Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@01:58:48 GMT

بسته اخبار اقتصادی چهارم آبان ماه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۷۵۴۰

شناسایی جاسوس‌افزار جدید در ایران، احتمال انتقال پروازهای ایران به بصره، پیش بینی میزان تولید ناخالص داخلی ایران تا 13 سال آینده، دیدگاه‌های وزیر پیشنهادی نیرو و قیمت انواع سکه و ارز در آخر هفته برخی از مهمترین اخبار حوزه اقتصادی ایسنا در روز 4 آبان 1396 است.

به گزارش ایسنا متن کامل هرکدام از مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا با کلیک بر روی قسمت آبی رنگ متن آن با جزئیات کامل نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی جاسوس‌افزار جدید در ایران

جاسوس‌افزاری که اخیراً در ایران مشاهده شده از آیکونی مشابه آیکون مورد استفاده برای نمایش فولدرها توسط ویندوز استفاده و با انتخاب نام e_dadsara کاربر را به باز کردن پوشه‌ای حاوی اطلاعات الکترونیکی دادسرا تزغیب می‌کند.

به گزارش ایسنا، هدف اصلی این جاسوس‌افزار، سرقت اطلاعات قربانی به خصوص اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران از طریق ضبط کلیدهای فشرده شده توسط کاربر، رویدادهای ماوس، گرفتن تصاویر از سیستم،  محتوای کلیپ‌بورد و برنامه‌های اجرا شده توسط کاربر است.

این نمونه بدافزاری، جاسوس‌افزاری است که اخیراً در ایران مشاهده شده است و بر اساس اطلاعات سایت مرکز ماهر از آیکونی مشابه آیکون مورد استفاده برای نمایش فولدرها توسط ویندوز استفاده کرده و با انتخاب نام e_dadsara کاربر را ترغیب به باز کردن پوشه‌ای حاوی اطلاعات الکترونیکی دادسرا می‌کند، در صورتی که جاسوس‌افزاری مخفی شده در شکل پوشه است. 

احتمال انتقال پروازهای ایران به بصره

با تداوم دندان گردی مسوولان فرودگاه نجف و بالا نگه داشتن پروازهای ایرلاین‌های این فرودگاه، مسوولان شرکت‌های هواپیمایی به دنبال اتخاذ تصمیمی هستند که بتوانند فشارهای وارد شده به شرکت‌های ایرانی از طرف مسوولان این فرودگاه را کنترل کنند.

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از چند ماه قبل که فرودگاه نجف تصمیم گرفت نرخ هندلینگ فرودگاه را برای ایرلاین‌های ایرانی افزایش دهد و قیمت‌ها را به چهار برابر رقم ثابت برساند دو طرف مذاکراتی داشتند، اما با وجود وعده مسوولان این فرودگاه همچنان نرخ هندلینگ مانند سابق اعمال می‌شود. 

پیش بینی میزان تولید ناخالص داخلی ایران تا سال ۲۰۲۰

ایران با ۵۵۵ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۲۰ میلادی بالاتر از اماراتی‌ها و پایین‌تر از کشورهایی نظیر عربستان سعودی و ترکیه قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، تولید ناخالص داخلی یکی از مقیاس‌های اندازه‌گیری در اقتصاد است که در برگیرنده مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی است که طی یک دوره معین معمولا یک سال در یک کشور تولید می‌شود و منظور از کالاها و خدمات نهایی نیز، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیره تولید قرار گرفته‌اند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگری خریداری نمی‌شوند.

تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۵ معادل ۳۹۷ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۶ معادل ۴۱۶ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۴۷ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۸ معادل ۴۸۱ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ معادل ۵۱۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ معادل ۵۵۵ میلیارد دلار خواهد بود. 

راهی نوین در مدیریت منابع آب

اردکانیان دیدگاه‌هایش را درباره اولویت «سازوکارها بر سازه‌ها» تشریح کرد؛ موضوعی که چندین دهه است منتقدان عملکرد بخش آب و انرژی در ایران منتظر شنیدن آن هستند.

رضا اردکانیان که به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت نیرو به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، درباره راهی نوین در مدیریت منابع آب سخن گفت و راجع به مختصات این راه جدید به ایسنا اظهار کرد: من اول باید از مردم، فعالان محیط‌زیست، نخبگان و به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تشکر کنم که تا این حد به مسأله آب و انرژی توجه نشان می‌دهند. هر مسأله‌ای تا دستور کار جامعه و سیاستمداران نشود، قابل حل نخواهد بود. آب و انرژی امروز مسأله اجتماعی شده و من می‌بینم که نمایندگان مجلس با چه شور و تعهدی آن‌را دنبال می‌کنند. 

کدام خانه‌ها بیشترین فروش را دارند؟

درشهر تهران طی شهریورماه سال جاری بیشترین فروش خانه‌ها مربوط به واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۴.۸ درصد از کل معاملات بوده است.

به گزارش ایسنا، در شهریورماه سال جاری توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب زیربنای هر واحد مسکونی نشان می‌دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده در شهر تهران به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع معادل ۱۴.۸ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ و ۵۰ تا ۶۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۴ و ۱۲.۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در مجموع در شهریورماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۰.۴ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

  قیمت انواع سکه و ارز در آخر هفته

دلار آمریکا برخلاف روند افزایشی روز گذشته اندکی با کاهش قیمت روبرو شده و ۴۰۲۶ تومان قیمت دارد. سکه تمام طرح جدید با ثبات نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۳۰۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در بازار ارز یورو با افزایش قیمت همراه شده و ۴۸۲۵ تومان فروخته می شود. همچنین در میان سایر ارزها پوند انگلستان هم با حرکت افزایشی روبرو شده و به ۵۳۷۹ تومان رسیده است. از سوی دیگر لیر ترکیه ۱۱۱۱ تومان و یوان چین ۶۳۵ تومان قیمت دارند. همچنین دلار مبادله ای ۳۴۴۸ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری شده است.

بازار سکه نیز با ثبات نسبی روبرو است. نیم سکه ۶۶۴ هزار تومان و ربع سکه ۳۷۱ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می شوند. همچنین سکه گرمی ۲۵۲ هزار تومان قیمت دارد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

شیب نزولی قیمت دلارکه پس از پایان تنش‌های سیاسی و نظامی آغاز شد، شتاب گرفته و منجربه نزول قیمت دلار تا محدوده ۶۲هزار تومان شده است. کارشناسان می‌گویند اگر شوک سیاسی جدیدی رخ ندهد احتمال بازگشت قیمت دلار به محدوده ۵۰هزار تومان وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، یک روز بعد از پاسخ ایران به اسرائیل قیمت دلار شیب صعودی به‌خود گرفت و تا محدوده ۶۸هزار و ۵۰۰تومان پیشروی کرد، در این روز حتی در برخی بازارها هر دلار به قیمت ۷۰هزار تومان هم دادوستد شد.

شدت هیجان‌های کاذب در بازار به حدی بود که قیمت تتر که یک ارز دیجیتال مبتنی بر یک دلار آمریکا محسوب می‌شود و در میان کاربران ارزهای دیجیتال به‌عنوان مابازای دلار آمریکا خریداری می‌شود تا محدوده ۷۲هزار تومان هم پیشروی کرد.

چند روز بعد از فروکش کردن این هیجانات اما قیمت دلار شروع به نزول کرد و این نزول به‌ویژه بعد از آنکه مشخص شد فضای سیاسی ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی برای پاسخ نظامی به ایران صرفا یک هیاهوی رسانه‌ای بوده است بیشتر هم شد؛ به‌طوری که قیمت هر دلار آمریکا ابتدا به محدوده ۶۶هزار تومان و سپس به محدوده ۶۵ و ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. شتاب این روند نزولی ظرف روزهای گذشته بیشتر شده و آنطور که آمارها نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا اکنون به محدوده ۶۲هزار تومان رسیده که نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا از زمان اوج قیمت‌ها پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل نزدیک به ۱۰درصد افت کرده است.

نزول طلا

همگام با نزول قیمت دلار، قیمت سکه و طلا هم با نزول مواجه شده و طبق آمارها قیمت هر سکه طرح جدید، در ۲ هفته گذشته با ۹درصد کاهش اکنون به محدوده ۴۲میلیون تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم و نیم سکه نیز به‌ترتیب ۹.۲ و ۱۰درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه نزول سنگین ربع سکه است که عمدتا حباب بیشتری نسبت به سایر انواع سکه دارد. آنطور که نمودار قیمت نشان می‌دهد قیمت ربع سکه که یک روز پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل به ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده بود ظرف چند روز گذشته با ۱۳.۷درصد کاهش مواجه شده و اکنون به محدوده ۱۵میلیون و ۱۰۰هزارتومان رسیده است. همان زمان بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که قیمت ربع سکه حباب بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

پیش‌بینی آینده

از نظر تکنیکی چنانچه محرک خاصی در فضای سیاسی منجر به رشد دوباره قیمت دلار نشود این پتانسیل وجود دارد که قیمت هر دلار آمریکا تا محدوده ۵۷هزار تومان عقب‌نشینی کند و چنانچه قیمت به زیر این منطقه نزول کند، سرعت نزول قیمت دلار بیشتر خواهد شد و قیمت دلار می‌تواند دوباره به محدوده ۵۰ تا ۵۵هزار تومان بازگردد اما این موضوع مستلزم آن است که عوامل سیاسی و اقتصادی بار دیگر حجم تقاضا را برای دلار افزایش ندهند.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق دراین باره می‌گوید: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰هزار تومان برگردد.

او با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به‌علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، توضیح می‌دهد: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمام نیازهای قانونی کشور با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، می‌افزاید: تحولات بازار ارز به‌علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به‌صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

همایون دارابی یک کارشناس بازارهای مالی هم با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، می‌گوید: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت. او ادامه می‌دهد: طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد افت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوک خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

کد خبر 847310 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • بازوبند به کاپیتان چهارم پرسپولیس رسید
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی