Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر عبدالحمید احمدی به مناسبت هفته تربیت بدنی در برنامه زنده رادیو ایران حضور یافت.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در  گفتگوی رادیویی با تاکید بر پیچیدگی های ورزش گفت: ورزش حوزه ای گسترده است که نمی توان آن را به بخش های مجزا تفکیک کرد؛ همه اجزای ورزش با هم مرتبط هستند و نمی توان در مورد حوزه ای از آن به صورت جداگانه تصمیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که ورزش یک مقوله فرهنگی است، اظهار داشت: با بررسی تمامی جوانب ورزش در می یابیم که همه زوایای آن فرهنگی است و می تواند بر سایر زوایای فرهنگ کشور نیز تاثیرگذار باشد.

احمدی همچنین درخصوص فرهنگ ورزش کردن گفت: موضوع ورزش همگانی و نهادینه کردن عادت به ورزش در سبک زندگی مردم به عنوان یک عادت مثبت باید از سال های اولیه زندگی به کودکان آموخته شود. در این صورت است که انسان ها از تاثیرات مثبت ورزش کردن دائمی بهره مند شده و به صورت خودجوش و خودآگاه ورزش خواهند کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در حوزه فرهنگی، آموزش و پژوهش با تاکید بر تاثیر بسزای فرهنگی و تربیتی ورزش همگانی در زندگی روزمره افراد، تصریح کرد: کسانی که به طور روزانه و منظم ورزش می کنند، نسبت به کسانی که از نظر جسمی کم تحرکند، ویژگی های مثبت و برجسته تری دارند.

وی ادامه داد: آثار فرهنگی ورزش قابل لمس و پایش بوده و تاثیرگذاری آن بر فرهنگ زندگی انکار ناپذیر است، اما از منظری دیگر در حوزه ورزش قهرمانی، ورزش فرهنگی نیز قابل تامل است.

احمدی افزود: ورزش فرهنگی ورزشی است که در فرهنگ ایرانی با نام منش پهلوانی مشهور است؛ در این رویکرد، ارزش های فرهنگی و اخلاقی و اصول حرفه ای بسیار مورد توجه قرار می گیرند.
 
*بیشتر مخاطبین ما در بخش همگانی فعال هستند*

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه یکی از اصلی ترین اهداف ورزش را حفظ و ارتقای سلامت عمومی افراد عنوان کرد و گفت: با تقسیم ورزش به دو سطح همگانی و قهرمانی در می یابیم بیشترین مخاطبان ما در حوزه ورزش همگانی که رویکردی سلامت محور دارد فعال هستند.

وی در خصوص برنامه ریزی های فرهنگی برای آینده ورزش کشور تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم مقایسه کشور ها شاخص سلامت است و میزان حضور مردم در فعالیت های روزانه می تواند این شاخص را ارتقا بخشد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر 21 درصد مردم کشور در برنامه های ورزش همگانی فعالیت دارند و یکی از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان گسترش فرهنگ علاقه مندی به ورزش برای افزایش شاخص سلامت است.

احمدی تاکید کرد: توسعه فرهنگ علاقه مندی افراد به ورزش به این معناست که افراد با حداقل امکانات تمایل به ورزش کردن داشته باشند. ما همگام با توسعه زیرساخت ها باید به توسعه فرهنگ افزایش انگیزه ورزش کردن در بین آحاد مردم نیز بپردازیم.

وی افزود: همه 80میلیون نفر جمعیت کشور را نمی توان به راحتی تحت پوشش برنامه ورزش همگانی یا قهرمانی قرار داد. از این رو لازم است همه ارگان ها و سازمان های مرتبط به یاری وزارت ورزش و جوانان بیایند و با هم افزایی وعزم ملی به این مهم بپردازند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در چهار سال گذشته تلاش شده تا به سمت ایجاد توازن در دو بخش قهرمانی و همگانی گام برداشته شود. ما باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش خود را افزایش دهیم. زیرا اصلی ترین نیاز جوامع در حال توسعه سلامت است و ورزش یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین مولفه های سلامت است.
 
*ورزش اصحاب رسانه مغفول مانده است*
عبدالحمیداحمدی که علاوه برمسئولیتش در وزارت ورزش و جوانان رئیس هیئت مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران و مدیر مسئول ماهنامه علمی ورزشی دانشگاه انقلاب است، ضمن موثر دانستن نقش رسانه ها در توسعه ورزش در کشور اظهار داشت: ورزش کردن خود اصحاب رسانه مورد غفلت واقع شده و چنانچه فعالین این حوزه خودشان هم ورزشکار باشند بیشتر می توانند مردم را به این مهم تشویق کنند؛ همچنین چهره های شاخص ورزشی باید به تشویق مردم همت بگمارند.

وی ورزش را یک رسانه برشمرد و گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان موضوعات فرهنگی را از طریق ورزش در میان مردم منتشر می کنند و ورزشگاه ها برای آن ها به منزله پایگاه های توسعه فرهنگ به شمار می آید.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش با تاکید بر ظرفیت فضاهای ورزشی برای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش کردن تصریح کرد: ما باید از این ظرفیت مغفول مانده بهره برده و ناهنجاری ها را ازطریق این پایگاه از جامعه بزداییم.

احمدی مشارکت های فرهنگی چهره های شاخص ورزشی را یکی از نقاط عطفی که می تواند برای جوانان الگو باشد دانست و گفت: حضور جمعی ورزشکاران در محافل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: بعد از ابلاغ نظام نامه فرهنگی ورزش کشور که توسط شورای انقلاب فرهنگی تصویب و توسط رییس جمهور ابلاغ شد، کارهای بسیار خوبی در جهت توسعه فرهنگ ورزش انجام شده است که از آن جمله می توان به تشکیل کمیته فرهنگی در فدراسیون ها و باشگاه ها، تدوین آیین نامه ها، نظام نامه های فرهنگی، دستورالعمل ها و مقررات این حوزه و تصویب آیین نامه کمیته صیانت از ارزش های اخلاقی و حرفه ای در ورزش نام برد

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • کرمانی‌ها و کسب ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی