Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت علوم گفت: هر جامعه ای نیاز به الگو و مرجع دارد و باید قدر این الگوها را بدانیم.

به گزارش ایسنا، سید ضیاء هاشمی پنجشنبه، چهارم آبان ماه در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی افزود: امید است گفتگوها از مباحت عمومی فراتر رفته و رویکرد هایی داشته باشد که برای عرصه علم و فرهنگ ما آغاز حرکت جدیدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله ملک حسینی بیان کرد: بزرگانی از این قبیل، چنان عظمت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی دارند که به این جلسات نیاز ندارد و این ما هستیم که باید از این ظرفیت ها بهره بگیریم.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: علمای ما از لحاظ علمی و اخلاقی الگوی ما هستند و پاسخگوی سؤالات و رافع شبهاتند. جامعه علمی ما امروز این توقع را دارند که علمای ربانی پاسخگوی سوالات و الگوهای رفتاری باشند و افرادی مانند آیت الله ملک حسینی چنین ظرفیت هایی را داشتند.

هاشمی تصریح کرد: در مراسم تشیع آیت الله ملک حسینی (ره)به عینه دیدیم که بیش از سابق، مردم به روحانیت علاقه مند و دلبسته هستند، و آیت الله ملک حسینی روحانیتی به عنوان نماد دین و اسوه برای جامعه هستند و در مسیر زندگی، خود را ندیدند و تکلیف و مسئولیت های خود را دیدند و آیت الله ملک حسینی معلم اخلاق بودند.امروز ما نیاز داریم به عالمان ربانی که می توانند برای جامعه الگو باشند و هر جامه ای نیاز به الگو و اسوه دارد.

سرپرست وزارت علوم عنوان کرد: امروز باید بزرگان را قدر بشناسیم و معرفی کنیم و این بزرگان سبک صحیح زندگی در مراحل مختلف را به مردم نشان می دهند و عالمان ما باید پیشگام باشند و عالمانی که چنین ویژگی هایی دارند و در قید دنیا و جذابیت زندگی نیستند، نقش الگو و اسوه را دارند.

هاشمی تاکید کرد: جامعه ما نیاز به گروه های مرجع دارد و جامعه گروه های مرجع را پیدا می کند و مهم این است چه گروه هایی به عنوان مرجع فرهنگی قرار می گیرند. حوزه و دانشگاه باید الگوها را عرضه کنند و به خاطر این است که رفتار و مشی را برای خود اسوه قرار می دهند. امروز باید اسوه ها، بزرگان و مفاخر را قدر بشناسیم و هرجا این مهم نبوده است، جامعه آسیب دیده است و مفتخریم که استان ما یک الگوی برجسته و اخلاقی و شخصیتی دارد.

سرپرست وزارت علوم اضافه کرد: آیت الله ملک حسینی شخصیتی بزرگ و انسان مدار بود که خود را ندید و راه را دید و در این راه به منافع شخصی توجهی نکرد و عالمی برجسته بود.


مرحوم آیت الله ملک حسینی دارای ابعاد مبارزاتی و علمی بود

رئیس بنیاد فرهنگی امامت گفت: مرحوم آیت الله ملک حسینی دارای ابعاد مختلف از جمله مبارزاتی، علمی، اجتماعی و ملکات اخلاقی بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدعلی حسینی میلانی در نخستین کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی افزود: این مجلس برای تجلیل و تکریم از بزرگی از بزرگان ما تشکیل شده است.

وی تکریم بزرگان هر رشته‌ای را ضروری دانست و بیان کرد: مرحوم آیت الله ملک حسینی دارای ابعاد متعددی بودند و ما طلبه‌ها زود به کسی ایمان نمی‌آوریم و بپذیرید من به آیت الله ملک حسینی ایمان داشتم. مرحوم ملک حسینی دارای ابعاد مختلف از جمله مبارزاتی، علمی، اجتماعی و ملکات اخلاقی بود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید از نشست‌های تکریم و تجلیل به ویژه طلبه‌ها باید در جهات دیگر بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: امامت و ولایت از جمله ابعاد وجودی ایشان بود و اهتمام بسیار جدی داشتند و اگر در ایه تطهیر و یا حدیث غدیر وارد می‌شدند تخصص داشتند و مطالب را مستند بیان می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: پشت صحنه داعش که فکر و اعتقاد است فراموش نکنید باید ببینیم مبانی اعتقادی این‌ها چیست و آن را نقد کنیم زیرا خطر ان وجود دارد که طرفدار در کشور درست کنند. باید مبانی اعتقادی وهابیت به عنوان تربیت کننده داعش و غیر داعش را نقد کنیم.

آیت الله میلانی تاکید کرد: داعش چگونه یک جوان را آماده می‌کنند تا کمربند ببندد و منفجر کند و برخی را ازبین ببرد، اهل تخصص روی این مهم فکر کنند این‌ها فکر دارند باید فکر آنان را نقد کنیم و منتشر شود تا مبادا در کشور گرفتار داعش شویم. یک فرد از فرزندان اهل بیت(ع) در هر کجای دنیا منحرف شود زیاد است در حوزه‌ها و دانشگاه باید همکاری شود تا مبادا این شبهات در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مطرح شود.

