Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه خروجی از مرز خسروی به سمت عتبات نداریم، گفت: طرف عراقی هنوز به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز نکرده است.

شهریار حیدری در گفتگویی با اشاره به فعالیت روزانه کمیته های ستاد مرکزی اربعین، اظهار کرد: ستاد اربعین به صورت مرتب ترددها، امورات و کارهای مرزی را رصد می کنند و در صورت وجود وقفه یا مشکل پیگیری لازم را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ستاد اربعین از هفته آنها فعالیت خود را به صورت شبانه روز دنبال می کند، افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام شده کارها به مرحله عملیاتی رسیده است.

آخرین وضعیت مرز خسروی

سخنگوی ستاد مرکزی همچنین به وضعیت مرز خسروی نیز اشاره و تصریح کرد: انصافا این مرز از آمادگی خوبی وجود دارد ولی دولت عراق هنوز به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

وی با اشاره به پیگیری های فشرده در این زمینه، یادآورشد: احتمالا ظرف مدت یکی دو روز آینده این مرز نیز برای تردد زائران بازگشایی می شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به این شرایط خروجی از مرز خسروی به سمت عتبات نداریم، ادامه داد : طرف عراقی هنوز به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز نکرده ولی هر زمان امکان این وجود دارد که مقامات عراقی آمادگی خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز محدودیت زمانی برای خروج زائران از مرز خسروی مشخص نشده است، افزود: این موضوع به این بستگی دارد که طرف عراقی تا چه ساعتی آمادگی برای ورود زائران را دارد ولی از نظر ستاد مرکزی اربعین فعالیت مرزها ۲۴ ساعته است.

حیدری به گزارشات رسیده در خصوص امنیت خوب مرز خسروی برای تردد زائران نیز اشاره کرد و گفت: زمینه حضور زائران اعم از پارکینگ و مواکب در مسیر در نظر گرفته شده است.

تردد زائران با وسایل نقیله شخصی به آن سوی مرز امکان ندارد

وی در ادامه با بیان اینکه درباره موضوع اربعین طرح های زیربنایی که به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در قالب برنامه های کوتاه مدت عملیات های ضروری با تأکید برحضور نیروهای انسانی صورت گرفته است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه در حوزه هدف گذاری های کلان اعم از توسعه جاده ها، چندبانده کردن، تجهیز جاده ها، ایجاد پارکینگ در مسیر به مرحله خوبی رسیده و در حال انجام است، تصریح کرد: ولی با توجه به تجربه های سال های گذشته امسال برای میزان ترددها امکانات فراهم شده ولی اینکه عنوان کنیم تمامی فعالیت های عملیاتی در این حوزه امسال به اتمام می رسد باید گفت که نه.

وی به تجهیز پارکینگ ها برای اربعین امسال نیز اشاره و تأکید کرد: لاین بندی، نصب روشنایی، دیوار کشی صورت گرفته و پارکینگ ها از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

حیدری با اشاره به اینکه تردد زائران با وسایل نقیله شخصی یا عمومی به آن سوی مرز در این زمان امکان ندارد، یادآورشد: در زمان عادی هموطنان عزیز می توانند برای زیارت عتبات با خودروی شخصی و یا عمومی از مرز عبور کنند ولی برای این ایام با توجه به لاین بندی و حجم زیاد زائر این امکان وجود ندارد.

به گفته این مسئول در زمینه وسایط نقلیه تمامی امکان لازم برای جابه جایی زائران در مرزها تعبیه شده و حتی درصورتی که طرف عراقی نیز با مشکل مواجه شود در نقاط چهارگانه مرزی خودور به اندازه کافی پیش بینی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد

سخنگوی صنعت برق گفت: با بسیج همه جانبه و آماده باش گروههای عملیاتی و اجرایی در سراسر کشور از چند روز گذشته، برق مراکز برگزاری آزمون سراسری تامین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در کنار آماده باش همه گروه‌های عملیاتی و فنی، هماهنگی‌های لازم برای استقرار و ورود دیزل ژنراتورهای سیار به مدار انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های عملیاتی در کنار مراکز برگزاری آزمون نیز مستقر شده بودند، گفت: در چند روز گذشته بررسی شبکه‌های تامین برق مراکز و حوزه‌های امتحانی از جمله اقداماتی بود که به منظور اطمینان از پایداری شبکه برق مراکز برگزاری کنکور سراسری انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تأکید بر وضعیت مطلوب و پایداری شبکه‌های توزیع برق خاطرنشان کرد: سامانه ١٢١ مرکز اتفاق برق همچون همیشه به صورت شبانه روزی و در صورت بروز هرگونه خاموشی و خسارت ناشی از حوادث به شبکه برق آماده دریافت گزارش بودند تا در صورت گزارش‌های احتمالی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق شهروندان و به ویژه مراکز برگزاری آزمون اقدام کنند.

کد خبر 748152

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است