Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید کنندگان وسایل نقلیه، خرده فروشان و سایر پیشروان کسب و کار آمریکا روز سه شنبه در واشنگتن دور هم جمع شدند تا قدرت خود را به طور بی سابقه ای به رخ دونالد ترامپ که قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) را در معرض نابودی قرار داده بکشند.  گفته می شود که نابودی پیمان نفتا برای این لابی کنندگان به منزله ی از بین رفتن سود تجاری آن ها و کاهش توانایی آمریکا برای رقابت در بازار جهانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از New York Times، بیش از 130 نماینده از طیف گسترده ای از صنایع مختلف روز سه شنبه به منظور افزایش فشارها جهت حفظ پیمان نفتا با سناتور های آمریکا دیدار کردند. لازم به ذکر است که کسب و کار بسیاری از این نمایندگان ارتباط تنگاتنگی با پیمان نفتا دارد. 
همزمان با مصمّم تر شدن دولت ترامپ برای گام برداشتن در جهت تغییرات اساسی در فضای کسب و کار آمریکا، آینده ی پیمان نفتا نیز به طور فزاینده ای در هفته های اخیر در معرض خطر قرارگرفته است. این تصمیم ترامپ کاخ سفید را در موضع تقابل با فضای کسب و کار در آمریکا قرار داده است، موضعی غیرعادی برای فضای کسب و کار از جانب رییس جمهوری برآمده از حزب جمهوری خواه که خود را به اصطلاح "دوست فضای کسب و کار" در اذهان معرفی کرده است.
پیشنهادات دولت ترامپ برای بازنویسی پیمان نفتا زنگ های خطر را برای صنعت خودرو سازی، خرده فروشان، شرکت های متمرکز بر فعالیت های کشاورزی و سایر بنگاه های تجاری به صدا در آورده است. این فعّالان تجاری آمریکا بر این باورند که مباحثی که دولت ترامپ قصد دارد وارد پیمان نفتا کند می تواند به شدّت به شرکت هایی آمریکایی و فضای کسب و کار صدمه وارد سازد.
یکی از مواد جدیدی که دولت ترامپ قصد دارد وارد پیمان نفتا کند بند پیشنهادی "غروب آفتاب" است که به موجب آن پیمان نفتا پس از 5 سال خاتمه خواهد یافت مگر آنکه سه کشور عضو این پیمان رای بر ادامه ی این پیمان بدهند. نگرانی بنگاه های تجاری آمریکا از آن جهت است که چنین بندی در پیمان نفتا سایه ای از عدم قطعیت را بر عملکرد آینده ی تجاری آنان می اندازد. به عقیده ی آنان، قطعیت و اطمینان شرط اساسی هر گونه سرمایه گذاری بلند مدت است. 
همچنین، تولید کنندگان نگران افزایش میزان تولید کالاهایی اند که در داخل آمریکا تولید می شود. تصمیم دولت آمریکا بر این است که 85 درصد ارزش خودروهایی تولیدی در منطقه ی آمریکای شمالی از تعرفه ی تجاری صفر پیمان نفتا بهره مند شود، تعرفه ای که در حال حاضر 62.5 درصد می باشد. پیشنهادات دولت آمریکا این موضوع را هم در بر خواهد گرفت که نصف ارزش خودروهای تولید شده در کانادا و مکزیک از ایالات متحده ی آمریکا تامین شده باشد. این امر باعث علاقه ی کارخانه ها برای انتقال صنایع خودروسازی خود به خارج از آمریکا و پرداخت تعرفه برای واردات کردن خودرو در آمریکا خواهد شد. اعمال مالیات بر صنایع خودروسازی، از بین رفتن فضای رقابتی موجود، و مسدود کردن واردات از کانادا و مکزیک از دیگر آثار پیشنهادات اخیر دولت آمریکا خواهد بود. 
به گفته ی مارک زندی، تحلیلگر اقتصادی در موسسه ی مودی آنالیتیکس، در صورت تصمیم ترامپ بر خروج آمریکا از پیمان نفتا اقتصاد آمریکا با صدمه ای جدی مواجه خواهد شد. به گفته ی وی خروج آمریکا از این پیمان آثاری همچون افزایش 150 میلیارد دلاری مالیات، بازگرداندن 20 درصدی تعرفه ها بر صادرات، و قرار دادن اقتصاد مکزیک در وضعیت رکود اقتصادی بر جای خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که رکود اقتصادی در مکزیک به خودی خود باعث روانه شدن سیل مهاجران مکزیکی به مرزهای جنوبی آمریکا خواهد شد.
جلسه ی لابی در روز سه شنبه توسط اتاق بازرگانی آمریکا طراحی شده بود، نهادی که قول داده بود تا "لشکری از لابی گران" تجاری را جهت جلوگیری از طرح مباحث جدید در نفتا روانه ی این جلسه کند. این گروه جلسه ای مشابه را ر روز 11 اکتبر با مجلس نمایندگان آمریکا ترتیب داده بود. گفته می شود بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه خواستار باقی ماندن پیمان نفتا هستند. این امر به آن دلیل است که نفتا باعث تقویت شرکت ها و فضای کسب و کار در ایالت های تحت نفوذ سناتورها است. از طرفی دیگر برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که قوه ی قانونگذاری آمریکا تاثیر کوچکی بر سیاست های تجاری کاخ سفید می تواند داشته باشد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

کد خبر 847274 برچسب‌ها خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است