وی گفت: اساتید بر این مسائل مسلط باشند و سر کلاس ارائه کنند تا مبادا تحت تاثیر فضای واقعی و مجازی قرار بگیرند و اینکه بزرگان کشور نگران نفوذ هستند. اگر نفوذ فکری شد یعنی ایمان جوانان تزلزل و منحرف شود اقتصاد، فرهنگ و اخلاق و سلامت جامعه بهم می‌خورد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسئولان انتظامی و امنیتی گزارش می‌دهند، این مسائل در ماه رمضان، محرم و صفر کم می‌شود. اگر در همه ماه‌ها و روزها اینگونه باشد جامعه متفاوت می‌شود. 

آیت الله ملک حسینی افتخار بزرگی برای جنوب کشور و خطه زاگرس بود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی افتخار بزرگی برای جنوب کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و خطه زاگرس بود.

به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی پنجشنبه، چهارم آبان ماه در کنگره ملی بزرگداشت نماینده فقید و سابق ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهان تشیع مفتخر بود که در طول تاریخ با تمام فراز و نشیب ها شخصیت های بزرگی تقدیم جهان بشریت کرده که تاریخ ساز بوده اند. از جمله آنها امام راحل معمار کبیر انقلاب اسلامی بودند که با اندیشه و تفکر خود به جهانیان نشان داد که جهان تشیع از ظرفیتی بالایی برای مکتب سازی، جامعه سازی و تمدن سازی برخوردار است.

وی بیان کرد: نگاه امام خمینی(ره) باعث شد که ملت ایران عظمت، شکوه، استقلال و سربلندی خود را احساس کنند. در مکتب امام و بزرگانی چون آیت الله بروجردی شاهد هستیم که فرزندانی به عرصه علم و ادب پا گذاشتند که راه، مشی و شخصیت آنها همانند امام راحل بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: مفتخر هستیم که در استان کهگیلویه و بویراحمد در بین همراهان و بزرگان، دین تشیع شخصیت بی بدیلی همچون آیت الله ملک حسینی(ره) دارد.

احمدی تصریح کرد: این کنگره بزرگداشت این عالم مجاهد است که سیری در زندگی و تاریخ زندگی اش نشان می دهد که هیچ گاه محرومیت ها و محدودیت ها باعث فروغ تابناکی علم نمی شود.

وی ادامه داد: آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی افتخار بزرگی برای جنوب کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و خطه زاگرس بود چراکه نه تنها در عرصه علمی با بهره گیری از محضر اساتید بزرگی از جمله آیت الله بروجردی و امام راحل درس علم و عالمیت را فرا گرفتند و شاگردان بسیاری را در شهرهای شیراز، قم و یاسوج پرورش دادند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در حوزه سیاست و فرهنگ، روحانی، عالم و متدینی بودند که برکات بی بدیلی داشتند و سالها مبارزه سخت و طاقت فرسا با همراهی امام راحل در مقابل رژیم طاغوت داشتند. گسترش مشی امام راحل در مبارزه با طاغوت، مردم داری و دغدغه فقر مردم از ویژگیهای این عالم برجسته است.

احمدی اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس در زمینه بسیج مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار مردم حضور داشت. همیشه در بین مردم و عشایر بود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری 12 آبان سال 91 در سن 88 سالگی دارفانی را وداع گفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور گفت: خداوند قرآن کریم را به گستره فراگیر همه زمان‌ها تا روز قیامت نازل کرده و امام هادی علیه السلام نیز در این خصوص فرمودند تازگی و طراوت قرآن کریم به دلیل آن است که خداوند این کتاب را تنها برای زمان و مردم خاصی نازل نکرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از تمام افرادی که در برپایی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای تلاش کردند قدردانی کرد و امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتند که باید در قرآن تامل و تدبیر کرد که در این صورت کلام وحی در انسان نفوذ کرده و اثر بخش خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف رویکرد قرآنی دارند که البته این امر در قبل و بعد از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و تفسیر آیات بر اساس شرایط هر دوره بوده است.

وی تاکید کرد: شیوه تفسیری آیت الله خامنه ای اجتهادی و قرآن به قرآن و مبتنی بر روایات و خرد و عقل است که برخی پژوهشگران نکات ظریفی در خصوص روش تفسیری رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تدبیر و تامل در کلام وحی پیش از تلاوت آن دارای اهمیت است که در این راستا توجه به محکمات در کنار مشابهات باید مورد توجه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: تفسیر قرآن کریم باید به نحوی باشد تا همگان آن را فهم و درک کنند و باید موضوعات مختلف اجتماعی مورد توجه باشد و صرفاً به احکام پرداخته نشود و رویکرد هدایتی و تربیتی در این عرصه مورد توجه باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخشی برای بشریت است افزود: تامل در قرآن کریم موجب خواهد شد زنگار از دل انسان برداشته شود و بستر لازم برای هدایت انسان فراهم گردد که در این صورت آدمی مشمول رحمت الهی نیز خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است و در هر بیان ایشان از معارف قرآنی نشانه‌های دیده می‌شود.

کد خبر 6094253

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد