این دلیل نمی شود که کار مردم را بخاطر اختلاف سلیقه کنار بگذارم و کم کاری کنم. همچنین با ائمه جمعه همینطور، چراکه به همان اندازه که ما مدیران دغدغه خدمت به مردم داریم ائمه جمعه استان نیز دارند. این تعامل دوسویه خواهد بود همانطوری که ما انتظار داریم ائمه جمعه مشکلات مردم را به خوبی احصاء و پس از بررسی کارشناسی و اطلاعات دقیق از تریبون نمازجمعه اعلام می کنند و در راستای رفع مشکلات مردم ما مسئولان موظف هستیم که به توصیه ها، نظرات و پیشنهادات آنها توجه کنیم از سوی دیگر توقع داریم که ائمه جمعه خدمات دولت و نظام را از تریبون نماز جمعه انعکاس دهند.

احمدی تاکید کرد: البته در کارها ممکن است اختلاف سلیقه پیش بیاید اما مدیران با آگاهی بخشی و سعه صدر تلاش کنند و هدفتان رفع مشکلات مردم باشد. مدیران تعامل با نماینده ولی فقیه در استان، نهادهای نظامی و انتظامی داشته باشند و تمام کسانی که بعنوان نهادهای عمومی غیردولتی یا NGO قصد خدمت به مردم را دارند انتظار دارند که مدیران دستگاه‌های اجرایی بعنوان دولت در کنار آنها باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید از قوانین و مقررات اداری، مالی و بودجه ای شناخت کافی داشته باشند، بیان کرد: مدیران باید به قوانین تسلط و شناخت کافی به قوانین داشته باشند تا اظهارات‌شان در چارچوب مقررات و مستند باشد.

مدیران ما نباید جزیره‌ای عمل کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباط مستمر و شبکه یا مدیران شهرستانی با استان و استانی با مرکز لازم است و مدیران ما نباید جزیره ای عمل کنند بلکه هر مدیری باید کاملا با مدیر دستگاه مربوطه اش در استان ارتباط و تعامل سازنده داشته باشد، چراکه هزینه این فقدان تعامل را مردم در فرسایشی شدن پروژه ها، کمبود و پایین بودن کیفیت خدمات پرداخت خواهند کرد. همان اندازه که توقع از مدیران شهرستانی برای تعامل با استان داریم، توقع بیشتر از مدیران استانی برای تعامل با وزارتخانه ها و سازمانهای مرکزی داریم.

احمدی با بیان اینکه مدیران تقویت ساز وکار نظارت مستمر و حضور میدانی در فضای ماموریت با محوریت نظارت طرح ها و پروژه ها را در برنامه خود داشته باشند، تصریح کرد: پول ابزار خوبی برای مدیریت است اما شرط کافی نیست بلکه شرط کافی درست استفاده کردن از پول است و شرط درست استفاده کردن از پول نظارت، پیگیری و شناخت است و مطمئن باشیم که بداقبالی‌ها سراغ کسی می‌رود که از صندلی خود دل نمی‌کند و دنبال کارهای دستگاهش برود. مدیری که سرکشی از پروژه‌ها ندارد، اطلاعات از دستگاه ندارد و حساسیت ندارد به راحتی توسط اطرافیان و کارشناسانش دور زده می شود و تفویض اختیار سلب مسئولیت نمی کند.

وی افزود: اعتبارات بخصوص اعتبارات تملک دارایی را به موقع جذب کنیم و اجازه ندهیم که نیمه دوم سال جذب شوند، مدیری که اینطوری برنامه ریزی می کند، دغدغه برنامه و کار اجرایی درست را ندارد که در نهایت اعتبارات را منحرف می کند و منجر به دعوا با دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از شاخص های ارزیابی مدیران را گرفتن سهم استان از اعتبارات ملی عنوان و بیان کرد: رشد و تعالی استان کهگیلویه و بویراحمد رسالت ما مدیران است بنابراین همه مدیران باید تلاش کنیم که تمام نقاط استان پیشرفت کند و عمران و آبادانی داشته باشد پس باید در توزیع اعتبارات و فرصت ها اهتمام جدی داشته باشیم که عدالت رعایت شود اما رویکرد حاکم بر عدالت توزیع فقر نباشد یعنی این که چون من نتوانسته ام بیاورم موتور آن که در حال رشد است را خاموش کنم.ما هم تلاش می کنیم برای مناطق برخوردار فرصت های جدید خلق کنیم و بریا مناطق محروم و غیر برخوردار در تسریع دادن به پروژه ها و توجه بیشتر مدیریت کنیم و بهبود داده شود.

روحیه اشرافیگری در مدیریت ساری و جاری نشود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اولویت مدیران استان بر مدیریت درآمد نه مدیریت هزینه باشد که این امر با ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر مقدور می شود، اینکه منتظر تخصیص اعتبار باشم این مدیرت توسعه یا نیست و امروز بدرد ما نمی خورد بلکه مدیری را می خواهیم که مدیریت درآمد را اولویت اول خود قرار دهد.

احمدی تصریح کرد: مدیران از هزینه های غیر ضروری خود داری کنند و پاک دستی و امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، اعتباراتی که به دست ما می رسد بیت المال است و حتی برای نفس کشیدن از افراد یارانه بگیر گرفته ایم و مدیر حق ندارند خرج دیوان سالاری، سفرهای غیر ضروری، سفره های آنچنانی و هزینه های اضافی کنند، بیایید یه ذره هم به سفره های مردم نگاه کنیم اگر قرار است جلسه یا مهمانی دارند متناسب با آن خرج کنند اما مدیر نظام اسلامی نباید روی سفره های آنچنانی بنشیند. سعی کنیم روحیه اشرافیگری در مدیریتمان ساری و جاری نشود، مدیران سفرهای و جوانان بیکار مردم را به یاد آورند بعد اگر خواستند دست توی کاسه بیت المال کنند.

وی ادامه داد: مدیران از گسترش ساختارها، تشکیلات و فضاهای فیزیکی غیر ضروری خودداری کنند، عظمت یک مدیر به ارتفاع صندلی اش، بزرگی اداره اش نیست بلکه به توانمندی و خروجی عملیاتی و میدانی اش است. برخی ادارات استان در تراز اداری امروز ما جا ندارد که نیاز به ارتقاء دارد اما مدیران سعی کنند مهمانسرا ایجاد و یا گسترش ندهند بلکه باید بخش خصوصی را تقویت کنیم.  برخی دستگاهها که بازنشستگانشان مطالباتی دارند اموال غیرمنقول خود را بفروشند و مطالبات را پرداخت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران استان به قوانین و مقررات بخصوص در جذب و بکارگیری نیرو توجه جدی داشته باشند، تاکید کرد: وظیفه اخلاقی، دینی و شرعی ماست که در جذب نیرو برای همه فرصت برابر ایجاد و قانون و مقررات را رعایت کنیم، برای رضایت و دنیای کسی، عاقبت و آخرت خودمان را به نابودی نکشانیم چراکه با چنین کارهایی فرصت از نخبگان گرفته می شود که اگر هم بوده گذشته با خدای خودمان عهد کنیم که دیگر انجام ندهیم و این مملکت با درست کردن این گونه مسایل درست می شود.

پرهیز از خط بازی و قوم گرایی در عزل و نصب ها و اعطای فرصت ها

احمدی عنوان کرد: با حراست و صیانت از بیت المال اجازه ندهیم زیر دستان از بی توجهی ما زمینه غارت بیت المال برای آنها فراهم شود. از خط بازی، قوم گرایی و رابطه بازی در عزل و نصب ها و اعطای فرصت ها پرهیز شود. نیروهای خوب، جوان و تحصیلکرده در دستگاهها زیاد داریم و در بین خطوط سیاسی غربالگری لازم صورت گرفته و در بین اصلاح طلبان تند و پایداری های تند نیز افراد خوب داریم که ملاک خوب بودن آنها عاقل بودن، با انصاف، متخصص و دست پاک است و مدیران از این افراد استفاده شود.

وی با بیان اینکه از امکانات دولتی بخصوص خودروهای دولتی استفاده شخصی نشود، گفت: اجازه سوء استفاده از بیت المال داده نشود و در مکان از روشهایی که به بخش خصوصی ختم می شود استفاده کنیم تا هزینه کمتر شود. وظیفه ما تکریم ارباب رجوع است و باید مدیران به این مهم بدون از سیاسی کاری توجه داشته باشند و حقوق مردم را رعایت کنند و فرصت برابر به آنها داده شود.

نباید از نقد رسانه ها هراس داشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مدیران از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، نرفتن به سمینارها ایراد و خللی ایجاد نمی کند اما دنبال اعتبارات از مرکز و پیگیر رفع مشکلات مردم می تواند در توسعه استان نقش مهمی داشته باشد و مدیری که به دلایلی در وقت سرکار نیست یک نوع خیانت است. از ظرفیت بانوان متناسب با جایگاهها استفاده شود. برای ادارات شهرستان مدیری انتخاب شود که قدرت جسارت، تصمیم گیری و مدیریت داشته باشد.

احمدی با اشاره به تعامل مدیران با رسانه ها گفت: مدیران با رسانه ها تعامل در انعکاس خدمات دولت داشته باشند،رسانه ها چشم و گوش ما هستند این قشر در بین مردم مسایل و مشکلات را می بینند و انتقاد می کنند که مدیران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند. مدیر قوی کسی است که برنامه ریزی می کند، ریل گذاری می کند و اعتقاد به مسیر خود رارد و در این مسیر حتما انسان خطا دارد بنابراین مدیران بگذارند رسانه ها با نقد عملکردها را ارزیابی کنند و نباید از نقد رسانه ها هراس داشت بلکه با کار کارشناسی و سعه صدر پاسخ رسانه ها را بدهند و اگر عزمتان راسخ باشد و به مسیرتون اعتقاد داشته باشید، قضاوت نهایی را مردم خواهند کرد.

وی با اشاره به کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملکی حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارم آبان ماه اضافه کرد: ایشان نماد فرهنگ، دانش و علم این استان است و با توجه به اینکه مهمانان ویژه ای داریم تمام توان استان را در برگزاری باشکوه این کنگره بسیج کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار