Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آمار صدور ويزاي اربعين در کشور در حالي از مرز يک‌ميليون رواديد گذشته که همچنان برخي از زائران از روند کند صدور ويزا گلايه‌مند هستند و مسئولان وعده تسريع در اين فرآيند را داده‌اند.
خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبري اربعين آخرين رويدادهاي مرتبط با پياده‌روي اربعين را مرور خواهيم کرد، مواردي از وضعيت صدور ويزا و مشکلات رخ‌داده براي زائران تا جزئيات اخبار مرزهاي چهارگانه کشور براي تردد در ايام اربعين.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرين خبرها از صدور رواديد
رئيس اداره گذرنامه و رواديد وزارت امور خارجه امروز از صدور يک‌ميليون و 15 هزار رواديد براي زائران اربعين خبر داد و گفت: تعداد دفاتر صدور رواديد به 17 مورد افزايش‌يافته است.
مجتبي کريمي با اشاره به تأخير رخ‌داده در روند صدور رواديد گفت: با سفير عراق صحبت داشته‌ايم و دفاتر صدور رواديد تمام‌وقت کار مي‌کنند تا روند صدور ويزا جلو بيافتد.

سخنگوي ستاد مرکزي اربعين هم از صدور رواديد در دفاتر 12 گانه و کنسولي‌هاي عراق در روز جمعه خبر داد و در پاسخ به انتقادات از روند کند صدور ويزا گفت: خوشبختانه روند صدور رواديد از سرعت بيشتري برخوردار شده است.
شهريار حيدري هم آماري در زمينه صدور رواديد ارائه داده و افزود: تا به امروز يک‌ميليون و 100 هزار رواديد و گذرنامه صادرشده است و فردا پنجم آبان ماه(جمعه) نيز رواديد در دفاتر 12 گانه و کنسولي‌هاي عراق در استان‌هاي تهران، کرمانشاه، خوزستان و ساير مناطق صادر مي‌شود.
در مرزها به‌هيچ‌وجه ويزا صادر نمي‌شودو اما موضوع رواديد را رئيس کميته امنيتي و انتظامي ستاد مرکزي اربعين هم مورد اشاره قرار داد و با تاکيد بر اينکه در مرزها به‌هيچ‌وجه ويزا صادر نمي‌شود، از افزايش سرعت صدور رواديد در روزهاي آتي خبر داد.
سردار محسن فتحي زاده با بيان اينکه در مرز مهران زيرساخت‌ها با سرعت بيشتري در حال آماده‌سازي است از استقرار نيروهاي امنيتي و انتظامي نيز در اين مناطق خبر داد و افزود: در مرزهاي شلمچه و چذابه نيز تجهيزات و امکانات لازم براي پذيرايي از زوار اربعين حسيني فراهم‌شده و طي روزهاي گذشته نيز ميزبان زوار و اتباع خارجي بوده‌اند.

به گفته جانشين رئيس ستاد اربعين ناجا زائران غير ايراني تنها مي‌توانند از مرز شلمچه تردد کنند و هم از طرف ايران هم از سوي کشور عراق امکان تردد زائران غير ايراني از مرزي به‌غيراز مرز شلمچه وجود ندارد.
محمد بابايي افزود: در مرز مهران روند تردد زائران نسب به ديگر مرزها فعال‌تر است؛ دفاتر پليس +10 نيز تا ساعت 18 فعال هستند و خدمات ارائه مي‌دهند.
فعاليت‌هاي خدماتي دستگاههاي مختلف
آماده‌سازي 400 هکتار پارکينگ در مرزهاي چهارگانه دبير کميته زيرساخت ستاد مرکزي اربعين هم از آماده‌سازي 400 هکتار پارکينگ در مرزهاي چهارگانه خبر داد و گفت: به ازاي پارک خودرو به مدت يک شبانه‌روز، مبلغ 5 هزار تومان دريافت مي‌شود.
به گفته مجتبي عبدالهي وضعيت مناسبي نسبت به سال گذشته در حوزه زيرساخت‌هاي مرزي ايجادشده و پارکينگ 90 هکتاري که سال گذشته در مرز مهران ايجاد شد به لحاظ کيفي توسعه‌يافته مشکلات سال گذشته حذف شد.
معاون امنيتي انتظامي وزير کشور و رئيس ستاد مرکزي اربعين هم امروزاز پايانه برکت و پارکينگ بزرگ اربعين در شهرستان مهران بازديد کرد.
حسين ذوالفقاري که به‌منظور بازديد زيرساخت‌هاي اربعين و برگزاري جلسه ستاد اربعين به استان ايلام سفر کرده بود، بعد از بازديد از پل روگذر و زيرگذر ارغوان در شهر ايلام و مسير ارتباطي ايلام-مهران که در حال چهار خطه شدن است از پارکينگ اربعين و پايانه برکت در شهر مهران بازديد کرد.

سخنگوي اورژانس کشور هم به استقرار 5 بالگرد اورژانس هوايي در مرزهاي چهارگانه و استقرار عوامل اورژانس از هفته گذشته در نقاط مرزي اشاره کرد. به گفته مجتبي خالدي800 آمبولانس مراسم اربعين را پوشش مي‌دهند و 5 بالگرد در نقطه صفر مرزي مستقر هستند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران هم از ارائه خدمت 463 پايگاه امداد و نجات بين‌شهري در سراسر کشور به زائران خبر داد.
مرکز کنترل هدايت عمليات در داخل کشور فعال‌شده تا بتواند هماهنگي لازم بين استان‌ها را انجام دهد به گفته مرتضي سليمي مرکز کنترل هدايت عمليات در داخل کشور فعال‌شده تا بتواند هماهنگي لازم بين استان‌ها را انجام دهد و علاوه بر اين چهار قرارگاه مرزي امداد در مرزهاي مهران، شلمچه، چذابه و خسروي ايجاد شده است.
مديرکل برنامه‌ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه‌آهن از هم راه‌اندازي قطار رايگان در خرمشهر تا ايستگاه مرزي شلمچه خبر داد و گفت: 221 هزار صندلي قطار براي ايام اربعين پيش‌بيني‌شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي از فعاليت 58 کاربر و گيت خروجي براي کار کنترل خروج زائران در مرز خسروي خبر داد و گفت: 270 اتوبوس مورد درخواست استاندار کرمانشاه به‌زودي تأمين خواهد شد.
داوود کشاورزيان افزود: زيرسازي و آسفالت بخش‌هايي از مسير زائران به سمت مرز خسروي نيز انجام‌شده است.
63 هزار نفر طي ماه صفر از مرز خارج شدند
مسئول سالن عمليات مرکز کنترل راه‌هاي کشور هم با اشاره پيش‌بيني گيت‌هاي اضطراري در پايانه‌هاي مرزي چهارگانه، از خروج 63 هزار و 500 زائر از ابتداي ماه صفر از اين مرزهاي خسروي، مهران، شلمچه و چذابه، خبر داد.
ياسر خالدي از تعبيه گيت‌هاي اضطراري در پايانه‌هاي مرزي خبر داد و افزود: در اين مدت 32 هزار و 500 نفر از مرز مهران، 21 هزار نفر از مرز شلمچه و 10 هزار نفر نيز از مرز چذابه خارج‌شده‌اند؛ مرز خسروي نيز از پنج آبان ماه بازگشايي مي‌شود.
سرکنسول ايران در کربلا از آمادگي موکب‌هاي مستقر در خيابان‌هاي کربلا براي پذيرايي از زائران اربعين خبر داد و گفت: تلاش ما بر اين است که طي 5 تا 6 روز آينده به آمادگي کامل براي پذيرايي از زائران برسيم.

مير مسعود حسينيان با تأکيد بر اينکه بدون ويزا نمي‌توانند از مرزها عبور کنند؛ افزود: اگر زائران ورود غيرقانوني به عراق داشته باشند، عراق مرز را مي‌بندد و در اين صورت حق افرادي که به‌صورت قانوني قصد زيارت دارند گرفته مي‌شود.
پاسخ به يک شائبه
ابهامات ايجاد شده در زمينه افزايش هزينه سفر اربعين موجب واکنش معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور هم شد تا ذوالفقاري بگويد: خط‌مشي ستاد مرکزي اربعين به‌هيچ‌وجه افزايش هزينه سفر اربعين نيست بلکه در راستاي کاهش هزينه‌ها نيز تلاش مي‌کند.
وي افزود: وزارت کشور با تمام توان ازجمله اختصاص 9 ميليارد تومان به مرزهاي چهارگانه در راستاي توسعه زيرساخت‌ها گام برداشته است.
به گفته ذوالفقاري هزينه تمام‌شده براي سفر به عتبات عاليات غير از ايام اربعين به ازاي هر نفر 278 هزار تومان است که اين هزينه در ايام اربعين به 197 هزار تومان کاهش‌يافته است.
برخي از اخبار مرزها را هم در زير مي‌خوانيم. براي خواندن مشروح خبر مي‌توانيد روي لينک موجود در تيترها کليک کنيد.
استقرار 88 موکب در ايلام
رئيس کميته مشارکت‌هاي مردمي ستاد اربعين استان ايلام از آمادگي شهر ايلام براي پذيرايي از زوار اربعين خبر داد و گفت: 88 موکب در شهر ايلام مستقر مي‌شود.
سيد محمد علوي فر اظهار داشت: در شهر ايلام 3 ايستگاه براي پذيرايي از زوار در نظر گرفته‌شده است‌
به گفته علوي فر اين ايستگاه‌ها در ميدان ارغوان، تونل‌هاي دوقلوي کمربندي شرقي ايلام و ورودي هفت‌چشمه داير مي‌شوند.
96 گيت ورود و خروج زائران در مهران
مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان ايلام، آخرين اقدامات و امکانات در پايانه مرزي مهران را براي اربعين 96 تشريح کرد.
نورالله دلخواه اظهار داشت: بر اساس تجربه سال گذشته تمهيدات لازم از سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي براي ايمني تردد زائران انديشيده شده است. در اين راستا آماده‌سازي 96 گيت ورود و خروج زائران، اجراي ديوار بتني براي جداسازي محوطه مسافري و تجاري که قبلاً فنس بوده، اجراي سايبان در محل گيت‌هاي اضطراري، تعويض لوله‌کشي سرويس‌هاي بهداشتي داخل پايانه مسافربري، نصب تانکرهاي ثابت ذخيره آب جهت سرويس‌هاي بهداشتي ، راه‌اندازي تمامي برج‌هاي روشنايي بزرگراه مهران به مرز و پايانه مرزي و...انجام‌شده است.
بازديد قائم‌مقام سازمان صداوسيما از قرارگاه رسانه‌اي اربعين
قائم سازمان صداوسيما به همراه معاونان توسعه و فناوري رسانه، پژوهش برنامه‌ريزي و نظارت و مديرکل بازرسي رسانه‌ ملي از قرارگاه رسانه‌اي پايانه مرزي مهران بازديد کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد رمضان موسوي مقدم در جريان بازديد از اين قرارگاه عملکرد صداوسيماي مرکز ايلام را در پوشش و انعکاس تردد زائران از مرز مهران بسيار خوب ارزيابي کرد و گفت:تمهيدات لازم براي پوشش گسترده حماسه بزرگ اربعين از رسانه ملي انديشيده شده است.
استقرار 200 واحد گشتي ترافيک در جاده‌هاي ايلام
رئيس پليس‌راه ايلام گفت: هم‌زمان با شروع مأموريت اربعين حسيني(ع) 200 واحد گشتي بر تردد زائران در محورهاي مواصلاتي استان نظارت خواهند کرد.
سرهنگ همتي رضا همتي زاده تصريح کرد: علاوه بر اين تعداد واحد گشتي تعداد 10 ايستگاه پليس‌راه در طول مسير براي روان‌سازي ترافيک و خدمات‌دهي مناسب‌تر به زائران راه‌اندازي شده است.
مسير ايلام – مهران چهار خطه مي‌شود
استاندار ايلام گفت: پروژه مسير ايلام- مهران در حال چهار خطه شدن است که تا اربعين بيش از 75 درصد اين محور چهار بانده مي‌شود.
قاسم سليماني دشتکي گفت: در بخش پارکينگ‌ها نيز ظرفيت بسيار خوبي ايجادشده است و مشکلي از بابت پارک خودروها در شهر ايلام وجود ندارد.
بازديد معاون وزير کشور از پارکينگ اربعين در مهران
حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزير کشور و رئيس ستاد مرکزي اربعين امروز بعد از بازديد از پل روگذر و زيرگذر ارغوان در شهر ايلام و مسير ارتباطي ايلام-مهران که در حال چهار خطه شدن است از پارکينگ اربعين و پايانه برکت در شهر مهران بازديد کرد.
ممانعت از خروج 15 تبعه خارجي در پايانه مرزي مهران
مدير گذرنامه پايانه مرزي مهران گفت: امروز از تردد 15 تبعه افغاني و پاکستاني در پايانه مرزي مهران ممانعت شده است.
سرگرد ميلاد فتاحيان گفت: 96 گيت در پايانه مرزي مهران براي تردد زائران اربعين حسيني (ع) آماده است.
وي با تأکيد بر اينکه افراد فاقد گذرنامه و ويزا نمي‌توانند از مرزها تردد کنند، گفت: بر اساس تصميمات ستاد اربعين اتباع کشورهاي خارجي بايستي به مرز شلمچه مراجعه کنند.
آمادگي ايران براي بازگشايي مرز پرويزخان
معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور از آمادگي ايران براي بازگشايي مرز پرويزخان در روزهاي آتي خبر داد و گفت: موضوع بازگشايي مرز خسروي در طول سال با زحمت مجموعه‌هاي مختلفي ميسر شد و اميدواريم که مرز پرويزخان نيز به‌زودي با هماهنگي‌هاي لازم با کشور عراق بازگشايي شود
محمدحسين ذوالفقاري به برخي پشتيباني‌هاي ويژه ازنظر امکانات و اعتبار نيز از مرز خسروي هم اشاره کرد و افزود: نيروي انتظامي طرح ويژه‌اي براي برقراري امنيت را تهيه و تدارک ديده است که با همکاري خوب سپاه و ارتش و نيروي انتظامي زمينه امنيت کامل را فراهم کرده است.
زائران اربعين در شلمچه خواستار حذف عوارض منطقه آزاد شدند
زائران پياده‌روي اربعين که مرز شلمچه را براي حضور در کشور عراق انتخاب کرده‌اند، خواستار حذف عوارض پرداختي به منطقه آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز شلمچه دريافت عوارض 12 هزار و 500 توماني در پايانه مسافري منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه سبب ناخرسندي و گله‌مندي زائران اربعين حسيني شده است.
قرارگاه رسانه‌اي اربعين در مرز شلمچه افتتاح شد
قرارگاه رسانه‌اي اربعين با حضور استاندار خوزستان و دارابي معاون سازمان صداوسيما در شلمچه افتتاح شد و استاندار خوزستان در اين مراسم شلمچه را کربلاي ايران خواند که بهترين و پاک‌ترين فرزندان ايران در آن به شهادت رسيدند.
همچنين امروز چهار قرارگاه رسانه‌اي در مرزهاي شلمچه با پوشش صداوسيماي آبادان، خسروي در استان کرمانشاه و مرز مهران در استان ايلام و مرز چذابه دراستان خوزستان فعاليتشان را آغاز کردند.
کاروان پياده 40 هزارنفري مردم اهواز در راه کربلا
کاروان 40 هزارنفري مردم اهواز با نام «سفينه النجات» به‌منظور شرکت در مراسم اربعين حسيني، عازم کربلا شد.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است