Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری اردبیل گفت: توقعات مردم را نباید در حدی بالا ببریم که امکان جوابگویی برای آنها وجود نداشته باشد.

‌سرپرست استانداری اردبیل گفت: توقعات مردم را نباید در حدی بالا ببریم که امکان جوابگویی برای آنها وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اقبال عباسی در جلسه شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در شرایط بهتر حکمرانی باید بخش خصوصی، دولتی و نهادهای مدنی با هماهنگی بیشتر عمل کنند تا روند توسعه به شکل مناسب اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در جریان تعامل و همکاری مشترک این سه مجموعه قطعا توزیع عادلانه اعتبارات و منابع نیز اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: ما نباید توقعات مردم را به گونه‌ای بالا ببریم که امکان پاسخگویی به آن را نداشته باشیم، بلکه باید در محدوده اختیارات و منابعی که در اختیار داریم طرح‌ها و پروژه‌های خود را تعریف کنیم.


سرپرست استانداری اردبیل در ادامه تصریح کرد: در کشور ما باید کشاورزی به عنوان یک اصل مهم و اولویت دار مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه ما به راحتی می توانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را برای فعالان بخش کشاورزی فراهم کنیم که در این بین دشت مغان با توجه به ظرفیت‌ها بی نظیر از یک جایگاه خاص در سطح ملی و حتی بین المللی برخوردار است.


عباسی ضرورت سرمایه گذاری اساسی در این بخش را با جذب سرمایه گذاران غیردولتی یادآور شد و اضافه کرد: ما باید در قبال سرمایه‌گذاری‌های انجام شده انتظار تحرک و توسعه را داشته باشیم که قطعا فعالان بخش کشاورزی می‌توانند در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و نوسازی و همچنین بهبود شرایط تولید در این بخش گام های جدی و اساسی را بردارند.


وی با بیان اینکه تاکنون از بودجه سال جاری تخصیص ها در حد پائینی بوده است، گفت: اگر 60 میلیارد تومان برای حمایت از بخش کشاورزی به استان ابلاغ شده اما باید فعالان این بخش بدانند که ریالی از این اعتبار تخصیص نیافته و تنها در روی کاغذ به ما این منابع را ابلاغ کرده‌اند، بطوری که انتظار می‌رود از 300 میلیارد اعتبار استان 30 درصد که رقمی در حدود 60 میلیارد تومان به حمایت از زیرساخت‌های بخش کشاورزی با هدف تقویت تولید و اشتغال اختصاص یابد.


سرپرست استانداری اردبیل تصریح کرد: ما برای توانمندسازی دشت مغان و ایجاد ظرفیت‌های توسعه کشاورزی در این دشت به عنوان یک محدوده زرخیز جغرافیایی باید منابع حمایتی خود را افزایش دهیم تا با اجرایی شدن  طرح هایی همچون اراضی پایاب سد خدافرین و آبیاری آنها بتوانیم به افزایش توان اقتصادی کشاورزان کمک کنیم.


عباسی گفت: در حال حاضر یک میلیارد دلار در دشت مغان برای پایاب سد خدافرین سرمایه گذاری می‌شود تا در چهار سال زمینه آبیاری 62 هزار هکتار اراضی فراهم آید که ما از وزارت نیرو می‌خواهیم جدول زمان بندی اجرای این طرح را برای استان مشخص کند.

وی با قدردانی از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در اردبیل گفت: قطعا در بازدیدهای امروز و نتیجه گیری نهایی در روزهای آینده امیدواریم در بودجه سال آینده نمایندگان مجلس حمایت جدی از بخش کشاورزی استان را با تصویب قوانین کارآمد داشته باشند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان