Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان اولین جشنواره تئاتر استانی روح‌الله از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از تئاتر روایت؛ در مقدمه فراخوان اولین جشنواره تئاتر استانی روح‌الله که قرار است از 1 بهمن ماه در استان اصفهان برگزار شود، آمده است:
امام خمینی (ره) سرچشمه زلال حقیقت و ‌‌‌‌گوهر یکتای که صدفش در دریای معرفت الهی پنهان است ایشان چراغ هدایت الهی است که باعث روشنایی صراط مستقیم در عصر جاهلیت ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقیهی عادل، رهبری عالم، مجتهدی اعلم و سیاستمداری عارف و فیلسوفی محجوب و شاعری دل‌سوخته است که دفتری ناگشوده از ایثار و جوانمردی و شکوه که واژه در برابر عظمتش سرتعظیم فروآورده است. خورشیدی که با طلوع آن هزاران چشمه نور در زندگی ملت ایران جوشاند و روح اسلام را در کالبد جان اسلام و ایران دمید و آن را دوباره احیا کرد. در این راستا موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)استان اصفهان جشنواره تئاتر روح‌الله را در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی برگزار می‌‌کند.

اشاعه و ترویج اندیشه حضرت امام خمینی (ره) هچنین گرامیداشت پدیدآورندگان و تولید کنندگان این آثار از اهداف جشنواره است.

موضوعات جشنواره:

موضوع جشنواره، امام خمینی (ره) است، هنرمندان مجاز هستند علاوه برپرداختن مستقیم به شخصیت امام (ره)، به سایر موضوعات مرتبط با اندیشه‌ها و آثار آن بزگوار از جمله: امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی، امام (ره) و تقریب مذاهب و اقلیت‌های دینی، سبک زندگی، روحیه شاعرانه و عواطف خانوادگی، آزادگی، آزادی، صلح، اندیشه‌های حکومتی، مردم سالاری، ساده زیستی، اعتدال، اخلاق، کرامت انسانی، عدالت، عبادت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و موضوعات مشابه اقدام به ارسال اثر کنند.
هنرمندان جهت استفاده از منابع مکتوب می توانند از آثار موجود در کتابخانه تخصصی نگارستان حضرت امام خمینی (ره)و پرتال امام خمینی (ره)به آدرس استفاده کنند.

بخش های جشنواره:

الف- تئاتر صحنه‌ای ب- تئاتر خیابانی ج- نمایشنامه‌خوانی

شرایط شرکت در جشنواره:
شرکت درجشنواره برای عموم آزاد است.
تکمیل فرم مشخصات کارگردان همراه با مجوز مکتوب نویسنده الزامی است.
به آثار برگزیده که بیش از یک نویسنده داشته باشدتنها یک جایزه اهدا می گردد.
تکمیل فرم ثبت نام از سوی هنرمند به منزله پذیرش مقررات جشنواره خواهد بود.
مسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای حقیقی و حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده به عهده متقاضی است. و دبیرخانه در قبال دعاوی مذکور هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
شورای سیاستگذاری جشنواره حق هرگونه استفاده فرهنگی و انتشار آثار با ذکر نام پدیدآورنده اثر را برای خود محفوظ می داند.

جوایز:

به برگزیدگان در بخش های کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه، پوستر و بروشور، موسیقی، نور، لباس، تندیس، لوح ‌تقدیر و جایزه نقدی اهدا می گردد.
کمک هزینه گروه های راه یافته به بخش اصلی جشنواره بنا به نظر هیت داوران:
الف- تئاتر صحنه‌ای از مبلغ 30/000/000 ریال تا 50/000/000 ریال
ب- تئاتر خیابانی 20/000/000ریال (مشروط به 4 اجرا در مکان هایی که دبیرخانه مشخص می کند.)
ج- نمایشنامه خوانی هر گروه از مبلغ 5/000/000 تا 20/000/000ریال

لازم به ذکر است مبلغ کمک هزینه جشنواره بر اساس نفرات گروه، کیفیت نمایش های راه یافته بر اساس نظر هیأت داوران تقدیم می گردد.
همچنین نمایش های موفق و برگزیده جهت اجرای عمومی در استان اصفهان و استانهای همجوار مورد حمایت قرار می گیرند.

مدارک لازم:

علاقمندان به شرکت در جشنواره با مراجعه به آدرس ضمن تکمیل فرم تقاضا و چکیده سوابق و عکس کارگردان، خلاصه نمایشنامه همراه با فایل pdf, word نمایشنامه خود را بار‌گزاری کنند.
متقاضیان شرکت در جشنواره نمایشنامه خوانی، اجرای ضبط شده خود را بر روی لوح فشرده با فرمت MPG4 همراه با کد رهگیری ثبت نام در سایت به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اجرای جشنواره:

علاقه‌مندان به شرکت درجشنواره تا 96/8/15 فرصت ارسال متن به دبیرخانه را دارند. طبق گاهشمار جشنواره، نتایج بازخوانی متون 96/8/25 اعلام خواهد شد و نمایش‌های منتخب 96/10/1 تا 96/10/20 مورد بازبینی قرار می‌گیرند. نخستین جشنواره تئاتر روح‌الله از 96/11/1 تا 96/11/5 برگزار خواهد شد.

لازم به توضیح است: در طول برگزاری جشنواره کارگاههای آموزشی با حضور اساتید و هنرمندان ارزنده کشور و استان برگزار می‌شود.

دبیرخانه اولین جشنواره استانی تئاتر روح‌الله در اصفهان میدان فیضنگارستان امام خمینی (ره) واقع شده است. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می توانند طرح‌های خو را به ایمیل جشنواره ارسال کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری

در پی درگذشت حاجیه خانم معصومه حائری یزدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام تسلیت در پی می آید:

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب تأثر فراوان گردید.

جایگاه آن بانوی با فضیلت، پرهیزگار و فداکار در بیت شریف امام راحل عظیم الشان و تحمل سختی های دوران مبارزات امام خمینی(س) پس از شهادت همسر گرامی شان، آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در دوران تبعید، و تحمل رنج های فراوان، از ایشان همسری نمونه یک شهید به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت شریف و رفیع امتم امام خمینی (س) و فرزندان داغدیده ایشان برای آن بانوی محنت کشیده انقلاب، غفران الهی و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر از خداوند متعال دارم.

علی کمساری

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)

 

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت